Vems fel vid olycka?

För det mesta täcker hemförsäkringen skyddsutrustning som hjälm, ställ etc.
Men kolla upp villkoren i just din försäkring, tomtarna brukar vara duktiga på att smyga in stjärnor och parenteser lite här och var...:rolleyes:

Lycka till med försäkringsbolaget!:tummenupp

Hemförsäkringen täcker mycket riktigt den personliga utrustning.. allt utom hjälmen.. Den går (konstigt nog) på vagnskada. Har precis haft diskussioner angående detta och märkligt nog så är det så det är.:confused:

Hemförsäkringen täcker mycket riktigt den personliga utrustning.. allt utom hjälmen.. Den går (konstigt nog) på vagnskada. Har precis haft diskussioner angående detta och märkligt nog så är det så det är.:confused:

Går hjälmen på vagnskada??? Jag hade bara trafikförsäkring på Kawan, smälde, fick ut varenda krona för hela utrustningen på mc-försäkringen....

Men vad vet jag....:va

Är det ingen personskada är det bara plocka på hemförsäkring, först när det går över till personskador trafiken blir inblandad.
Så har det varit för mig, skönt att ha alla försäkringar på samma bolag.

Är det ingen personskada är det bara plocka på hemförsäkring, först när det går över till personskador trafiken blir inblandad.
Så har det varit för mig, skönt att ha alla försäkringar på samma bolag.

Jag blev ju också skadad, brutet nyckelben och skrapsår.
kommer jag kunna få ut något extra för typ sveda och värk?

Jag har vittne (en kompis som var med).
Hastigheten ver inte över 70 och det var 70 väg, och han hade väjninsplikt. Gjorde en vänstersväng över min vägbana.

Åkte du på huvudled? Hade han stoptecken/skylt?
Är du säker på att det inte var en högerregel?

Jag har påmint många kompisar att det faktiskt är högerregel på väldigt många ställen. Har fått till svar att: Va fan det är ju huvudled. Men så var det inte!

Mats

Jag blev påkörd för ett år sedan och förövaren smet vittnen fanns .. allt kunde tas på försäkringen men jag fick stå för självrisken eftersom det inte gick att identifiera bilen (ingen fick regnr).

Åkte du på huvudled? Hade han stoptecken/skylt?
Är du säker på att det inte var en högerregel?

Jag har påmint många kompisar att det faktiskt är högerregel på väldigt många ställen. Har fått till svar att: Va fan det är ju huvudled. Men så var det inte!

Mats
Huvudled + att han kom från mötande fil och skulle svänga vänster över min vägbana.

Min skada på hojen blev 3000kr i självrisk på vagnskadedelen och 1000kr självrisk på trafikförsäkringsdelen för utrustningen.

MC Bilsport var bolaget

Har du inga bromsar?

Nä, just den modellen såldes faktiskt utan bromsar! Och det är faktiskt sant! :arsele

Är det vanligt att en förare väljer att krascha/lägga sig i stället för att bromsa in snyggt och parkera framför sitt hinder?

Hur lång tid har/hadde förare på sig att fatta beslut om vad han skulle göra och HUR?

Blev föraren allvarligt skadad eller undvek han allvarliga personskador tack vare sitt agerande? Om inte var då beslutet och genomförarandet fel?

// Niklas

Skadorna på hojen uppnår förmodligen inte kostnaden av självrisken ens. Men däremot utrustningen. Kan man få ut pengar för utrustning utan att använda vagmskadeförsäkringen om det skulle vara så att jag åker på det själv?

Tack! Ja jag hade verkligen tur i oturen. Nog för att jag har jävligt ont nu. Men jag lever och jag kunde resa mig upp efter olyckan.

Om Försäkringsbolaget kräver utrustning då brukar denna gå på din trafikförsäkring inte vagnskadan.

Om Försäkringsbolaget kräver utrustning då brukar denna gå på din trafikförsäkring inte vagnskadan.

Har bilsport&mc, vet inte riktigt vad de kräver.
Men hellst vill jag ju komma undan självrisken helt. Hoppas att min polisanmälan + mitt vittne kan hjälpa mig att få rätt och få ut pengarna från trafikförsäkringsföreningen.

hände mig ngt liknande i sommras lyckades bromsa men skrapa avgasröret lite killen smet fick reg nummer men han erkände inte så fallet las ner, wohoo för polisen!

hände mig ngt liknande i sommras lyckades bromsa men skrapa avgasröret lite killen smet fick reg nummer men han erkände inte så fallet las ner, wohoo för polisen!

Fy fan vad sur man blir.. Jag fattar inte ens att man kan med att smita från en olycka. Än mindre en MC olycka där föraren har åkt x antal meter på marken.. Är man inte intresserad av hur människan ifråga mår??

vad tror ni åldern var på den som körde på?

olycka.jpg

om ni gissade på 85 år så har ni rätt.....

Fy fan vad sur man blir.. Jag fattar inte ens att man kan med att smita från en olycka. Än mindre en MC olycka där föraren har åkt x antal meter på marken.. Är man inte intresserad av hur människan ifråga mår??

Verkar som att ens eget körkort är viktigare än personen som råkat illa ut tyvärr

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back