Vem preppar stötdämpare?

Rodriguez

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2007
Hoj
2000 Suzuki Dr650
Jag kör en Dr 650, årsmdl 2000. Och som många andra verkar ha märkt så är framgaffeln tokigt för mjuk, vid hårda inbromsningar känns det som att den kan bottna.
Och ute i terrängen känns det som att flyga ungefär, för jag får ingen kontakt alls i fram.
Tyvär är bara bakdämparen ställbar på dr'n, så jag behöver nya fjädrar antar jag för att få bukt med detta.
Men vart ska jag vända mig? Alla svar är välkommna för jag har ingen aning :P

Öhlins kanske kan bistå med fjädrar..

Innan du byter fjädrar, vilket du lätt klarar av att göra själv. Se till att du har ny olja och rätt nivå i framgaffeln. Troligtvis är det det som är felet.
Är du tveksam på hur gamla P-boxarna är i framgaffeln, byt! Innan du har i ny olja.

Mats

Nah, det är nog inte olje nivån som är fel. Alla jag har hört med har sagt samma sak att dämpningne är för mjuk..
Men p-boxarna vad är det? :o dom lär vara minst lika gamla som hojen, ingen som har gjort något innan jag köpte den.
Dr är ju en modell som ska kunna gå både gata och grus, så comforten är helt sjuk, jag vill inte ha den ;)
Men tack för svaren, ska kolla upp allt, har fått ett pm också från 'racereapairs'.

Fan, jag hann inte ens med!!!!

(Ja, som vanligt, jag vet...)

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt