Vem kör med gopro?

sniegel

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Hoj
Suzuki GSX 750 -98
Tjena! Tänkte bara höra hur många av er kör med gopro eller liknande? Samt har ni ngn gång haft användning av klippen?
Denna sommaren jag körde så var jag med om flera tillfällen där jag kunnat bli påkörd från sidan då bilist ej uppmärksammat mig och tänkte då att i sådana fall kan vara bra att ha klipp som bevisbörda?
Sen ser man ju mycket skumt som kan va kul att spara och sen kanske göra som små klipp utav det? Köpte precis en SJ4000 på ebay för 350kr och då ingår allt fästen/vattenskydd etcetc och det verkar vara rätt bra kvalité när man kollar på youtube. Kanske ngn som tillochmed testat den och kan berätta mer? Länk på youtube https://www.youtube.com/watch?v=83HxtK-6UXg
Samt ebay http://www.ebay.com/itm/261745142152?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
(Vet ej om denna är en fake SJ4000 som det tydligen finns flera utav bara så ni vet)

Det var någon tråd uppe nyligen, som berörde detta :) Om du fick den för 350kr så är det med största sannorlikhet inte en ''äkta'' kopia, utan en kopia utav en kopia... :tungan De riktiga SJ4000 går väl för runt 700-900kr om jag inte minns jätteknas... Då tycker jag att man kan slänga ut ett par hundra extra och köpa the real deal, gopro entry level kameran :tummenupp Men jag har aldrig prövat den där kameran, så ska inte säga för mycket... Har dock entry level gopron, och är kalasnöjd :yoparty Men sålänge din kamera fungerar som den ska så är den lätt värd 350kr!

Ja han var rätt jävla missnöjd med kameran. Stämmer att den riktiga sj4000 ligger på 7-900kr.

Fördelen OM SJ4000 för 7-900kr är bra gentemot den billiga gopron än att du kan få extrabatterier, laddare och övriga tillbehör för en bråkdel av priserna mot gopros...
Tror 2 extrabatterier med laddare och sugkoppsfäste gick på 150kr :)

Tänk på att en kamera på hojen kan användas lika mycket som bevisbörda mot dig vid olycka eller buskörning...

Hmm aja får se när den kommer, får väl göra dispute på ebay isåfall om den e fake och fungerar dåligt pga det. Får ju tillbaka pengarna av ebay sen får han paya för att skicka tillbaka den om han nu gör det så blir det dyrt. Står ju SJ4000 så ere fake måste de väl framgå någnstans?
Mjo såg att de va typ 70-80kr för ett extrabatteri vilket är ganska överkomligt! Kan dock inte ha mer än 32gb SD kort i den men borde nog räcka om man filmar 720 :)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing