Vem skratta mest?

GSXR1100R skrev:
...dagens ungdomar lever i ett samhälle där man bara måste ha den senaste stereon, plasma tv:n, ny bil & senaste R1 eller Gixxer, har man inte råd med det häftigaste som finns så hånler man åt oss som nöjer sig med det vi har råd med.

Trams.
Dagens ungdom, mig själv inkluderat, strävar efter att nå de mål de sätter upp. Många av oss uppnår vissa av de målen tidigt. Om det gör någon gammal fattiglapp avundsjuk så är det bara en bonus.
 
Terpa skrev:
Varför skratta många när jag kom körande på min hoj? gammal gubbe på en gammal båge? Dom sajer att jag måste köpa en nyare. Dom står där med sina
R-bågar och sajer dom är ball.tuff.hefty.cool .fet? sen gnällar dom om hur dyrt det är med försäkringen. Då tänkar jag, gammal 81:a 1100cc,125hk
toppfart(jag bangar vid 240) ,hel/år hel/förs 1300.- DÅ skrattar Jag :hihi

Jag känner igen det där, Har en 81 Rickman Kawa och det blir en del kommentarer om Rörstaket och Pansarsläde ... Visserligen ger jag mig inte ... (inte vid 240 i alla fall )Men va F-n låt dom snacka!

0-220 på 10 sec .... Har man så bråttom ,kan man inte starta lite tidigare ???

Och så får man "kalkbrotts" avdrag på föräkringen

:D
 
Markus skrev:
Trams.
Dagens ungdom, mig själv inkluderat, strävar efter att nå de mål de sätter upp. Många av oss uppnår vissa av de målen tidigt. Om det gör någon gammal fattiglapp avundsjuk så är det bara en bonus.
Tjoho, där fick han, den gamle geten!
 
valmers skrev:
Tjoho, där fick han, den gamle geten!
Jag som trodde "G" i GSXR1100R stod för "Gamlo" :va
Ok, det stodtydligen för "Get" kan någon hjälpa mig att tyda det övriga i bokstavs och sifferkombinationen? :rolleyes:
:D
 
Markus skrev:
Trams.
Dagens ungdom, mig själv inkluderat, strävar efter att nå de mål de sätter upp. Många av oss uppnår vissa av de målen tidigt. Om det gör någon gammal fattiglapp avundsjuk så är det bara en bonus.
Dom flesta lånar pengar för att köpa lycka och status, en BMX som du har kostar ju inte så mycket ändå :tungan
 
GSXR1100R skrev:
Dom flesta lånar pengar för att köpa lycka och status, en BMX som du har kostar ju inte så mycket ändå :tungan

Nej, det är korrekt. Min "BMX" är inte så dyr. Vem är det som försöker anspela på status nu? Jag har köpt en hoj som jag vill ha, har råd med och som jag tror kan vara mest lämplig (minst olämplig?) i R segmentet som 1:a hoj. Om någon sågar den så skiter jag i det, skulle inte skriva i ett forum om hur orättvist behandlad jag var i alla fall.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top