Vems motor

Du har letat efter gear position sensor. Med huggmejsel.
 
Swedie skrev:
he he.. vad har hänt här då :arsele

Hmm, jag är färgblind så du för hjälpa mej med en sak...är det en grej som är inringat på bilden? Jag tycker mej se vissa delar av en ring :)

Om jag ska gissa istället kanske, hmm...kan det vara din motor efter raset du råkade ut för när du skulle köra genom öknen? :D
 
jo jag har ju pekat ut en grej, neutralsensorn. Men det är även ett annat HÅL i motorn om ni inte såg det :D

hoppsan
 
Swedie skrev:
jo jag har ju pekat ut en grej, neutralsensorn. Men det är även ett annat HÅL i motorn om ni inte såg det :D

hoppsan

Nu såg jag det andra hålet också, hehe :D Luftintag till växellådan? :tungan
 
Swedie skrev:
jo jag har ju pekat ut en grej, neutralsensorn. Men det är även ett annat HÅL i motorn om ni inte såg det :D

hoppsan

Men tycker du inte att det e lite onödigt att ha det hålet där? :7peta

;)
 
Last edited:
Det var väl växlarlådan som letade sej ut igenom blocket när du var på väg till Las Vegas?
 
Triggerhappy, det är schysta sprickor (plural) :D

Här är några fler bilder:
 

Bifogat

  • bottomup.jpg
    bottomup.jpg
    59.4 KB · Visningar: 273
  • closeuptranny.jpg
    closeuptranny.jpg
    55.2 KB · Visningar: 251
Sådär gjorde min Apriliaväxellåda också. Blähähää.
 
Flexibla växelådsaxlar är en utmärkt uppfinning, minskar dragmomentet
på kedjan. Inget behov av 530-kedjor heller :D
 
Vevhusventilation........ Blir ett extra sånt om det blir för mycket tryck när man plågar motorer hårt.
 
Min motor är väl inte riktigt lika komplicerad, men den är väldigt lätt å fin. :)
Inget som är trasigt här föresten, vevaxeln är lite stukad men det ser man bara med skjutmått.

EDIT: Glömde bilden
 

Bifogat

  • IMG_0010 copy.jpg
    IMG_0010 copy.jpg
    70 KB · Visningar: 119
hmmm trodde nästan det va bilder på min ju :4skrika gött att det e vinter när det ser ut så :huvet :D
 

Bifogat

  • Bild(094).jpg
    Bild(094).jpg
    31.1 KB · Visningar: 59
  • Bild(095).jpg
    Bild(095).jpg
    24.2 KB · Visningar: 64
  • Bild(099).jpg
    Bild(099).jpg
    28.7 KB · Visningar: 71
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top