Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Botte skrev:Autoexperten sålde såna här i Karlskrona.
eller:
http://www.blocket.se/view/5337773.htm?caller=bkl_s&l=0&c=1&city=0
Lt Jake skrev:
Mackz skrev:Tack!
Funkar inte den här att lägga på däck med också?
Det står bara demontering av däck![]()
Chris Ash skrev:Det är ju demonteringen som är det lite jobbiga(få däcket av kanten) där det är skönt med ett hjälpmedel.Att kränga på dem är ju hur enkelt som helst med ett par däckjärn.
Mackz skrev:Jag kränger crossdäck själv, och det är inga problem.
Jag är bara rädd att kröka/skava min vanliga fälg, men det kanske man inte gör man är noggran?
Hur gör ni med balanseringen?
Chris Ash skrev:Klipp till fägskydd från en gammal trädgårdsslang eller nånting om du är rädd om fälgen. Jag är inte så noga med balanseringen eftersom Bridgestones slicks alltid brukar vara väldigt välbalanserade, ibland skiter jag i det helt bak och fram kör jag vanlig statisk balansering med en axel och låter hjulet snurra.
Mackz skrev:Klistrar du på vikter då eller?
Chris Ash skrev:Japps det gör jag.
Du kan köpa en handfull tyngder hos den lokala däckfirmanMackz skrev:Oj, vad jag frågar ut dig.
Var kan man köpa såna?
Tack för alla svar!![]()

Det finns hos din lokala däckfirma, passa på o köp lite däckpasta med, så blir det smidigare att kränga däcken medMackz skrev:Var kan man köpa såna?
gunnar_gt750 skrev:Funderar ni på att bli RiefenVersand-samarbetare ?
Det finns en tänkbar affärsidé där folk kommer med eget gummi
och affären är att kränga på dem för 150 kr st. MC-folket skulle då vända sig till er pga ordinarie gummibransch satt upp protektionistiska avgifter.
Om en gubbe hålls sysselsatt nonstop (två kan köra stafett) förutom en del pauser då och inflödet av jobb är minst lika stor som kapaciteten, säg 5 minuter per däck (12 däck i timmen) räknat 8.00-17.00 dagtid minus en timma lunch så drar det in 8x12x150=14400 kr per dag. Räknat på 20 dagar jobb per månad så
är månadsintäkten 288 tusen per månad = 3.45 miljoner per år.
Sedan går det förstås bort lite svinn i form av balansvikter, fikapauser, moms, arbetsgivaravgifter, sjukfrånvaro, bokföringsarvoden, hyra på lokaler och däck/balansmaskin, styrelsmöten i Spanien, och allt vad hans moster kan komma på.
Då ska man vara duktigt snabb ja. Och var hittar du 6 hojar i timmen som vill lägga om däck under vinterhalvåret?gunnar_gt750 skrev:säg 5 minuter per däck (12 däck i timmen)
WASP skrev:Det finns hos din lokala däckfirma, passa på o köp lite däckpasta med, så blir det smidigare att kränga däcken med![]()
gunnar_gt750 skrev:Funderar ni på att bli RiefenVersand-samarbetare ?
Det finns en tänkbar affärsidé där folk kommer med eget gummi
och affären är att kränga på dem för 150 kr st. MC-folket skulle då vända sig till er pga ordinarie gummibransch satt upp protektionistiska avgifter...
WASP skrev:Det finns hos din lokala däckfirma, passa på o köp lite däckpasta med, så blir det smidigare att kränga däcken med![]()
Chris Ash skrev:Japp däckpasta är viktigt, sparar mycket svett och svärande....
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |