Vem säljer manuella kamkedjesträckare i Sverige? (EJ MotoSpeed!)

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Hej..

Söker en återförsäljare eller importör i Sverige som säljer manuella kamkedjesträckare till Honda CBR1000RR från 2004 till 2007 års modell och framåt...APE har en sådan i sin tillverkning med artikelnummer "HT600RR". Denna saluförs i Sverige av MotoSpeed, men har totalt tappat förtroendet för dem då de ljög mig rakt upp i ansiktet senast idag. Beställde en sträckare i början på Augusti i år...då fick jag beskedet att det skulle ta 2-3 veckor att få hem från staterna, efter 2-3 veckor blev detta en månad när man ringde och frågade, efter flera förfrågningar med ungefär 2 veckors mellanrum så fick man hela tiden höra att den var restad, och när jag ringde för ungefär knappt 3 veckor sedan så infriades hopp om när de gav en beskedet att den var packad, skickad, och påväg in till Motospeed och väntades dyka upp inom några dagar. Detta var som sagt knappt 3 veckor sedan. Ringde igen idag, och då får man höra att den inte alls var skickad utan fortfarande var restad!!
Tack för den...där rök ert förtroende i mina ögon...totalt! :mad:

Jag jobbar själv i MC-butik, men jag står då ALDRIG och ljuger folk rakt upp i ansiktet eller rakt in i örat (på telefon alltså) och infriar falska förhoppningar som senare grusas när annat besked ges efter ytterligare en tid! För tid har det tagit...en djävla tid rentutsagt..hade jag beställt den där själv från staterna eller via Ebay så hade den garanterat landat här efter "enbart" en månad....nog om det nu.

Är det någon hojburen eller garage/verkstandsbunden själ på detta forum som vet var jag får tag på en sådan sträckare till en Honda CBR1000RR? Behöver inte vara just APE, bara den passar den bågen...behöver hjälp...och det helst igår. :( Funkar även till en 2003 års CBR600RR (samma sträckare där)...

Den som kan hjälpa mig blir min eviga husgud...eller belönas med en spann kattungar...eller en full tank bensin...eller...eller....javafan...det löser sig!

Last edited:
Varför inte köpa vid källan ?
http://www.aperaceparts.com/

MCXpress annars

Det verkar som om källan inte riktigt heller går att förtro sig till...iaf enligt MotoSpeed...men det kan ju innebära litevadsomhelst...

Bra tips! Har mailat dem nu! :)

Stort tack för din hjälp!! :tummenupp

Hej.
Eriksson Motorsports Products har tagit hem grejjer från Schnitz Racing åt mig.

http://www.schnitzracingstore.com/catalogs/catalog.asp?prodid=3675279&showprevnext=1

http://www.drive.to/emp

/ Peter

Jag mailade schnitzracing förut och kollade om de hade någon hemma...inte fått svar än då det var nu ikväll jag mailade.

Men Eriksson Motorsports verkade seriösa! Ska absolut ringa och kolla med dem imorgon! :) Har de dessutom en kanal till Schnitz så kanske de kan lösa detta ganska raskt åt mig.

Är väldigt tacksam för era snabba svar! Värt hur mycket som helst för mig! :Bugar

Ni får väl höra av er om ni ska ha spannen med kattungar eller gratis soppa...

• Gilla
Reaktioner: tcg
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back