Vem tycker ni är tidernas störste i RR?

Vem anser ni vara "The greatest of all time"?

• Antal röstningar
    0
Precis. Du valde ett citat som vantolkar det MC-Doktorn skrev. Och då är vi där igen: brus och desinformation i helt andra syften än att diskutera ämnet och nå ny kunskap.
Jag tyckte att Gustavs inlägg stämde på pricken med hur jag tolkade Mc Doktorns inlägg.

Får känslan av att du är på väg mot någon typ av storhetsvansinne där du alltid har tolkningsföreträde och helst skulle vilja förmoderera alla inlägg så att det passar dig. Att du dessutom skriver om brus och desinformation är ju värre än att slänga spjut i radhus.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Storhetsvansinne

341px-Kejsarn_av_Portugallien.jpg

Gör den? FB har faktiskt ett mc-forum som är överraskande aktivt och informativt...MC-forumet på FB.
:hej

Jag tyckte att Gustavs inlägg stämde på pricken med hur jag tolkade Mc Doktorns inlägg.

Får känslan av att du är på väg mot någon typ av storhetsvansinne där du alltid har tolkningsföreträde och helst skulle vilja förmoderera alla inlägg så att det passar dig. Att du dessutom skriver om brus och desinformation är ju värre än att slänga spjut i radhus.

View attachment 359124

:hej

För övrigt en utomordentlig bok.

Ursprungligen postat av MC-Doktorn Rossi har fått allt serverat framför sig i sin karriär utan att behöva anpassa sig i samma grad som andra. Erbjuds han likvärdiga förutsättningar som andra utan fördelar så framstår hans talang inte tillräcklig för att prestera bättre än det han gör idag.

Ursprungligen postat av Gustav O Mc Doktorn anser att Rossi "fått" sina titlar på grund av maskinmässiga fördelar och inte på grund av att han är en av de bästa förarna i sportens historia.

Tycker inte det är en vantolkning av det han skrev.

Inte? :rolleyes:

Klockrent :tummenupp

Vissa tolkar det precis som Djävulen läser Bibeln.

Last edited:

Ett typiskt personangrepp mot Radare.

Jag tänkte ett tag att vi skulle kunna klara oss utan moderatorer, men inser att detta forum är värre än flashback i dessa avseenden.

Last edited:
Det är verkligen tragiskt att i grunden intressanta och bra trådar som denna, skall spammas sönder till oigenkännlighet av tre individer som vägrar lämna sandlådan. :( Nu är ni dessutom igång i flera trådar samtidigt. Skämmes!

Det är verkligen tragiskt att i grunden intressanta och bra trådar som denna, skall spammas sönder till oigenkännlighet av tre individer som vägrar lämna sandlådan. :( Nu är ni dessutom igång i flera trådar samtidigt. Skämmes!

Sorry. Ska skärpa mig.

Sannerligen.

Men jag försöker faktiskt uppehålla mig kring ämnet: hur värderar man prestation?

Och jag försöker förklara att man (troligen) inte kan göra det genom att jämföra Agos titlar med Lawsons titlar och komma fram till att Ago var bättre. Eller att Rossi är bättre än Spencer för att Rossi har fler titlar.

Vad finns det modeller för att värdera/normera prestationer?

Hej:)

Min röst föll på Agostini helt klart den bästa RR föraren.

Raineys 77% av alla Gp race på pallen är sjukt imponerande.
Ja, det är imponerande men han hade nog gärna bytt det mot att komma högre i den här tabellen. Det är ju trots allt vinster som imponerar mest.

Winning Percentage (“Modern Era” 1976 to Present)

1 Valentino Rossi 39.7% (79 of 199)
2 Mick Doohan 39.4% (54 of 137)
3 Kenny Roberts (Snr) 37.9% (22 of 58)
4 Casey Stoner 32.7% (33 of 101)
5 Freddie Spencer 32.3% (20 of 62)
6 Wayne Rainey 28.9% (24 of 83)
7 Jorge Lorenzo 26.5% (18 of 68)
8 Eddie Lawson 24.4% (31 of 127)
9 Kevin Schwantz 24.0% (25 of 104)
10 Barry Sheene 19.4% (19 of 98)

Ja, det är imponerande men han hade nog gärna bytt det mot att komma högre i den här tabellen. Det är ju trots allt vinster som imponerar mest.

Tre raka VM innan invaliditet är inget man pissar bort heller. ;)

Om Rossi inte vinner nåt av dom två nästkommande racen så överlämnar han förstaplatsen till Doohan igen...

Intressant artikel av Dennis Noyes med statistik gällande denna fråga.

http://moto-racing.speedtv.com/article/motogp-noyes-notebook-men-who-stare-at-goats

Raineys 77% av alla Gp race på pallen är sjukt imponerande.

Jag har alltid haft Rossi som solklar etta genom tiderna, men att eftet att ha läst den här artikeln så är det inte lika solklart längre... :) Men jag anser nog fortfarande att han är den bästa när man beaktar hur konkurrensen var på den "gamla goda" tiden och att många av dom rekorden är satta av förare som körde flera klasser samtidigt, men det är långt ifrån solklart....

Tre raka VM innan invaliditet är inget man pissar bort heller. ;)
Absolut inte! :)

Jag har alltid haft Rossi som solklar etta genom tiderna, men att eftet att ha läst den här artikeln så är det inte lika solklart längre... :) Men jag anser nog fortfarande att han är den bästa när man beaktar hur konkurrensen var på den "gamla goda" tiden och att många av dom rekorden är satta av förare som körde flera klasser samtidigt, men det är långt ifrån solklart....
Bara att man kunde köra flera klasser samtidigt med goda resultat får mig att tänka på 50-/60-talet när någon med lite bollkänsla kunde spela i flera olika landslag samtidigt. Tumba spelade tex i landslaget både i hockey och fotboll och spelade 87 matcher i fotbollsallsvenskan samtidigt som han tog 8 SM-guld i hockey.

Det var en annan nivå på idrotten på den tiden.

Tror du inte det skulle vara möjligt fortfarande? Om det var rejält med mer tid mellan racen, tror du inte att t ex Lorenzo eller Stoner skulle kunna ta vara hyfsat framgångsrika och ta race vinster i Moto2 och MotoGp samma år.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT