Vem tillverkar kopplingsvajer

vitxr

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
XR650R-02 DR650-92 R75/5-70
Jag behöver en längre kopplingsvajer till min dr650-92. Det verkar omöjligt att hitta en färdig. Tillverka en egen vågar jag ej göra. Tänkte att det borde finnas någon i landet som tillverkar på beställning.Någon som har ett tipps?

Jag själv sökte vajrar för en tid sedan. Det visade sig att RN MC (iofs här i Gbg) hade sparat en väldig mängd vajrar då de demonterat hojar.
Tipset lyder således, kolla med en demontering närmare dig om de gör detsamma och åk dit och leta. Det löste mitt problem.

Fast att tillverka en kopplingsvajer är lätt och det värsta som kan hända är att den går av och du får linka hem utan koppling. Frambroms hade jag kanske inte rekommenderat dig att göra själv...

Hölje, vajer och nipplar går att köpa i lösvikt hos välsorterade handlare. Vet inte vem i GBG dock...

Cykel och moped affärer brukar ha fullt sortiment för och bygga vajrar

Brukar ha reservkit med nipplar och så på hojen.

Linka hem...utan koppling:hihi - kan var jävligt körigt:3freak

Vadå, alla hojar går väl utmärkt att köra utan koppling så här behövd väl inte promeneras?
Bara att lägga den i växel, dra in det ej fungerande kopllingshandtaget och trycka på starten , ett par skutt senare är du på väg��

Tyvärr så har jag ingen knappstart. Venhill verkar lite bökiga att beställa av. Man måste tydligen skicka mått på kablarna med papperspost.
Kanske finns det någon som känner till någon annan firma?

Det blev Venhill till slut. Skickade ett brev som förr i tiden,betalade och fick hem en fin kabel.

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!