Vem körde Repsol-Blade i Norrtälje idag(tors)?

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Förutom jag då.. Mötte en på förmiddagen på huvudgatan, vid alla bilhandlarna och mackarna. Vad är oddsen för det?

Senare på dagen vann jag en massa stash på enarmade banditer (fast de har ju inga armar längre) på Ålandsbåten. Finns troligen ett samband här fast jag inte ser det just nu. Får väl använda dem till att köpa en ny kedja, ty den dog p.g.a. otillräcklig smörjning. :huvet
Tänk att det skall vara så jäääv-a svårt att utföra enkla, billiga åtgärder i tid för att på så sätt slippa utföra krångliga, dyra åtgärder senare.. :gnissla

Är det kanske läge för en ny tråd: "Hur sabbade du din helt nya mc på bästa/enklaste sätt?"

Å andra sidan fick den (kedjan) mig att ta det fasligt lugnt sista vägen hem i skymmningen och det kanske räddade mig från att dissekera ett rådjur eller två on the fly, vem vet? Sånt är jobbigt att tänka på.

hrc skrev:
Förutom jag då.. Mötte en på förmiddagen på huvudgatan, vid alla bilhandlarna och mackarna. Vad är oddsen för det?

Senare på dagen vann jag en massa stash på enarmade banditer (fast de har ju inga armar längre) på Ålandsbåten. Finns troligen ett samband här fast jag inte ser det just nu. Får väl använda dem till att köpa en ny kedja, ty den dog p.g.a. otillräcklig smörjning. :huvet
Tänk att det skall vara så jäääv-a svårt att utföra enkla, billiga åtgärder i tid för att på så sätt slippa utföra krångliga, dyra åtgärder senare.. :gnissla

Är det kanske läge för en ny tråd: "Hur sabbade du din helt nya mc på bästa/enklaste sätt?"

Å andra sidan fick den (kedjan) mig att ta det fasligt lugnt sista vägen hem i skymmningen och det kanske räddade mig från att dissekera ett rådjur eller två on the fly, vem vet? Sånt är jobbigt att tänka på.

De där repsolarna skulle ju vara ovanliga... tycker de är de enda man ser...

Markus skrev:
Apropå Ålandsbåt, är det bra åkning på Åland eller?

Vet inte riktigt, åkte bara stora vägen ner till Mariehamn från Eckerö fram och tillbaka. Mycket 70-sträckor.... Får se om jag tar några dagar där senare i sommar. Ganska lätt att slänga på hojen i Grisslehamn, sen 2 timmar senare är man framme.

hrc skrev:
Förutom jag då.. Mötte en på förmiddagen på huvudgatan, vid alla bilhandlarna och mackarna. Vad är oddsen för det?......

Då var det du som åkte bakom oss ett tag på Väddö/Älmsta. En röd SV och en grön Roxter.

hrc skrev:
Vet inte riktigt, åkte bara stora vägen ner till Mariehamn från Eckerö fram och tillbaka. Mycket 70-sträckor.... Får se om jag tar några dagar där senare i sommar. Ganska lätt att slänga på hojen i Grisslehamn, sen 2 timmar senare är man framme.

Det var det jag tänkte också, det är ju rätt nära och om det är schyssta vägar så vore det en kul grej.
Tror inte de har så många vägar dock, det bor ju typ 10.000 på alla öarna om jag inte missminner mig.

Finns nog gott om vägar, Åland är väl det mest biltäta "landet" i Europa sett till antal invånare. Trots korta avstånd så har nästan alla familjer två bilar. För övrigt bor det 25 000 på Åland, 10 000 bor det i Mariehamn. Dock verkar polisen vara väldigt heta i år när det gäller att hålla koll på motorcyklar...

don_tomazo skrev:
Haha nej jag har åkt på Åland en helg. Visst kan det vara fint på sina ställen och så men det finns typ 4 vägar som går genom hela ön och de är rätt raka

Eeh, ja "huvudvägarna" ja. Men sen finns det mindre vägar som går till olika byar och så. Så gott som alla de vägarna är asfalterade och tvåfilliga. Det är väl som på alla andra ställen att man måste veta vart man ska fara för att hitta roliga vägar.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D