Vem Va Det ?

Mackan

LÄNGTAR EFTER GOTLAND
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Kawasaki ultra 250X / Warrior -03
Tyvärr va det väl första vurpan idag ?!? Blå/vit R6 eller R1 krachade in i en busskur vid bäckäng skolan,, såg hojen ligga där men hörde inget om honom men han verkade väl ha klarat sig iaf !

någon som vet ?

Tyvärr va det väl första vurpan idag ?!? Blå/vit R6 eller R1 krachade in i en busskur vid bäckäng skolan,, såg hojen ligga där men hörde inget om honom men han verkade väl ha klarat sig iaf !

någon som vet ?

Mattias heter han o det va en R:1,Kommer inte på vad han heter i efternamn bara :va Känner hans syrra o hennes kille så jag snackade med hennes kille på kvällen o han sa att hon va uppe på sjukhuset nu ikväll o fick reda på att han hade fått en massa frakturer men läkarna trodde inte han hade några skallskador iaf.Va en busskur som satte stopp för honom,Han skulle troligtvis in på operation nu på kvällen..Får reda på mer info imorgon förmiddag...

Snackade just med Mattes syrra o hon sa att han hade fått 2 frakturer på underbenet och på armarna:( + att hans hand inte såg så bra ut att dom skulle kanske köra ner honom till sahlgrenska i gbg..Benen i handen hade gåt ut genom handsken..Mer info under dagen

va det lite bakhjulsåkning inblandad eller ?

Mycket snack om killen...visst tråkigt.

Men att han var nära att köra på en äldre kvinna & skadade en gravid kvinna...är det ingen som säger något om.. :va

Uppenbarligen körde han fört fort..eller?

Hoppas ALLA inblandade repar sig.

Fy det såg inte vackert ut alltså, hoppas bara att han kommer bli återställd. De som känner honom får hälsa att vi tänker på honom o önskar honom krya på sig!

Fruktansvärt tråkigt när sånt här händer. Jag hoppas att alla inblandade repar sig fullt fysiskt och mentalt. Undrar just hur det känns att vara gravid och bli påkörd på det sättet? Tänker också på hur hojföraren känner sig, hoppas han repar sig o kommer tillbaka o kör hoj igen. Vet hur upfuckat det kan bli efter en olycka.

Spontant tänker man också att det är ju f-n att sånt här skall behöva hända. Nu är jag inte 100% insatt i omständigheterna, men hur mycket olycka är det egentligen om man väljer att köra i som h-vete i stan?

Det är ju att öka risken frivilligt (för övrigt är många Boråsare som älgar vad det gäller uppmärksamhet i trafiken, det är något man märker som nyinflyttad..)

Nä, ta lärdom av detta och dra på där det passar istället.. I stan transporterar man sig bara, enligt mig alltså, hur kul är det egentligen att brassa i stadstrafik, det finns ju hur många fina vägar som helst utanför Borås att gasa på..

Ta det försiktigt där ute.. ivarjefall tills staten väljer att straffa bort alla hojar från vägarna mha skatt avgifter förbud etc..

friheten har alltid ett pris, mvh /Jan

trist det som hänt...

men jag tycker att man kan välja sina ställen o gasa på... finns ingen här som kan säga att man aldrig har gasat på inne i stan... men välj ere ställen...

sen händer olyckor så otroligt lätt..

hoppas att kvinnan och fostret klarar sig oskadda iaf.. och även föraren oxå givetvis..

mvh robb

Lite info angående Mattes skador,Han tog smällen med höger sidan av kroppen så att höger under-ben va brutet på 2 ställen,Höger arm bruten o hans hand va det värst med,Dom vet fortfarande inte om dom ska köra ner honom till sahlgrenska till hand kirurgen för att handen va helt sönder trasad:( Och idag upptäckte dom att höger njure va kass också så dom kommer troligtvis ta bort den :( Ingen bra start alls på säsongen :kryckor ...Mer info kommer

Usch, låter inget vidare. Hoppas att handen går att återställa och att allt ordnar sig på bästa sätt

Ja det får man ju verkligen hoppas,Vad jag hörde under dagen så hade det blivit gaspådrag just efter att matte väjjat för bilen och precis när han gick upp på trottoaren så skickade han i gasen av misstag,Det jävliga e att bilen som gjorde en vänster sväng tvärs över vägen drog därifrån fast matte körde framför honom för att undvika honom:huvet Bilisten måste ju fan sett vad som hände:huvet och han stannad inte!!!:confused:

Lite info angående olyckan uppe vid bäckängs gymnasiet!!!Matte har fått åka hem nu o kommer bli fullt återställd :tummenupp + att polisen åtalat bilisten för vårdlöshet i trafik:tummenupp

Ha det gött o kör försiktigt:pannkyss

Detta slutade ju ändå förhållandevis väl, skönt att höra. Kan dock tänka mig att den mentala biten är jobbig för alla inblandade dock.

Hoppas Matte kryar på sig snart och kommer ut på vägarna med hoj igen!

Gott at den som gjorde fel får sota för det också, så ska det vara man skall ta sitt ansvar och konsekvenserna helt enkelt

Glad påsk!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...