Vem kastar tomten längst i år?

Jävla musik!
:-)

350.4
Mer blev det visst inte.

Kasta kort orkar jag inte engagera mig i nu. :-)

Fick just in en riktig lyckträff när jag kastade kort! Inget klipp och klistra faktiskt.

Bifogat

• 8.4.jpg
    8.4.jpg
    56.5 KB · Visningar: 56
Zormin skrev:
Fick just in en riktig lyckträff när jag kastade kort! Inget klipp och klistra faktiskt.
Haha, där är ju bara skägget som har landat. De måste alltså mäta sträckan från där stupet börjar på andra sidan, annars skulle det inte bli 8,4 meter. Om vi godtyckligt räknar med att de delar av tomten som sticker ut i luften är 60 cm, så kan vi konstatera att avgrunden är ca 9 meter bred.

Last edited:
berggren_martin skrev:
Haha, där är ju bara skägget som har landat. De måste alltså mäta sträckan från där stupet börjar på andra sidan, annars skulle det inte bli 8,4 meter. Om vi godtyckligt räknar med att de delar av tomten som sticker ut i luften är 60 cm, så kan vi konstatera att avgrunden är ca 9 meter bred.
Sen har "hålet" har rätt mkt marginal. Ser helfult ut när man får till det ultimata fjuttkastet. Först en studs i luften i början av hålet, sen landar han med skägget på kanten (hårt skägg!) och glider en bit. :D

Jag har lyckats få 8.4m två ggr till. Lyckas inte med kortare. Antingen kastar man ner honom i hålet direkt, eller också når han inte andra kanten.

350,4... DET ÄR FAKTA :fakta Jag är glad att jag inte kom längre för då hade man haft första platsen. "I Rudolfs röda rövhål"
//Score

nästan som alla andra. 350.4

Bifogat

• aaahh.JPG
    aaahh.JPG
    41.1 KB · Visningar: 30
Verkar inte som det går o komma mer än 350.4, har försökt 1000ggr... verkar inte gå... om man inte studsar över renen :D

men va faan!! Tomtejäveln drullar ner i glaciärsprickan!!!!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka