Vems ansvar är det? Ebay...

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hej!
Beställde ett kåpglas till damens hoj för några veckor sen. Men igår när vi hämtade ut det på posten så är glaset knäckt på mitten:(.
Frågade postkärringen hur vi skulle lösa det och hon påstod att det inte var deras problem iom att det hade skickats som ett vanligt brev.

Finns det ngn jag kan klämma på pengar eller är detta läropengar?
Har mailat personen jag köpte det av men har inte fått ngt svar ännu.

Hur var glaset paketerat? Var det bara ett vadderat kuvert det skickades i? Isåfall hade jag kontaktat säljaren och ifrågasatt fraktmetoden och bett om ett nytt glas, denna gång skickat i en låda.

Hur gjordes dealen om frakt, var det överhuvudtaget diskuterat?
Håller med viktor om att säljaren borde veta bättre.

Snacka med säljaren, oftast är de hjälpsamma. Om inte öppna ett case hos ebay buyerprotection program. De löser sig innom 72h. ;)

Hej!
Beställde ett kåpglas till damens hoj för några veckor sen. Men igår när vi hämtade ut det på posten så är glaset knäckt på mitten:(.
Frågade postkärringen hur vi skulle lösa det och hon påstod att det inte var deras problem iom att det hade skickats som ett vanligt brev.

Finns det ngn jag kan klämma på pengar eller är detta läropengar?
Har mailat personen jag köpte det av men har inte fått ngt svar ännu.

Beställde du från Storbritannien? Köpte min från en skojare därifrån via Ebay, han skickade också i ett vanligt brev men tog mer betalt än vad det kostade i frakt som om han skulle skicka i kartong.

Min hade en del repor och jag gav han feedback ang detta.

Beställde mitt med försäkring från Hong Kong och när jag öppnade paketet var kåpglaset i två bitar.
Efter en hel del tjafs från säljaren så blev jag tvingad att ge positiv feedback innan han skickade nytt...

Beställde mitt med försäkring från Hong Kong och när jag öppnade paketet var kåpglaset i två bitar.
Efter en hel del tjafs från säljaren så blev jag tvingad att ge positiv feedback innan han skickade nytt...

hehe. jag förlorar faktiskt hellre mina pengar för kåpglaset än ger ett oäkta intygande. Vissa blir småsura men vad kan man göra. :va

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back