Vem säljer lithiumbatterier till 600cc?

Ni som ska bygga och greja här... Vad kommer det batteriet att kosta när allt är färdigt? Det finns ju färdiga fabriksgrejor att köpa för en tusing. Blir detta billigare?
 
Var hittar du det? För då köper jag! Funderar på att bygga..
 
Det är iofs sant att det blir lite dumt med spänningen och life passar bättre i det avseendet. men 4 liposar funkar ju även om man inte får i så mkt kräm i dem. en lipo har ju ca 3v när den börjar ta slut så visst finns det lite att ta på.

Ifall cellen laddas ur till 3,0V ofta kommer den inte klara många cykler. När cellen ligger på 3,5V finns mindre än 5% kvar. Ifall 4 celler i serie används som ersättare för ett 12V blybatteri kommer inte mycket av batteriets kapacitet användas...

9759156C-3.7V-10Ah-discharge-curve.jpg

http://www.all-battery.com/37volt-10000mah5cli-polycell-1.aspx
 
Ifall cellen laddas ur till 3,0V ofta kommer den inte klara många cykler. När cellen ligger på 3,5V finns mindre än 5% kvar. Ifall 4 celler i serie används som ersättare för ett 12V blybatteri kommer inte mycket av batteriets kapacitet användas...

9759156C-3.7V-10Ah-discharge-curve.jpg

http://www.all-battery.com/37volt-10000mah5cli-polycell-1.aspx


Nä men det fungerar faktiskt. I alla fall med de äldre liposarna. Provade själv förra säsongen när jag hade ett dåligt blybatteri. Sedan om vi skall gräva lite djupare kan man ju ändra laddningen. tex till 15,5v eller så. Men visst, life är ju tillräckligt bra så det är väl i vissas tycke icke försvarbart.

Ni som ska bygga och greja här... Vad kommer det batteriet att kosta när allt är färdigt? Det finns ju färdiga fabriksgrejor att köpa för en tusing. Blir detta billigare?

Ja det blir billigare men knappt försvarbart.
Fördelen är att man kan forma packarna som man vill alternativt placera dem på helt andra ställen där inte en stor blyack får plats.

Man kan skippa de stora tunga originalinfästningarna till batteripolerna.

Men att få det klart i en lite smutt tålig plastlåda med samma anslutningar kan ju vara värt lite mkt det...
 
Last edited:
Men att få det klart i en lite smutt tålig plastlåda med samma anslutningar kan ju vara värt lite mkt det...

Det är lite så jag tänker. SAMT att det inte blir hemmaklabbat med lödningar hit och anslutningar dit. Är det race, så FÅR ju hojen inte bara stanna för att batteriet inte funkar:gnissla
 
Jag köpte 9Ah till min gat-R1a. Bör funka bra tror jag. Det enda man behöver batteriet till på en hoj är ju vid start och möjligen lite kylfläkt varma dagar i stafstrafik.
Klarar det att starta hojen så borde det duga gott anser jag.

Vi får se hur det blir i sommar. Men till banåkning måste 9Ah räcka bra!
 
Han skriver att detta batteri har kapacitet att starta en stor twin, då ska ju pulvret räcka gott och väl till min rad4'a. Men när jag mailade honom rekommenderade han ändå 8cells varianten.

Jag ska ju köra bana, det enda jag behöver är att den orkar starta. Då ska jag väl vara nöjd med detta batteri?

LÄNK!

Det här är rena grekiskan för mig .. höhö :rolleyes:
 
Om jag var dig så skulle jag försöka få tag på (vänta tills det finns tillgängligt igen) ett sådant här (eller polvänt som benämns L2 ifall du har plus och minus omvänt).
http://www.shoraipower.com/p-147-lfx09a2-bs12.aspx

Men om du inte orkar vänta så ska ett sådant som du länkade till funka bra till banåka som jag ser det.
 
Nyheter
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Back
Top