Vem köper något från L'easy?

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
såg precis en reklamfilm med en flat-screen från L'easy och funderade på vem, men framförallt varför man skulle köpa/leasa något från dem? finns det något skäl överhuvudtaget, det skäl som de själva anför på hemsidan är att någon jävla Peter, inte bara lämnar dina varor på gatan utan han bär dem även upp för trappor och ställer dem där du vill ha dem?! Nästa skäl är att man kan välja bland kända varumärken?!

Kan någon berätta för mig om det finns några fler makalösa skäl till att betala väldigt många fler procent än nödvändigt för någon pryl? :kocko

fyi: jag har inte planerat att köpa/leasa något där själv...

Min polare köpte en platt-tv för det var enda stället han kunde handla på avbetalning på :D
Han gav typ 4000kr mer en vad han hade fått ge hos en elektronikhandlare.

Kom nu ihåg att jag inte är han, så skäll inte på mig :gnissla

Rosell skrev:

ja verkligen...fattar inte hur de gör för att få sin business att gå ihop...i reklamfilmerna så är det alltid glada familjer som köper prylar också...helt otroligt...

Orca69 skrev:
Folk som inte har råd att lägga ut en klumpsumma på det de vill ha.

Exakt, och på så sätt drar de på sig ännu mer DYRA avbetalningar/hyror så de inte har råd att köpa ny dammsugare när den pajar så den tas på avbetalning också osv osv... :3freak

Jag köper ALLT kontant, har jag inte råd får det vänta. Fast den dagen man ska köpa hus får man väl krypa till korset... :brinnerup

Orca69 skrev:
Folk som inte har råd att lägga ut en klumpsumma på det de vill ha.

men har man då råd att betala vidrigt mycket mer på lång sikt? för övrigt finns ju samma funktion hos de stora kedjorna med avbetalning och jag tror inte att det blir samma sjuka priser då (kan dock ha fel på den punkten, nån som vet närmre?)

Suomalainen skrev:
Jag köper ALLT kontant, har jag inte råd får det vänta. Fast den dagen man ska köpa hus får man väl krypa till korset... :brinnerup

beror på vad du ska köpa för hus :tungan

men sannolikheten är ju rätt hög att man den dagen får fixa ett lån...

Suomalainen skrev:
Exakt, och på så sätt drar de på sig ännu mer DYRA avbetalningar/hyror så de inte har råd att köpa ny dammsugare när den pajar så den tas på avbetalning också osv osv... :3freak

:tummenupp

Har ett antal polare som har precis allt på avbetalning. Hemskt! jag är nojjig bara för jag lånade till en hoj, för att det blir så otäckt hål i kassan om man tar den cash. Det är en ond cirkel med verkar de som. tar man tv:n kan man ta en stereo oxå, o en dator.. o så håller det på! huu

MiZou skrev:
men har man då råd att betala vidrigt mycket mer på lång sikt? för övrigt finns ju samma funktion hos de stora kedjorna med avbetalning och jag tror inte att det blir samma sjuka priser då (kan dock ha fel på den punkten, nån som vet närmre?)
För de som handlar på det sättet är nog summan av utgifterna per månad viktigare än summan per år. Vad det gäller avbetalning på köp vet jag inte, men en gissning skulle vara att det blir dyrare pga kortare avbetalningstid, och så kanske svårare att få igenom en avbetalning än hos Leasy. Själv köper jag helst kontant.

L'easy har inte så hårda krav när det gäller inkomst och sådant heller så i stort sätt vem som helst kan köpa där. Det blir oftast folk som inte har haft svenskt medborgarskap så länge och vill ha en dator t.ex. Men även dom som kanske har det svårt med ekonomin, väldigt mycket lån och helt enkelt inte får köpa på avbetalning någon annanstans.
Jag vet, jag sitter på fujitsu-siemens datorsupport som bl.a L'easy säljer "billigt"

Svanen skrev:
Min polare köpte en platt-tv för det var enda stället han kunde handla på avbetalning på :D
Han gav typ 4000kr mer en vad han hade fått ge hos en elektronikhandlare.

Kom nu ihåg att jag inte är han, så skäll inte på mig :gnissla

Precis sådana personer... Folk som är överbelamrade med lån och inte fattar att man måste betala mer för grejjerna i slutänden och då har de iaf inget att betala med. En kille som jag halvkänner köpte hela sitt bohag på det viset, ikea-lån, elektronik-lån mm. Kul att sitta där med avbetalning på uppåt 10000:- i månaden bara för att köpa allt på en gång.
Men visst, vill man ha dålig ekonomi och inte vet hur man sparar så.

Dee_cati skrev:

fan vilket bra uttryck, har aldrig hört det förut, men ska genast börja använda det...har letat länge efter ett bra uttryck för det fenomenet, det blir ofta någon halvmesyr, men nu fick jag det klockrena...TACK :pannkyss

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg