Vem packar om ljuddämpare?

stekpannor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2022
Hoj
h
Har en ljuddämpare med okänd ålder/historik som låter för mycket, gissar att den behöver packas om.

Finns det någon firma i Sverige man kan lämna/skicka en sådan till och få den ompackad på ett korrekt sätt?

Har försökt söka mig fram till ett svar men hittar inte mycket annat än forumtrådar där privatpersoner visar hur de själva gör.
Vill slippa göra det själv då det verkar vara riktigt jobbigt och jag ändå inte har rätt verktyg.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Det är lätt.
Köp acoustafill i mängd enl dämparens mått, linda med fisklina eller maskeringstejp, nita ihop igen, varmkör och njut när fisklinan brister.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Är det ens en absorbtionsljuddämpare som skall/kan packas om, eller är det kanske en kammarljuddämpare...?
 

stekpannor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2022
Hoj
h
Det är lätt.
Köp acoustafill i mängd enl dämparens mått, linda med fisklina eller maskeringstejp, nita ihop igen, varmkör och njut när fisklinan brister.
Vad är det jag mäter mellan för att få rätt mått? Hur vet jag hur mycket material som ska in?

Även om jag skulle få isär och få i nytt material så är problemet att jag saknar verktyg för att sätta ihop allt igen. Men jag kan ju se om det går att låna av någon i min närhet.

Närmsta mc/moppe firma kan nog ta på sig de jobbet. Eller Närmaste gräsklipparfirma funkar nog.

Jag tackar för tipsen.

Är det ens en absorbtionsljuddämpare som skall/kan packas om, eller är det kanske en kammarljuddämpare...?
Vet inte skillnaden på de två du räknar upp, men den ser ut enligt fotot nedan.

(Det kanske är enklare att byta ut hela än att börja mecka med denna?)
 

Bifogat

  • IMG_4258.jpg
    IMG_4258.jpg
    230.6 KB · Visningar: 21

Raderad medlem 61114

Guest
Det är lätt som en plätt, köp lite dämpull och en popnittång på Biltema, eller, köp inte dämpullen på Biltema, köp bättre kvalitet någon annanstans så slipper du göra om det nästa vecka :), borrmaskin har du eller lånar av någon. Nojja mindre och sätt igång ?
 

stekpannor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2022
Hoj
h
Ska man köpa från textiletechnologies.co.uk, som någon länkade ovan, eller rekommenderas någon svensk återförsäljare?

Denna butik, som ligger högt bland sökresultaten; https://www.motoaction.se/varumarke/acousta-fil/2123
verkar ju inte ha någon produkt som bara heter ACOUSTA-FIL, som det står på den brittiska sidan. Rörigt värre.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top