Jag läste på deras hemsida idag och det är verkligen ett populistiskt parti to the bone. Dom ska sänka skatterna men ändå lägga ner mer resurser på i princip allt som inte luktar vitlök. Dom ska höja akassan men det ska ändå löna sig att arbeta osv.
I mina ögon flirtar dom med alla som inte har tillräckligt med intelligens för att förstå det absurda. Dom raggar röstar hos invandrare enligt logiken att "nej inte dina landsfränder men dom andra utlänningarna" naturligtvis går vissa på den finten.
Deras skuggbudget låter fint men går knappast ihop
http://sverigedemokraterna.se/files/2010/06/Skuggbudget-2010-version-2.1.pdf
Skuggbudgeten kan vem som helst inse inte håller. Även om jag inte läst den så vet jag att den punkten det ska sparas in på för att finansiera det andra råkar vara kostnaden för invandring.
MEN! eftersom invandringens kostnad råkar vara statshemlighet här i Sverige så kan vi redan nu förkasta den utan att jag ens behöver läsa mer än rubriken

Men skulle fortfarande vilja läsa partiprogrammet!
Partiprogrammet speglar ju deras åsikter, skulle verkligen vilja veta om det folk kallar dom står där?
Även om det faktiskt låter helt otroligt, så kan faktiskt ett parti byta inriktning. Moderaterna t.ex var INTE ett arbetarparti när det begav sig, centern hette föresten bondepartiet och sossarna jobbade för arbetarna (idag verkar dem ha tytt sig till bidragstagarna).
Allt utom ren fakta med källa dvs från dom (SD) är ren spekulation