Vem kan pulverlackera mina fälgar?

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Någon som kan eller känner nån som är duktig på att lackera fälgar? Gärna i GBG trakten. Det är i så fall blästring och helst pulverlackering av 4 st 19x8,5 tums fälgar. Eventuellt behövs även någon fälg spacklas något. Lämplig färg är silver eller grå.

Last edited:
Det finns ett företag nere vid Röda Sten med riktigt duktiga killar samt bra priser.

Guson Industri AB
Banehagsgatan 1, 414 51 Göteborg, Sverige
+46 31 14 44 82 () ‎

Tack för två bra tips. Guson var dock dubbelt så bra mätt i pengar (billigare alltså).

+ på Guson.
Har lämnat in en hel del grejer där och alltid blivit grymt nöjd med resultatet.

2000 spänn för en uppsättning. Blir väl billigare så klart om man bara vill lacka någon...

Blir ett projekt senare i vinter så vet inte än men enligt tidigare talare så gör dom tydligen ett mycket bra jobb. Jag återkommer med resultatet.

Guson gör riktigt bra jobb o snabba är dom:tummenupp
Som anekdot kan nämnas att dom blästrar fälgarna uppe i Kungälv hos ett företag som är dom enda som klarar av att blästra fälgar på ett bra sätt i GBG området:)

Jag kan rekommendera All Coating på EA Rosengrens gata. Anlitade dom ganska mycket på förra firman jag jobbade för.

Nej, har inte bestämt om jag skall ha kvar kärran eller inte. Köpa? - billigaste S6 v10 på blocket med råge :-)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!