Vem vinner?

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Ostrypt nsr 125r -91 (Min) - Går som en klocka 150-170km/h Och accet är som aldrig förr ;P
Vs
Suzuki GS 450 -81, ostrypt

och

min
vs
Yamaha rd 125 lc tror det är en 84, ostrypt

Vill köra ut kompisarna i trakten lite, sträckan blir väl 302m eller 500 meter.
Jag är orolig över att jag inte kommer ta gs'en men den har ju så mkt vikt typ 200kg ju, måste nästa klån. Vad tror ni? Skriv upp va era 125 har tagit för hojjar me större kubik :D
 
Pr0bz skrev:
Ostrypt nsr 125r -91 (Min) - Går som en klocka 150-170km/h Och accet är som aldrig förr ;P
Vs
Suzuki GS 450 -81, ostrypt

och

min
vs
Yamaha rd 125 lc tror det är en 84, ostrypt

Vill köra ut kompisarna i trakten lite, sträckan blir väl 302m eller 500 meter.
Jag är orolig över att jag inte kommer ta gs'en men den har ju så mkt vikt typ 200kg ju, måste nästa klån. Vad tror ni? Skriv upp va era 125 har tagit för hojjar me större kubik :D

Jag tvivlar på att du tar GSen.. Dock piskar du säkert RDen utan problem.
 
Pr0bz skrev:
Ostrypt nsr 125r -91 (Min) - Går som en klocka 150-170km/h Och accet är som aldrig förr ;P
Vs
Suzuki GS 450 -81, ostrypt

och

min
vs
Yamaha rd 125 lc tror det är en 84, ostrypt

Vill köra ut kompisarna i trakten lite, sträckan blir väl 302m eller 500 meter.
Jag är orolig över att jag inte kommer ta gs'en men den har ju så mkt vikt typ 200kg ju, måste nästa klån. Vad tror ni? Skriv upp va era 125 har tagit för hojjar me större kubik :D
GS:en vinner, lätt. Sen din NSR, sist RD:n.
 
Rdn får pisk iaf

Vad har GS´en för motor?

Har kört mot en GSX550 (65 häst) och då vann hann med ca 2 meter upp till 120, där stannade vi
 
Vet inte men den har 40hk, men hans motor e lite seg och han kommer bara upp i 6000-7000 varv.
 
Jag har haft en GS450 en gång. De går förvånansvärt bra. Min toppade betydligt mer än 170, men vobbel satte P för högre hastigheter.
Den 2-cyl motorn är även pigg och rask i accet.
 
Har den 40 kusar på 200 kg är det absolut inte omöjligt att du åker ifrån den.. upp till 120 eller så
 
teoretiskt sätt så har du dubbla effekten mot en 4t med samma cylindervolym vid samma varvtal pga tändning + att du ha mindre rörliga delar. Så låtsäga att du ska gå jämt upp med en 4t så ska den ligga på ca 250cc och samma vikt. Så vem vet.. jag tror han tar dig lätt.
 
hmm

Suzuki gs450 är en gammal tung 180graders luftkyld twin med 42hk och angiven toppfart på 150km/h.

Nsr 125R är en tätväxlar vattenkyld 2-taktsracer med sportkåpa, avgasventiler, 33hk och angiven toppfart på 160 km/h.

Rd 125 Lc är lilknande motor som nsr med avgasventiler, tätväxlad låda och vattenkylning. Rdn ger 24,5hk och en toppfart på 140km/h.
Rdn har ett stort + i 0-100 testet, den har en tjänstevikt på 108kg.


Hur det går ska bli intressant att se, jag skulle gissa på att nsr:n skjuter upp till 100 jämnsnabbt med rd:n sedan att gs kommer en liten bit efter! Sedan efter 100 kommer rd:n tappa och snart ligga efter, och nsr:n håller kvar en knapp ledning och slutligen vinner i både axx och toppfart!

Men det här gäller ju enbart toppeffekt, 125cc 2-taktsmaskiner går inte att jämföra mot en gs450 överhuvudtaget gällande något annat än draget vid 10000varv :)
 
KawaZX12r skrev:
Jag har haft en GS450 en gång. De går förvånansvärt bra. Min toppade betydligt mer än 170, men vobbel satte P för högre hastigheter.
Den 2-cyl motorn är även pigg och rask i accet.

gs450 har angiven toppfart på 150km/h och går inte fortare otrimmade!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top