vem har råd att försäkra Kawasaki!!!

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Är intreserad av en Kawa ZX-9R eller en Honda Fireblade.
Genom Hondas samarbete med IF. Kostar en helförsäkring för en -02 10.500:/år

När jag kollar på en försäkring till Kawan (trygg-hansa) kostar det 19.800:/år

Bör nämnas att jag är över 40 år, och haft körkort för hoj sen -81
Hur gör ni andra med R-hojar, som tex. Kawa eller Suzuki som inte har märkesförsäkring. Slantar ni upp dom extra pengarna som det kostar ???

tikki skrev:
2468780 Är intreserad av en Kawa ZX-9R eller en Honda Fireblade.

Hur gör ni andra med R-hojar, som tex. Kawa eller Suzuki som inte har märkesförsäkring. Slantar ni upp dom extra pengarna som det kostar ???

Skippa helförsäkringen och kör bara trafik- eller halvförsäkring...

Jag! 988 kr för helförsäkring ett år. :D

Märkesförsäkringen du jämför med tillåter inte bankörning och vad jag vet har den också hög självrisk. De ger ju inte bara bort pengar för att det är en annan dekal på tanken.

tikki skrev:

Jag betalar ca 4200 kr/helår helförsäkrat för en ZX9R.. hos Tennant, kolla deras hemsida där du kan beräkna pris själv m hjälp av reg nr (hittar du inget reg nr så återkom, du kan "låna" mitt) :hej .. www.tennant.se

// Lycka till !!

Last edited:
TryggHansa är dyr första åren man har hojjen sen sjunker premien kraftigt.

Statistik visar att de flesta klotar första året de har hojjen.

Jag betalar 2500/månad när den är påställd och 400 när den är avställd.
Funderar på att ha halv eller bara trafik till nästa säsong. Det kan vara skönt och veta att man har en helföräkring när hojen e så pass ny och man själv är lite ringrostig. Lycka till med försäkringen.:tummenupp

tikki skrev:

Kolla med Folksam och deras SMC-försäkring:tummenupp
Dock måste du genomgå en Broms och kurvkurs/Sporthojskurs för att få teckna denna förmånliga försäkring!
På en sådan kurs får du lära dig hantera hojen i olika situationer genom att köra på en avlyst bana, samt att du får kännedom om olika risker med att framföra en hoj!
Förhoppningsvis blir du sedan en säkrare förare som inte kraschar och kostar Folksam en massa pengar samt får leva lite längre:)

If var billigast för mig på kawa, dock en zx6r -95. 25 år, inget kort än. 3100 Halv/helår och runt 7000:- hel hel.

tikki skrev:

19.800 kr / år är ju inte mer än 1650 kr i månaden. Vänta tills du får en premie på 65.000 kr per år HALVförsäkrat.

Notera också självrisken på Hondaförsäkringen, den är inte peanuts...

jävlar i gatan,, TENNANT var då inte billiga för mig.

Födelsedata *********

Skadefri ingen/noll (Din körkortsinfo. saknas hos CBR)

Omfattning Helförsäkring

Årsmodell 1998
Fabrikat HONDA CBR 900RR (SC33)
Reg.nr. *** ***

Försäkringspremie: 46 385 kr/år

Jag betalar 2180 kr / månaden för min ZX6R -05 hos Folksam. Det är en 35+ försäkring där du kan ställa av hojjen. De skulle ha 1400 kr / helförsäkring / helår. Dessutom får du rabatt om du är medlem i SMC.

If ville typ ha 5.800 kr / månaden ??? TryggHansa passade inte mig för jag har inte fyllt 40 än, men annars var väl den likvärdig Folksams 35+

Kul notering på Folksams försäkringsbrev

"Fordon-typ: Motorcykel, Kawasaki Ninja Zx-6r - Ej Sportmodell"

Ok... "Ej Sportmodell" :va Jag antar att de syftar på att det inte är en ZX-6RR. Ska säga det till farbror blå vid tillfälle... - Näe, det här är inte en sportmodell..... :D

Helförsäkring på en Fireblade via IF/Honda är knappast lönt. 25.000:- i självrisk. Jag har själv halvförsäkring på min -00 Blejd, och den har 15.000.- i stöldsjälvrisk. Pröjsar 6.500:- för det per helår, 35 år gammal boende i centrala Malmö.
Jag valde detta eftersom skillnaden mot bara trafikförsäkringen inte var särskilt stor, och om Klåfingrige Kalle är framme och snor min hoj, får jag i alla fall ut det mesta, den är väl värd runt 50-55.000 eller så. utan stöldförsäkring får man ju inte ut ett skit, och Klåfingrige Kalle har som bekant många gelikar i Malmö :(

Tjena! Kör själv HONDA men kollade på en Kawa, min erfarenhet av bolagen, som ny mcförare, var att Bilsport & Mc http://www.bilsport-mc.com/ (som för övrigt har avtal m Kawa) var billigast. Då tittade jag på ZZR 1200.

GizmoQuack skrev:
2474737 jävlar i gatan,, TENNANT var då inte billiga för mig.

Födelsedata *********

Skadefri ingen/noll (Din körkortsinfo. saknas hos CBR)

Omfattning Helförsäkring

Årsmodell 1998
Fabrikat HONDA CBR 900RR (SC33)
Reg.nr. *** ***

Försäkringspremie: 46 385 kr/år

Jag kollade vad jag skulle få betale hos Tennant på TL1000S -97 som jag e intresserad av, 68 400 kr, de måste ha :fyllisar :cpparty när de knåpade ihop deras priser...

Det verkar ju hopplöst att vinna i försäkringslotteriet :6surkart

Jag trafikförsäkrar endast, betalar 1075kr/mån men har möjligheten att ställa av när fan jag vill. Jag tycker det inte är farligt. Varför ska man helföräkra, de flesta hojj skador gör vi sällan själva utan det är bilar som kör på oss.

Flytta till en mindre ort..:D
Själv är man 31 hojkort sen 03 pyntar 12000 hel/hel på en Gsxr 1000-02
Tycker det är överkommligt..

BeBe skrev:
2475217 Tjena! Kör själv HONDA men kollade på en Kawa, min erfarenhet av bolagen, som ny mcförare, var att Bilsport & Mc http://www.bilsport-mc.com/ (som för övrigt har avtal m Kawa) var billigast. Då tittade jag på ZZR 1200.

Well.. Kollade min ZX-6R -05 hos Bilsport-mc och det var tvärkört. De trafikförsäkrar bara den. och då skulle det ändå kosta över 10.000 kr/år.

g.a.z.o.l.i.n.e skrev:
2475438 Well.. Kollade min ZX-6R -05 hos Bilsport-mc och det var tvärkört. De trafikförsäkrar bara den. och då skulle det ändå kosta över 10.000 kr/år.

SHIT!... Klart, de kan ju ha med att göra att det är en så pass ny hoj.
Premierna sjunker efter 3:e året. Men, de kostar ju att ligga på topp :D

Pratade m grannen, som kör en Z 1000 nått.... Skulle tjäna 12 lakan om året på en halvförsäkring... Så, man kanske skulle köra ordentligt istället?! :tungan

Priser...

det är ju inte lätt att jämföra då det skiljer så mycket på var man bor, hur man bor, ålder m.m.

Men jag betalar hos T-H 3700 för helår och en halvförsäkring.

Körkort sen -92
Ålder 38
Haninge

Kawa zzr 1100 -91:a

IF ville ha 28.000 kronor så det lönar sig att snoka runt.

//Matte//

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...