Vem var du? BMW vs. ninja STHLM

InsaneBMW

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
ninja killer
Det här är ingen bilar vs MC tråd, är endast nyfiken på vad det var för CC på en kawa ninja som jag körde mot på motorvägen strax norr om sthlm i riktning mot uppsala, TROR regnummret var BXG 9xx måste tacka för ett bra race =)

Till historien då:

Jag var påväg ut till en bilträff med 2 vänner i i bilen den nämda hojen kör om mig när jag ligger å marschar runt 110, säger till polarna att jag blir frestad för alla vet ju att vi bil entusiaster gärna vill köra ifrån sporthojar, liten status pryl ;)

sagt och gjort jag kör ikapp honom lägger mig bakom lite för att se om han är med på noterna, inget händer så jag slänger i 3an och ger fullt, efter ett tag kommer bågen upp i röven på mig igen, nu jävlar tänker jag å slänger i 3an igen, vi ligger väl i ca 120-130 och drar upp till ca: 200 bågen hade hamnat lite på efterkälken, inte mkt men lite.

jag säger till polarna att om han gav fullt så hängde han fanimig inte på, nu kör bågen om och jag lägger mig återigen bakom honom för att visa att jag är med på noterna igen, polaren som sitter brevid mig ser hur han växlar ner 2 växlar, han lägger sig över tanken och ett litet svart avgas moln poffar ur avgasrören

Nu jävlar vet vi att han ger fullt och jag efter på 3an återigen runt 120-130 han har inte en chans mot bmwn som kör om och ingen av oss lägger av förrän ca: 240km/h och vi börjar få trafik framför oss. vi kör jämsides, mina polare ger tummen upp till hojåkaren medans jag är helt lyrisk och bara garvar, vi tittar på mc killen och han bara skakar på huvudet för att sedan vinka till oss med handen och svänger av motorvägen

är bland det roligaste jag varit med om helt klart!

bilen i fråga är en BMW 325 med turbo och nånstans över 500hk

imaster skrev:
2393951 Han drog nog inte fullt, hur gärna du än vill tro det... :)

Om polaren ser hur han växlar ner, samt han lägger sig på tanken och det poffar ett rökmoln ur avgaset måste du ju inse att han faktiskt gör det, han skakar ju bara på huvudet efteråt antagligen för att han själv tyckte det var kul och han blev förvånad

hållundan skrev:
2393940 Du har uppenbarligen inte kört hoj på bana...

Nej det stämmer vill dock ta hoj kort nu till våren eller nästa vår, men köra bana vette fan om jag skulle våga :)

Last edited:
InsaneBMW skrev:
2393972 Om polaren ser hur han växlar ner, samt han lägger sig på tanken och det poffar ett rökmoln ur avgaset måste du ju inse att han faktiskt gör det, han skakar ju bara på huvudet efteråt antagligen för att han själv tyckte det var kul och han blev förvånad

Det poffar rökmoln ur min hoj så fort jag växlar ner och jag behöver inte dra fullt bara för att jag lägger mig på tanken.

Vad gör bilen din 100 - 200 på? Vad väger den?

Tycker absolut du ska ta hojkort, bra mycket mer adrenalin än att köra bur, det var kul ett tag... :)

Hmmmm

Undrar om det var dig jag körde mot vid ett annat tillfälle,1 1/2 månad sen och det var kväll,mellan uppl väsby till haga norra där jag vek av?Bmw kom upp bakom mig och runt 200 på mätarn och självklart skrattar man lite och går åt sidan vänligt och då går han in bakom mig och jag drar ner farten till 120 och ligger där,retligt faktiskt(han kan ju vara civilare tänkte jag men ser efter en stund i backspegeln att det verkar föga troligt) sen ökar jag till 200 och den störda bmw:n börjar helljusblinka så jag går åt sidan även denna gång och då hände det,det var som ett möte och förstod inte riktigt hur det var möjligt.Ett par sekunder senare lät jag bladen sjunga ut till max och kom ikapp efter en stund och diverse trafik.Då var jag uppretad.Vi gjorde nån acc repa till och då var jag hyfssat med och knappade sen in lite men vi låg rätt lika(du hade ju lite försprång,jag toppade 270-280 strax efter sollentuna avfarten.Jag skulle ha svängt av i häggvik men skippade det såklart(även middagen med tjejen:crash )och fortsatte för ärans skull.Fick punktering på väg hem sen,tur i oturen kan man väl säga.
Om det var du så tackar jag för adrealinhöjningen!

:tummenupp

imaster skrev:
2393980 Det poffar rökmoln ur min hoj så fort jag växlar ner och jag behöver inte dra fullt bara för att jag lägger mig på tanken.

Vad gör bilen din 100 - 200 på? Vad väger den?

Tycker absolut du ska ta hojkort, bra mycket mer adrenalin än att köra bur, det var kul ett tag... :)

Om man har en BMW 3 meter från sin röv så ger man väl ändå järnet? speciellt när du ser att han byter fil och kör om dig? i know i would!

Jag har turbo med.

:7peta
InsaneBMW skrev:
2393908 Det här är ingen bilar vs MC tråd, är endast nyfiken på vad det var för CC på en kawa ninja som jag körde mot på motorvägen strax norr om sthlm i riktning mot uppsala, TROR regnummret var BXG 9xx måste tacka för ett bra race =)

Till historien då:

Jag var påväg ut till en bilträff med 2 vänner i i bilen den nämda hojen kör om mig när jag ligger å marschar runt 110, säger till polarna att jag blir frestad för alla vet ju att vi bil entusiaster gärna vill köra ifrån sporthojar, liten status pryl ;)

sagt och gjort jag kör ikapp honom lägger mig bakom lite för att se om han är med på noterna, inget händer så jag slänger i 3an och ger fullt, efter ett tag kommer bågen upp i röven på mig igen, nu jävlar tänker jag å slänger i 3an igen, vi ligger väl i ca 120-130 och drar upp till ca: 200 bågen hade hamnat lite på efterkälken, inte mkt men lite.

jag säger till polarna att om han gav fullt så hängde han fanimig inte på, nu kör bågen om och jag lägger mig återigen bakom honom för att visa att jag är med på noterna igen, polaren som sitter brevid mig ser hur han växlar ner 2 växlar, han lägger sig över tanken och ett litet svart avgas moln poffar ur avgasrören

Nu jävlar vet vi att han ger fullt och jag efter på 3an återigen runt 120-130 han har inte en chans mot bmwn som kör om och ingen av oss lägger av förrän ca: 240km/h och vi börjar få trafik framför oss. vi kör jämsides, mina polare ger tummen upp till hojåkaren medans jag är helt lyrisk och bara garvar, vi tittar på mc killen och han bara skakar på huvudet för att sedan vinka till oss med handen och svänger av motorvägen

är bland det roligaste jag varit med om helt klart!

bilen i fråga är en BMW 325 med turbo och nånstans över 500hk

Du kan säga till om du vill bli ifrån åkt av en turbohoj. Då har vi turbo båda men du har mer effekt men du blir från åkt ändå:7peta

Hojen i fråga är en Suzuki Gsxr K5 med turbo och nånstans över 250hk++

Reodor Felgen skrev:
2393996 Undrar om det var dig jag körde mot vid ett annat tillfälle,1 1/2 månad sen och det var kväll,mellan uppl väsby till haga norra där jag vek av?Bmw kom upp bakom mig och runt 200 på mätarn och självklart skrattar man lite och går åt sidan vänligt och då går han in bakom mig och jag drar ner farten till 120 och ligger där,retligt faktiskt(han kan ju vara civilare tänkte jag men ser efter en stund i backspegeln att det verkar föga troligt) sen ökar jag till 200 och den störda bmw:n börjar helljusblinka så jag går åt sidan även denna gång och då hände det,det var som ett möte och förstod inte riktigt hur det var möjligt.Ett par sekunder senare lät jag bladen sjunga ut till max och kom ikapp efter en stund och diverse trafik.Då var jag uppretad.Vi gjorde nån acc repa till och då var jag hyfssat med och knappade sen in lite men vi låg rätt lika(du hade ju lite försprång,jag toppade 270-280 strax efter sollentuna avfarten.Jag skulle ha svängt av i häggvik men skippade det såklart(även middagen med tjejen:crash )och fortsatte för ärans skull.Fick punktering på väg hem sen,tur i oturen kan man väl säga.
Om det var du så tackar jag för adrealinhöjningen!

:tummenupp

Nej det var tyvärr inte jag men det låter som ett trevligt möte det också :D

ta inte den här tråden som en vanlig klanka ner på MC blaha blaha för bågar är grymma, jag tycker bara om när man träffar likasinnade fartdårar på vägarna som bjuder upp till race

Kodax skrev:
2394007 :7peta

Du kan säga till om du vill bli ifrån åkt av en turbohoj. Då har vi turbo båda men du har mer effekt men du blir från åkt ändå:7peta

Hojen i fråga är en Suzuki Gsxr K5 med turbo och nånstans över 250hk++

Hehe om du kommer ner till sthlm skulle jag inte banga, även fast jag vet att du skulle vinna så skulle jag ställa upp bara för att få se hur sjukt den går :yoparty

Last edited:
InsaneBMW skrev:
2393999 Om man har en BMW 3 meter från sin röv så ger man väl ändå järnet? speciellt när du ser att han byter fil och kör om dig? i know i would!

Jag skulle nog mest bli jävligt förbannad om jag får en BMW 3 meter från min röv i de hastigheterna :mad:

Hahah

InsaneBMW skrev:
2394008 Nej det var tyvärr inte jag men det låter som ett trevligt möte det också :D

ta inte den här tråden som en vanlig klanka ner på MC blaha blaha för bågar är grymma, jag tycker bara om när man träffar likasinnade fartdårar på vägarna som bjuder upp till race

Hehe om du kommer ner till sthlm skulle jag inte banga, även fast jag vet att du skulle vinna så skulle jag ställa upp bara för att få se hur sjukt den går :yoparty

Ja det var ju ödmjukt att du kunde inse att du skulle bli ifrån åkt... Ja jag säger till när jag ska ner...:tungan

Naurin skrev:
2394012 Jag skulle nog mest bli jävligt förbannad om jag får en BMW 3 meter från min röv i de hastigheterna :mad:

3 meter var mest bara ett uttryck för att återge känslan över hur han borde ha känt sig, vet inte hur nära jag låg, tillräckligt för att visa att jag ville gasa, men när jag kände att jag knappat in lagom så bytte jag fil för jag vet hur pass fort bågarna sänker farten jämtemot en bil

Falafelbabianen skrev:
2394017 Måste erkänna en sak - Jag kan ibland hetsa bilister och då just BMW bilar med omogna förare, till att köra lagom fort framför mig för då kan jag ligga bakom med bilen som skärm både mot andra billister och Laserpistoler och förhoppningsvis hinner jag i såna fall sänka farten...

hehehe du är inte dum du

Last edited:
Kodax skrev:
2394015 Ja det var ju ödmjukt att du kunde inse att du skulle bli ifrån åkt... Ja jag säger till när jag ska ner...:tungan

Ja säg till då för jag vill vara med!Den jag raca emot gick nåt så groteskt kan jag tala om,hur många bilar accar som en båge mellan 100-300,inte många vad jag vet.Jag tog han för att jag körde bättre(eller mer tokigt) men acc mässigt var den bmw:n och jag jämnbördiga.

var det en sån här grymmeninja?

full.jpg

jag betvivlar att det var en 9a eller en 10a.

-dB skrev:
2394039 var det en sån här grymmeninja?

full.jpg

jag betvivlar att det var en 9a eller en 10a.

hehe nej ingen sån, kan tyvärr inget om hojar i princip tyvärr. då menar jag modeller och vilka år dom ser ut på ett viss sätt etc. men den var svart, möjligt med röda inslag och avgasrören slutade under bönstolen eller vad man brukar kalla den :rolleyes: dom gick alltså ihop och slutade ovanför bakhjulet.

den såg jävligt modern ut vet inte vilka kubik dom finns i dock

har provat kört mot 2 bilar som reverens en 850R med 330 hkr och en lambo gellardo...... jag åker en gixxer 1000 -04 med 165 hkr på pappret.

kan bara säga som så att i farter fårn 50-200 så krävs de mö pulver i en bil för att hänga på. och även om de "nästan" skulle hänga på så kanske de ändå saknas 100 hk i en bil för att hänga på och säkerligen 200 för å köra om. ni som kört lite trimmat å kört lite rejs förstår säkert. kolla bara på 402 m rejsen. fel att jämför en 850 som är ramhjulsdriven men en 300 hkr 850 kör en låg 13 secundersrepa på strippen med ca 170 blås i slutfart. de krävs dubbla effekten för att åka en låg 11 dvs 2 secunder fortare och ca 205-210 i slutfart.

hur som både gelardon å 850 in får storpisk fårn 50-200 men när de börjar kypa upp i hastiigheter över 200 så orkar i regel bilarna på rätt bra om de är mö mos under huven. så en 500 hkr bmw kör nog ifårn en älde nina 900 när farten börjar passera 220 nåsnsatns. de tvinlar jag itne en secund på.

har själv kört relativt jämt med en r1a med min gamle 850 på runt 400 hkr när vi började närma oss 200.

skall försöak göra en film på 100-200 rejs mot en mr2a på 570 hkr. bara de slutar regna. skal även prova mot min egen bil en 200sx på runt 400 hkr på gatan

Jag hade nog sträckt ut benet o sen kört om och kört av backspegeln i farten tror jag :D

Reodor Felgen skrev:
2394037 Ja säg till då för jag vill vara med!Den jag raca emot gick nåt så groteskt kan jag tala om,hur många bilar accar som en båge mellan 100-300,inte många vad jag vet.Jag tog han för att jag körde bättre(eller mer tokigt) men acc mässigt var den bmw:n och jag jämnbördiga.

du är inte lite insatt i bmw´s modellprogram och vet vilken modell det var?

bilder på min: http://www.garaget.org/?car=14388

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC