Vem joinade SH först?!

Ja, sporthoj var "mysigt" innan TBC. Kommer bla ihåg att det var en insamling på 1600 riksdaler som det kostade att regga Sporthoj.com då rättigheterna till sidan/namnet/whatever var påväg att ta upphöra. Kommer också ihåg en eller två riktigt häftiga sporthojkalas.

Just det ja, kommer ihåg det där med att pengar behövdes och att det nästan sket sig ett tag då...

Jag har nummer 33 (TS har 1305). Tror att alla som joinade före TBC (The Big Crash) har fått 6/3 03 som datum.

Runt 750 pers har 6/3 som datum så det blir nog svårt att reda ut.

Jag är medlem sedan: 7/3/03:)
Så jag tror jag är en utav ''The big crash'':tummenupp

Jag har varit med sen start, det hette väl nåt annat först? Bikeposition eller nåt....många är saknade från den tiden......

Åhhh vilka minnen..

Herredumilde, vad gamla och nostalgiska vi har blivit.:)

Red Blackbird var en profil jag mins bäst från den tiden. Tror att han var den förste som blev bannad på forumet.

När banningen hävdes började han i ren protest radera varenda inlägg han hade gjort på SH.:lol Slutade med att Swedie tog bort hans konto, vill jag minnas.

Ja, sporthoj var "mysigt" innan TBC. Kommer bla ihåg att det var en insamling på 1600 riksdaler som det kostade att regga Sporthoj.com då rättigheterna till sidan/namnet/whatever var påväg att ta upphöra. Kommer också ihåg en eller två riktigt häftiga sporthojkalas.

Det var väl licensen för vBulletin som skulle betalas. Bidrog med en slant till det. Är det inte dags för reemburs snart?:tungan

Jag har varit med sen start, det hette väl nåt annat först? Bikeposition eller nåt....många är saknade från den tiden......

Jag var också reggad på Bikeposition. Det var där jag läste om det fantastiska sporthojsforumet som inoom kort skulle komma. Så skedde ocksp inom någon månad och då vart man reggad här direkt.

Last edited:

BikeProject tänker du på kanske? Det var ett ambitiöst sidoprojekt men orkade inte hålla jämna steg med SH. Man kan väl säga att bikeproject blev roadracing.se istället, samme kille som håller i den sidan.

Själv blev jag så förbannad på att Swedie inte hade backup på det ovärderliga materialet som fanns innan kraschen att det dröjde flera månader innan jag reggade om mig. Annars var jag nog en av de första 10 på SH, kan ståta med att vara registrerad som nummer 5 på www.rejsa.nu också, precis efter Rolle Rotax ser jag nu :mad:

Edit: Bikeposition låter bekant nu när jag läste ankans inlägg så det är säkert rätt, jag hittade hit för att Mattias bjöd in mig. Och BikeProject kom definitivt till efter SH.

Last edited:
Bikeposition låter bekant nu när jag läste ankans inlägg så det är säkert rätt, jag hittade hit för att Mattias bjöd in mig.

Det kan ha varit BikeProject. Nu blev jag min skäl osäker. Under alla förhållanden så var det via att annat relativt nytt MC-forum man hittade hit.:)

Nänä, jag lägger aldrig av. Jag prylade 2 st. på krogen i lördags.
Råkade säga att det är bara tjejer som har rosa bandet till en kille och så sprang han och skvallrade för sina polare som tydligen blev arga för nåns mamma hade visst dött av cancer.

Då började den ena av hans polare knuffa mig och slita i mig så han åkte i golvet, sen kom nästa och skulle ta stryptag på mig och då fick han flyga.
Därefter kom vakterna och tyckte jag skulle sluta...

Jag är bara inte så bra på att förmedla vidare här längre.

Höll på att pryla en tant som körde mot enkelriktat i morse och tyckte att jag skulle skita i hur hon körde :)
Sånt gillar jag, då ska man ha bank :tungan
:tummenupp Skit,vilken tuffing.....

Kom inte bikeproject en bit in på SHs tid?

Idén till SH föddes väl på potatisforumet.

Kom inte bikeproject en bit in på SHs tid?

Idén till SH föddes väl på potatisforumet.

Så fick jag också för mig att det var :va Fast å andra sidan var det ju så länge sen man var reggad på potatoes och jag kommer knappt ihåg vad jag åt till frukost för ett par timmar sedan...

En ohygglig massa folk som reggade sig samma dag.:) Synd det inte går att få veta hur det såg ut före detta famösa datum.

Vi reggade väl bara om oss det datumet har jag för mig. Swedie hade noll koll på vilka som var medlemmar före TBC.

Såhär såg det ut 28/10 2002

TheWaybackMachine

Bifogat

• sporthoj_021028.JPG
    sporthoj_021028.JPG
    215.4 KB · Visningar: 119
Bikeposition var jag medlem på innan SH och jag vill minnas att det var några profiler från våra Svenska MC-tidningar som låg bakom den(?)

Hur som helst hittade jag till Sporthoj.com och det kändes som jag hittat till paradiset :)

Minns att utseendet på Sporthoj.com på den tiden gick ganska mycket i vitt.
Efter den famösa kraschen blev Bike.se den nya depån att hänga, men bara temporärt tills SH var back on track.

För mig som inte betalde tuggumina med 1-öringar när jag var liten, berätta om kraschen :rullandeu

Svidi lekta hacker som jag minns det och bollade lite med databasen.

Ett par varningsmeddelanden kom väl upp, typ 'vill du verkligen radera allt och alla och allting'. Utan att tveka en sekund tryckte han ja, och SH som vi mindes det var ett minne blott.

Var det inte till och med så att det hände två gånger? Eller var det en 'light' krasch den andra?

Resultatet blev iallfall att vi nu kan sitta och hänvisa till tiden före kraschen, innan snorungarna som hänger här nu blev könsmogna, och ljuga om hur bra det var!

Jag vill minnas att jag hade några klyftiga inlägg före kraschen, sedan dess har jag aldrig återhämtat mig, bara dumheter numera.
Det var bättre förr ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...