Svane
Nu med cykel...
Var ute en tur på min "vanliga" cykel o cyklade förbi 3 st rådjur som stod vid vägkanten. En av de små sprang av rädsla över vägen rätt in i taggtråden till en kohage medan mamman o den andre ungen sprang åt andra hållet, in i skogen. Den som sprang in i taggtråden verkade klara sig fin då den lätt kom loss men jag stannade ändå en sisådär 100 m längre fram för att kolla så mamman och den andra ungen kom tillbaka.
Medan jag stod o väntade kom 3 sporthojar. Då vägen är slingrig, något kuperad o kantad av skog visste jag att de inte sett rådjuren. Jag gav tecken o sakta ner vilket ni gjorde. När ni kom fram till platsen där jag sett rådjuren så hoppade mamman o den andre ungen fram rätt framför er. Detta hände på vägen mellan Lilla Roslätt och 108:an (Bökeberg) utanför Svedala. Ni körde bla en blå/vit Gixxer (-98??), en blå/vit/röd Fireblade (-94--96?) och en av er hade ett gul/svart ställ!
Var det någon härifrån?
Medan jag stod o väntade kom 3 sporthojar. Då vägen är slingrig, något kuperad o kantad av skog visste jag att de inte sett rådjuren. Jag gav tecken o sakta ner vilket ni gjorde. När ni kom fram till platsen där jag sett rådjuren så hoppade mamman o den andre ungen fram rätt framför er. Detta hände på vägen mellan Lilla Roslätt och 108:an (Bökeberg) utanför Svedala. Ni körde bla en blå/vit Gixxer (-98??), en blå/vit/röd Fireblade (-94--96?) och en av er hade ett gul/svart ställ!
Var det någon härifrån?