Vem vill köra en snabb 250r 2006?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Som det ser ut nu, har jag möjlighet att hyra ut min cykel nästa år, med mig själv som mekaniker, beroende på vilka tävlingar som ska köras så kan det bli fråga om ersättare. Prislappen beror givetvis på hur mycket som ska köras, jag driver inte detta i något vinstsyfte, men tänker inte heller gå back på det.
Cykeln är mycket snabb, Vesa Kallios f.d TZm 250, och kan antingen köras som den är eller uppdateras till 06'a med cylindrar etc.
Jag ser helst en yngre förmåga som satsar högt. Det kommer drivas i team-form och intresserade personer kan ta kontakt med mig här, via mail eller per telefon 0737-650342.

mvh

Filip

Å vad nu då?

Lysande initiativ, hoppas du får napp på någon utvecklingsbar junior.
Men hur går det med din säsong 2006, Filip?

Åker du på bättre material eller inte alls?

/ Pelle

Racerpelle skrev:
Men hur går det med din säsong 2006, Filip?

Åker du på bättre material eller inte alls?

/ Pelle

Det vet jag faktiskt inte alls ännu, får se om jag får fram pengar till ytterligare en cykel eller inte.
Det är ju inte omöjligt att jag åker på samma cykel fast andra tävlingar. Köra något tänker jag, men det kanske inte blir att sikta på en full säsong eller så.

oFFkeFF skrev:
Som det ser ut nu, har jag möjlighet att hyra ut min cykel nästa år, med mig själv som mekaniker, beroende på vilka tävlingar som ska köras så kan det bli fråga om ersättare. Prislappen beror givetvis på hur mycket som ska köras, jag driver inte detta i något vinstsyfte, men tänker inte heller gå back på det.
Cykeln är mycket snabb, Vesa Kallios f.d TZm 250, och kan antingen köras som den är eller uppdateras till 06'a med cylindrar etc.
Jag ser helst en yngre förmåga som satsar högt. Det kommer drivas i team-form och intresserade personer kan ta kontakt med mig här, via mail eller per telefon 0737-650342.

mvh

Filip
Kul initiativ. Vad innbär "team-form"? Det låter som du räknar med att din egen säsong kommer bestå av enstaka race.

Nyteknik skrev:
Kul initiativ. Vad innbär "team-form"? Det låter som du räknar med att din egen säsong kommer bestå av enstaka race.

Det beror mest på hur mycket tid jag har över nästa år, även hur mycket pengar jag själv har att röra mig med. Vill åka nästa år, men kanske åka lite "roligare" tävlingar, som Assen och Schleiz.

Detta vore ju en bra grej för Berra! Han har viljan och talangen för 250 inte kapitalet att starta igång en satsning själv"om jag fattat allt rätt" tro d eller ej Offkeff skulle bli en bra mek/mentor för Berra! :tummenupp

moto-gg skrev:
Detta vore ju en bra grej för Berra! Han har viljan och talangen för 250 inte kapitalet att starta igång en satsning själv"om jag fattat allt rätt" tro d eller ej Offkeff skulle bli en bra mek/mentor för Berra! :tummenupp
Det är väl inte så långt från att bli verklighet tror jag.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back