Vem kör nu i snöstormen (olycka med MC)

NTV janne

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Honda NTV 650
Hej

I morse skulle jag egentligen kört bil i arbetet till Karlskrona. Jag inställde det för varning på sydnytt att snöstorm kommer norrifrån.

Sen då jag satt på bussen till Malmö körde såg jag en med MC körande på motorvägen som sen svängde av mot yttre ringvägen till Köpenhamn. Verkade vara Enduro med föra som hade självlysande väst.

Jag tänkte hur vågar man köra då bussen halkade på vägen till Malmö.

Senare på väg hem med bussen igen sa en jag känner om jag hört om olycka med MC på Sallupsvägen.....Nej det hade jag ej gjort

Vem kör nu i vinter då bilarna köra av vägen titt som tätt? I morse exvis blockerades E6 av flera olyckor. Lastbilar i diken etc.

Jag kör över+5gr på morgonen (måndags var det farbart).

Kör med förnuft även nu i vinter!
/Janne

Hej

I morse skulle jag egentligen kört bil i arbetet till Karlskrona. Jag inställde det för varning på sydnytt att snöstorm kommer norrifrån.

Sen då jag satt på bussen till Malmö körde såg jag en med MC körande på motorvägen som sen svängde av mot yttre ringvägen till Köpenhamn. Verkade vara Enduro med föra som hade självlysande väst.

Jag tänkte hur vågar man köra då bussen halkade på vägen till Malmö.

Senare på väg hem med bussen igen sa en jag känner om jag hört om olycka med MC på Sallupsvägen.....Nej det hade jag ej gjort

Vem kör nu i vinter då bilarna köra av vägen titt som tätt? I morse exvis blockerades E6 av flera olyckor. Lastbilar i diken etc.

Jag kör över+5gr på morgonen (måndags var det farbart).

Kör med förnuft även nu i vinter!
/Janne

Hoppas killen klarade sig bra.... Jag körde en kortis idag vid 17 tiden,,, de var svinball,, plockade av alla kåpor så dom inte skulle pajja,,.. Vet man bara om halkan o tar de lugnt e de faktiskt roligt..

Hade det inte varit för att coffe inte ville vara med på mitt förslag o sätta bult i däcket så hade jag nog tagit ledigt idag o varit ute o brummat runt:yoparty
Men nu fick de räcka med bilen till jobbet... :)

Hade det inte varit för att coffe inte ville vara med på mitt förslag o sätta bult i däcket så hade jag nog tagit ledigt idag o varit ute o brummat runt:yoparty
Men nu fick de räcka med bilen till jobbet... :)

var ute en runda igår kväll i stormen med en crf 450 fastnade i nån driva! :)
har länge varit sugen på o sätta bultar i däcken på min cross men vet inte rikigt hur jag gör för att få det att bli bra! du kanske har en ide?

Jag var ute o rastade min hund vid 10 tiden på kvällen, ni kan tänka er min förvåning när en snubbe dyker upp på Bergsgatan mitt i Malmö på en SNÖSKOTER :va .....

Detta händerbara på möllan.....

Jag var ute o rastade min hund vid 10 tiden på kvällen, ni kan tänka er min förvåning när en snubbe dyker upp på Bergsgatan mitt i Malmö på en SNÖSKOTER :va .....

Mohahahaha!

"För att man kan."

var ute en runda igår kväll i stormen med en crf 450 fastnade i nån driva! :)
har länge varit sugen på o sätta bultar i däcken på min cross men vet inte rikigt hur jag gör för att få det att bli bra! du kanske har en ide?

Jepp ideer har jag

haha! fan att man missade det! :yoparty

hade oxå velat ha en snöskooter men inte jättelönt att köpa en nu idag o sälja den i morn! :D

Jepp ideer har jag

låter bra får gärna beskriva dom i ett pm!
har extra crossdäck hemma till att göra så bara säg till hur..

Last edited:
Nog för att det kanske inte gått "snällt till" men lite löjligt kan juh tyckas att man använder ett fordon som är byggt för underlaget... med tanke på att alla andra inte kan de sig ut i snökaoset.... :gnissla

Tja, den biten som jag såv var det inte någon "tokkörning" som dom beskriver det, dom tog det lungt mellan bilar men jag antar att folk är inte vana att se en snöskoter, jag spyr på rubriker som "vansineskörning"....

F-n va trist för grabbarna. Idéen var ju lysande. Har en skoter någon form av trafikförsäkring? Tycker inte att köra skoter i ett insnöat Malmö är vansinne direkt - det är bara ball. Hjälm, laglig hastighet och vanligt trafikvett borde räcka för att de skulle få vara i fred.

Antagligen är jag bara avundsjuk, jag vill också köra skoter.

Hahaha, klockren idé... hade jag haft en hade jag också varit sugen på att dra en repa... Frågan är ju bara hur fan polisen i en personbil lyckades stoppa en snöskoter på snötäckta och hala gator... Det torde vara ett visst övertag med bältdrift och medar....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti