Vems beteende är värst?

Obesitas

c;)
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
-
Var ute och åkte på en skaplig sväng ikväll. Efter ungefär en timmes körning ligger jag ute på en krokig 70-väg på landsbygden. Håller skaplig fart, men inte överdrivet. I en högerkurva med öppen sikt håller jag ca 90 km/h. Efter kurvan på vänster sida står det ett gult hus. På gårdsplanen står en kombibil med en kvinna i 35-40-årsåldern som gräver i bagaget. Jag ser i slutet på kurvan att hon tittar upp på mig. Tänker inte mer på det just då.

Just när jag passerar framför huset ser jag ett föremål komma från hennes håll. Nitar frambromsen och missar föremålet med uppskattningsvis 1-1,5m. Vänder mig om och ser henne stå och gapa. Hinner få upp längsta fingret innan jag måste koncentrera mig på nästa kurva.

Tyvärr hann jag inte se vad det var hon kastade ut, men jag gissar på en tom plastdunk eller liknande. Kom med skaplig fart och flög i alla fall 10m. När ilskan lagt sig började jag fundera, klart det inte är kul att ha hojar komma svishandes förbi sådär. Men rättfärdigar det hennes beteende? Var nog tredje gången jag körde den vägen. Vem är värst, hon eller jag?

2924307 Var ute och åkte på en skaplig sväng ikväll. Efter ungefär en timmes körning ligger jag ute på en krokig 70-väg på landsbygden. Håller skaplig fart, men inte överdrivet. I en högerkurva med öppen sikt håller jag ca 90 km/h. Efter kurvan på vänster sida står det ett gult hus. På gårdsplanen står en kombibil med en kvinna i 35-40-årsåldern som gräver i bagaget. Jag ser i slutet på kurvan att hon tittar upp på mig. Tänker inte mer på det just då.

Just när jag passerar framför huset ser jag ett föremål komma från hennes håll. Nitar frambromsen och missar föremålet med uppskattningsvis 1-1,5m. Vänder mig om och ser henne stå och gapa. Hinner få upp längsta fingret innan jag måste koncentrera mig på nästa kurva.

Tyvärr hann jag inte se vad det var hon kastade ut, men jag gissar på en tom plastdunk eller liknande. Kom med skaplig fart och flög i alla fall 10m. När ilskan lagt sig började jag fundera, klart det inte är kul att ha hojar komma svishandes förbi sådär. Men rättfärdigar det hennes beteende? Var nog tredje gången jag körde den vägen. Vem är värst, hon eller jag?
Serringen :mad:

Seriöst, stanna du inte och skällde ut henne? Hade ringt polisen och anmält den där kärringen.

1. Jag hade stannat och frågat vad kärringen håller på med

2. Anmält henne, framkallande av fara eller liknande måste det bli. Livsfarligt när man kör hoj.

Ingen rättfärdigar hennes reaktion, kan förstå om du kört fort utanför en skola där det är 30 och hon reagerar. (Har själv barn så jag vet hur förbannad jag brukar bli när folk kör som idioter där det finns barn) men nu var inte fallet så. 90 på en 70 väg känner inte jag direkt att det är så in i farligt även om det inte är bra då kanske det bor barn, husdjur etc som hon är rädd om.

Last edited:
Var ute och åkte på en skaplig sväng ikväll. Efter ungefär en timmes körning ligger jag ute på en krokig 70-väg på landsbygden. Håller skaplig fart, men inte överdrivet. I en högerkurva med öppen sikt håller jag ca 90 km/h. Efter kurvan på vänster sida står det ett gult hus. På gårdsplanen står en kombibil med en kvinna i 35-40-årsåldern som gräver i bagaget. Jag ser i slutet på kurvan att hon tittar upp på mig. Tänker inte mer på det just då.

Polisanmäl och åk ut nu till kvinnan och tala om för henne lugnt och sakligt att du gjort en polisanmälan. Berätta även lika lugnt och sakligt vad som kan hända med en motorcyklist, motorcykel och dess sammanslagna geometri om de träffas av ett föremål i rörelse.

Det är absolut INTE fel att göra en polisanmälan i det här fallet.

Såklart hennes!! Du skulle ha anmält henne eller nått sånt!!

1. Jag hade stannat och frågat vad kärringen håller på med

2. Anmält henne, framkallande av fara eller liknande måste det bli. Livsfarligt när man kör hoj.

Ingen rättfärdigar hennes reaktion, kan förstå om du kört fort utanför en skola där det är 30 och hon reagerar. (Har själv barn så jag vet hur förbannad jag brukar bli när folk kör som idioter där det finns barn) men nu var inte fallet så. 90 på en 70 väg känner inte jag direkt att det är så in i farligt även om det inte är bra då kanske det bor barn, husdjur etc som hon är rädd om.

Jo, borde nog stannat och pratat med henne egentligen. Men man blir rätt paff också när nåt kommer flygande genom luften sådär. Antagligen var väl jag den 500:e hojen som bränt förbi där i år.. Men det var rätt öppet och kändes inte allt för farligt.

90 på en 70 väg va det inte så att man skulle sakta ner o sen dra på efter huset?

Hon gjorde ju också fel men hon kanske har barn och blev sur för det:gnissla

Jävla kärring,undrar vad hon tänkt om du kört åt helvete och skadat dig?
Och om det hänt en olycka pga att det hon gjort vad skulle det inom lagen vara isåfall?

Tur det gick bra och att du häll dig kvar på vägen mannen :tummenupp

Galen tant, det där kunde slutat illa med lite otur. Tror inte hon inser vad hon kan ställa till med, säkert är hon skitless på hojåkare men man kan alltid flytta, hehe.

När jag var ute och körde med hållundan här på forumet för 2 säsonger sen så var det en särring som kastade ut ett paraply framför hållis. missade med 1 meter eller så. Vi körde _inte_ jEtTefort. Rak 70-väg och vi kruzade i 80-90 på lågt varv. Text-book example på good behaviour.

Tyvärr stannade vi inte. Ångrar det nu i efterhand.

Last edited:
satan vad arg jag skulle blivit...

svenskar e ett otroligt gnälligt folk

folk flyttar in i hus jämte flygplatser, sen klagar som tokar på att flygplanen väsnas och skriver insändare i tidningar om att flygplatsen måste flyttas :confused:

de flyttar in brevid järnvägar och sen börjar de ringa banverket varje dag och gnälla på att tågen går där

de flyttar in brevid motorvägar och klagar på vägverket

vissa flyttar t.o.m in brevid roliga asfaltsvägar och sen kastar tomglas på hojåkare :näsblod

Huspriserna e ju satta väldigt mycket efter läge, får man ett hus billigt för det ligger brevid en större väg och man väljer att endå flytta in där får man ju fan ta det som det är, förstår inte människor :va

Det är tanten som är den felande länken i din berättelse:)

Brukar stå folk och veva med armen utefter en krokväg här ikring Örebro med...inge å bry sig om! (Så länge de inte kastar saker förståss)

Var ute och åkte på en skaplig sväng ikväll. Efter ungefär en timmes körning ligger jag ute på en krokig 70-väg på landsbygden. Håller skaplig fart, men inte överdrivet. I en högerkurva med öppen sikt håller jag ca 90 km/h. ..... Var nog tredje gången jag körde den vägen. Vem är värst, hon eller jag?

Kortat din berättelse.:)

Efterssom alla andra mer eller mindre håller på att hon är värst, så tycker jag tvärt om....du kör för fort. :D :yoparty , alltså är du värst...

Å jag är dubbelmoraldjävulen för jag kör likadant, alltså har jag åxå fel å är värst...fy på mig....:gnissla

Nä allvarligt. Folk ska inte leka poliser, det får proffsen göra. Kan däremot förstå om det är en väg där många gasar friskt, hon har tröttnat osv.

Kan bara se mig själv, försöker sänka farten när det är hus, utfarter mm i närheten, man vet aldrig vad som kan dyka ut på vägen.

Ta det lugnt på vägen, nästa gång är det en betongklump, en cykel eller ännu värre ett barn som komer ut på vägbanan....:näsblod

Det verkar finnas många som i hennes situation överreagerar. Jag märker ofta en väldigt dålig attityd mot motorcykelåkare i allmänhet, och det här beror till stora delar på att media har överexponerat motorcyklisterna in absurdum.
Bara när jag är ute och åker förhållandevis enligt hastighetsgränserna ser man hur folk står med näven i luften o skriker något, varför?

När jag var ute och körde med hållundan här på forumet för 2 säsonger sen så var det en särring som kastade ut ett paraply framför hållis. missade med 1 meter eller så. Vi körde _inte_ jEtTefort. Rak 70-väg och vi kruzade i 80-90 på lågt varv. Text-book example på good behaviour.

Tyvärr stannade vi inte. Ångrar det nu i efterhand.
Vi borde fan stannat. Har funderat på det ett otal gånger sedan dess. Ett lila paraply kan nog åsamka rätt jäkla ont.

:mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...