Vem kör vad nästa år?

Efter att ha studerat de senaste tiderna jag presterat på bana vete fan om det blir något alls. Meningslöst att tävla om man är skitdålig. Men OM det blir något blir det antingen R600 eller 250r.
 
Bingo skrev:
Efter att ha studerat de senaste tiderna jag presterat på bana vete fan om det blir något alls. Meningslöst att tävla om man är skitdålig. Men OM det blir något blir det antingen R600 eller 250r.

Man blir aldrig snabbare om man står bredvid(eller om man kör gata för den delen).
 
oFFkeFF skrev:
Man blir aldrig snabbare om man står bredvid(eller om man kör gata för den delen).
Så sant. Min tanke var att man kan snacka snabbt om man är snabb eller om man är långsam och står brevid. Annars inte :rolleyes: :D

Skämt åsido tycker jag att man bör ha rimliga/tävlingsmässiga varvtider innan man börjar tävla. Vilket jag alltså inte har för närvarande. Men det är lätt att se din poäng - tävlar man får man körvana och kan rimligtvis prestera bättre tider. Jag får se helt enkelt.
 
Bingo skrev:
Efter att ha studerat de senaste tiderna jag presterat på bana vete fan om det blir något alls. Meningslöst att tävla om man är skitdålig. Men OM det blir något blir det antingen R600 eller 250r.
Du har en viss poäng i det du säger, jag ställer gärna upp i R-1000 om jag inte blir utkvalad, vill inte betala världens dyraste camping avgift helt enkelt.

Nu på Knudan hade man inte blivit utkvalad (32 platser 31 anmälda) dessutom kvaddade rätt många, men på Sviestad, Falken & Åsen fick inte alla tävla :(

Utkvalning suger fett i plånkan :fakta
 
Bingo skrev:
Så sant. Min tanke var att man kan snacka snabbt om man är snabb eller om man är långsam och står brevid. Annars inte :rolleyes: :D

Skämt åsido tycker jag att man bör ha rimliga/tävlingsmässiga varvtider innan man börjar tävla. Vilket jag alltså inte har för närvarande. Men det är lätt att se din poäng - tävlar man får man körvana och kan rimligtvis prestera bättre tider. Jag får se helt enkelt.

Visst är det bra att träna innan, men det är såå mycket enklare att försöka ta häng på någon/några under en racehelg tillsammans med sin egen klass för att få racemässiga tider.
 
oFFkeFF skrev:
Visst är det bra att träna innan, men det är såå mycket enklare att försöka ta häng på någon/några under en racehelg tillsammans med sin egen klass för att få racemässiga tider.
En sak som jag är nyfiken på är om byte till en "riktig" racebåge gör någon skillnad på körningen. En av de saker som håller mig tillbaka är att jag inte vill krascha bågen - mig själv tycker jag inte att det är så noga med, mest beroende på att jag är totalt osårbar. Hur är det, blir man mindre hämmad med racebåge, eller är det bara jag som försöker hitta någon bortförklaring?
 
Bingo skrev:
En sak som jag är nyfiken på är om byte till en "riktig" racebåge gör någon skillnad på körningen. En av de saker som håller mig tillbaka är att jag inte vill krascha bågen - mig själv tycker jag inte att det är så noga med, mest beroende på att jag är totalt osårbar. Hur är det, blir man mindre hämmad med racebåge, eller är det bara jag som försöker hitta någon bortförklaring?

Ingen vill krascha, men det händer ju, förr eller senare. Men sällan man tänker på det just när man åker, såvida man inte är riktigt luspank och inte har råd med att ens ett kåpglas får gå sönder. Ju lättare båge, ju mindre risk för att det ska bli dyra vurpor.
 
oFFkeFF skrev:
Ingen vill krascha, men det händer ju, förr eller senare. Men sällan man tänker på det just när man åker, såvida man inte är riktigt luspank och inte har råd med att ens ett kåpglas får gå sönder. Ju lättare båge, ju mindre risk för att det ska bli dyra vurpor.
Jag tänker på det när jag får lite sladd eller framhjulssläpp. "Fan vad nära att jag skrotade bågen", typ. Jag inbillar mig att man bryr sig lite mindre om det är en racer med kraschkåpor osv. Fast det är nog mest en bortförklaring... :rodnar
 
Bingo skrev:
Jag tänker på det när jag får lite sladd eller framhjulssläpp. "Fan vad nära att jag skrotade bågen", typ. Jag inbillar mig att man bryr sig lite mindre om det är en racer med kraschkåpor osv. Fast det är nog mest en bortförklaring... :rodnar
Du har faktiskt helt rätt där. Krachkåpor sänker tiderna med ett par sekunder, din första krach ännumer eftersom du sen ger upp försöken att hålla puts. Sen finns det inget säkrare sätt att åka omkull på än om du lackar om hojen, en racer tål inte ny lack utan går i backen direkt om den är för välputsad.
Sen är det som Offkeff säger, att åka en racehelg med folk i samma klass gör flera sekunder på varvet.
För att summera: Racehelg 2s, krachkåpor 2s = 4s kan du lätt dra bort från dina befintliga tider, och det redan till första racehelgen :)
 
Gulsnabbtrajja skrev:
Du har faktiskt helt rätt där. Krachkåpor sänker tiderna med ett par sekunder, din första krach ännumer eftersom du sen ger upp försöken att hålla puts. Sen finns det inget säkrare sätt att åka omkull på än om du lackar om hojen, en racer tål inte ny lack utan går i backen direkt om den är för välputsad.
Sen är det som Offkeff säger, att åka en racehelg med folk i samma klass gör flera sekunder på varvet.
För att summera: Racehelg 2s, krachkåpor 2s = 4s kan du lätt dra bort från dina befintliga tider, och det redan till första racehelgen :)
Ok, vad fint! Då skall jag också passa på att krascha på första varvet (det skulle ju också kapa lite). Grovt räknat räcker det gott och väl för att slippa bli utkvalad. :rock
 
Gulsnabbtrajja skrev:
Du har faktiskt helt rätt där. Krachkåpor sänker tiderna med ett par sekunder, din första krach ännumer eftersom du sen ger upp försöken att hålla puts. Sen finns det inget säkrare sätt att åka omkull på än om du lackar om hojen, en racer tål inte ny lack utan går i backen direkt om den är för välputsad.
Sen är det som Offkeff säger, att åka en racehelg med folk i samma klass gör flera sekunder på varvet.
För att summera: Racehelg 2s, krachkåpor 2s = 4s kan du lätt dra bort från dina befintliga tider, och det redan till första racehelgen :)
HAHA!! Så sant som det är sagt!!!
Med risk för att spamma sönder den här tråden så:
Nya kåpor/lack/strajpning(som tog 8h för ett proffs) till Falkenberg. Kommer ett varv, åker och lyssnar om motorn går rent med nya stift, glömmer att bromsa, lägger omkull i sanden så den blir smårepig.
Putsar som F_N till lördagen, reporna nästan borta! I slutet på första kvalpasset, lowside´ar och kåporna i tusen bitar! :o
 
rookie 600 #40

skulle bara tränat i år? men de blev vist 2 st tävlingar,å nu man vet hur man står förhållande till andra förare!
tänker satsa hårt i rookie 600 nästa år.
måste sälja min cbr först å skaffa mig en r6:a i stället!
:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy
 

Bifogat

  • start.jpg
    start.jpg
    1.8 KB · Visningar: 136
Bingo skrev:
En sak som jag är nyfiken på är om byte till en "riktig" racebåge gör någon skillnad på körningen. En av de saker som håller mig tillbaka är att jag inte vill krascha bågen - mig själv tycker jag inte att det är så noga med, mest beroende på att jag är totalt osårbar. Hur är det, blir man mindre hämmad med racebåge, eller är det bara jag som försöker hitta någon bortförklaring?

Jag för min del är klart hämmad av att jag kör min "vanliga" hoj å tävlar med, men det är ju naturligtvis olika för alla.
Nästa år blir nog bara någon sporadisk tävling för min del satsar på 2005 istället :öl
 
Mitt mål för 2004 är att köra samtliga R600 tävlingar, eventuellt även SO, samt köra något/några ERF. Det blir träning på bana allt var det bara går.
Jag kör samma hoj, fast med en vältränad förare efter vinterns träningspass på gymet ;).

Snart dags att jaga fler sponsorer tror jag bestämt...

Teamet får högst troligt snart en ny medlem, som kommer att offentligöras så fort samtliga kontrakt är påskrivna :p.
En ledtråd, damen i fråga kör inte plastmaskin idag...
 
Åsa #96 skrev:


Teamet får högst troligt snart en ny medlem, som kommer att offentligöras så fort samtliga kontrakt är påskrivna :p.
En ledtråd, damen i fråga kör inte plastmaskin idag...

Haha, jo det är visst en massa plast på hennes hoj, fast den är lite billigare än till våra kåphojar. Vad vinner jag för att jag vet vem det är? ;)
 
oFFkeFF skrev:
Haha, jo det är visst en massa plast på hennes hoj, fast den är lite billigare än till våra kåphojar. Vad vinner jag för att jag vet vem det är? ;)

10 points :tummenupp

Du vinner en gratis utlåning av din hoj till mig :p
Skämtåsido, du ska få ett fint pris nästa gång vi ses. När blir det, på Åsen under SO:t kanske?
 
Åsa #96 skrev:
10 points :tummenupp

Du vinner en gratis utlåning av din hoj till mig :p
Skämtåsido, du ska få ett fint pris nästa gång vi ses. När blir det, på Åsen under SO:t kanske?

Na, jag åker nog inte dit, eftersom vi inte får köra där då.
Kommer nog bara köra en kvällsträning på sviestad, b-racet där och kanske en träning på karlskoga, ska försöka spara ihop stålar till försäsongsträning i vinter och lite nya delar till hojen.
 
oFFkeFF skrev:
Na, jag åker nog inte dit, eftersom vi inte får köra där då.
Kommer nog bara köra en kvällsträning på sviestad, b-racet där och kanske en träning på karlskoga, ska försöka spara ihop stålar till försäsongsträning i vinter och lite nya delar till hojen.

Då blir det ju lite problem med överlämning av priset, men men det reder sig väl på ngt sätt...

Vi ses när vi ses.
 
Åsa #96 skrev:
Mitt mål för 2004 är att köra samtliga R600 tävlingar, eventuellt även SO, samt köra något/några ERF. Det blir träning på bana allt var det bara går.
Jag kör samma hoj, fast med en vältränad förare efter vinterns träningspass på gymet ;).

Snart dags att jaga fler sponsorer tror jag bestämt...

Teamet får högst troligt snart en ny medlem, som kommer att offentligöras så fort samtliga kontrakt är påskrivna :p.
En ledtråd, damen i fråga kör inte plastmaskin idag...

Hon kanske kör Husaberg
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top