Vem har sagt att man lever längre om man joggar?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6789762.ab

Joggare träffades
av flygplan – dog

Tvåbarnspappan joggade på stranden med iPod-lurar i öronen.

När flygplanet kraschade in i honom bakifrån hade han inte en chans att hinna undan.

Robert Gary Jones, 38, var ute på en joggingtur längs stranden i Hilton Head Island, South Carolina, i går kväll lokal tid när det osannolika inträffade.

Ett enmotorigt flygplan som tappat sin propeller tvingades nödlanda på stranden.

Tvåbarnspappan lyssnade på sin iPod och hade inte en chans att hinna undan när planet kraschade in i honom bakfrån.

Han omkom omedelbart.
Började läcka olja

Ed Allen, ämbetsman vid Beaufort County, säger till AP att Jones uppenbarligen varken såg eller hörde planet, som i princip "kom glidande".

Planet var på väg från Orlando till Virgina, när det på 4 000 meters höjd började läcka olja.

Piloten sikt blockerades av olja på vindrutan. Han försökte ta sig till en flygplats, men planet tappade en propeller och han tvingades i stället nödlanda på stranden, säger Joheida Fister, talesperson vid den lokala räddningstjänsten, till ABC News.

Varken piloten eller passageraren på det enmotoriga planet skadades.
"Jag har dödat en ung man"

På tisdagseftermiddagen lokal tid slog vågor in mot planet som låg ute i vattnet, fastbundet vid ett ankare för att inte tidvattnet skulle dra ut det till havs.

Piloten var på plats på stranden, men ville inte prata om kraschen.

– Jag har många problem just nu. Jag har ett plan som är helt demolerat. Och jag har dödat en ung man, sa han till nyhetsbyrån AP.
Malin Axelsson

Alternativrubriker:

Joggning dödar, vi har hela listan!

Iphone mördade joggare

Oj vilket dåligt plan som både läcker olja OCH tappar en propeller...

Vafan, jag är faktiskt besviken på aftonbladet!
Vad är det för saklig rubrik? Det är inte likt dem alls ju...

Något mer i stil med "planmassaker" eller "joggare brutalt dödad av nödlandande plan" vore passande.
Är det en nyanställd som skrivit artikeln kanske?

Jag hatar verkligen folk som springer runt med lurar i öronen. De är helt okontaktbara och för mig kvittar det om de dör.

Detta är ett ypperligt exempel på vad som kan hända. Hoppas fler rensas ut på detta sättet(eller liknande).

Det verkar vara en kraftigt ökad risk att vistas i trafikmiljön med mp3'a och lurar i öronen. På sikt borde detta bli en urvalsmekanism tillräckligt stark för att påverka evolutionen. Åtminstone enligt de senare rönen om att vi kan ärva beteenden...
:D

Han hade ju eventuellt inte hört flygplanet ändå. Dom låter inte så värst när fläkten framtill slutat snurra.

HD-modell på motorn :D

Inte så ovanligt med harleymotorer i hembyggen. HD-motorn har ju luftkylning, långa serviceintervall samt torrsump och klarar tom att gå inverterat rätt bra. Dessutom är ju ljudet från tändföljden helt rätt i luften, en harley-motor är ju en tårtbit stjärnmotor.

[YOUTUBE-ID]vIs45EByKNE[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]tptYbzgCqYQ[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]LSTRlAx_YSc[/YOUTUBE-ID]

Själv tycker jag dock att Ipods farligare än jogging.
Sista jag var på gelleråsen utbröt tom en diskussion mellan en SMC-intruktör och en kursdeltagare som ville ha Ipod under körpassen.
Vafan :confused:

Last edited:
Vi får skicka ett mail till sveriges trafikskolors riksförbund att det måste införas riskutbildning för alla som ska lyssna på musik med hörlurar. Det lobbar dom säkert genom på två tre veckor.

Nu är det ju som vanligt så att vi inte hört hela historien... men som den förtäljs av AB så är piloten en jävla klåpare som inte satte ner kärran i vattenbrynet istället. Man får fan inte riskera andras liv för att försöka rädda sitt dyra flygplan!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park