Vem har handlat på Swemods?

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
CBR929RR (Reikokaji), ZX10 -88(Såld)
Jag skickade upp min svågers PS2a för chippning till Swemods i sthlm i mitten av november med löftet om att det skulle ta ungefär två veckor. Relativt tidigt i dec började ringa. Vad händer? Jo, varannan gång är det ingen som svarar och resten av gångerna är det upptaget. När jag två dagar senare får tag på dom får jag höra "Den står här, ska chippas, du har den innan jul *klick*". Servicen gör en nästan tårögd. Julafton komma och julafton gå men ingen PS2a finnes att få.:tomten

Har ännu inte fått tag på dom, ringer varje dag. har mailat, har skrivit tråd i deras forum. (Den tråden tog dom bort jävligt fort. Kan ju inte få kritik offentliget, det går ju inte.) Jag var dock inte ensam om att kritisera dom via forumet så jag fler än jag lider uppenbarligen. Nu är frågan: Vad gör jag? Hur löser man det här när man inte får tag på dom? Hur ska dom ersätta min svåger och hans grabb för en åt helvtete fukkad jul pga saknad julklapp? Vem har handlat där tidigare? Åker personalen hojj tro? Finns dom på detta forum? Visa er så jag kan :machinegu :kulspruta

Allvarligt talat så är detta ganska ledsamt. Jag litade ju på att dom skulle ta hand om det här. Precis som min svåger litade på att jag skulle ta hand om det. Riktigt tråkig känsla...

Zuljin skrev:
Julafton komma och julafton gå men ingen PS2a finnes att få.:tomten

Något säger mig att just den typen av firmor har en del att göra till jul... ..och jag har svårt att tänka mig att de skulle vara så "dumma" att de tackade nej till jobb innan jul även om de riskerar att leverera sent..

Har anlitat dom nyligen. Det gick väl sådär. Lämnade in min PS2 V.10 som dom lyckades chippa sönder, det var tydligen första V.10 dom gjort och den vägrade snurra skivan efter chippningen. Jag fick dock en sprojtans ny i kartong med alla tillbehör, dock lilla modellen och det kändes ju lite surt men vad ska dom göra när den stora inte går att få tag på längre.
Har bekanta som anlitat Swemods ofta med grymt bra resultat och superb service, över disk då alltså.

Var där innan jul och dom var aningens stressade milt uttryckt.

Har anlitat dom nyligen. Det gick väl sådär. Lämnade in min PS2 V.10 som dom lyckades chippa sönder, det var tydligen första V.10 dom gjort och den vägrade snurra skivan efter chippningen. Jag fick dock en sprojtans ny i kartong med alla tillbehör, dock lilla modellen och det kändes ju lite surt men vad ska dom göra när den stora inte går att få tag på längre.
Har bekanta som anlitat Swemods ofta med grymt bra resultat och superb service, över disk då alltså.

Var där innan jul och dom var aningens stressade milt uttryckt.
Är det nån nackdel att ha den lilla? Inga fläktljud o.s.v..

Har en polare som hade samma problem, när han väl hade fått tillbaka sin PS2'a efter ett par månader satt det fel chip i den. Fick returnera den så dom bytte det, tog ytterligare ett par månader.

sEiKo skrev:
Är det nån nackdel att ha den lilla? Inga fläktljud o.s.v..

Den lever om mer än min V.10 (som iof var sjukt tyst jämfört med min V.3), instabil läsare och har problem med kylning enligt dom som vet, min hårddisk funkar inte + att jag gillade originalet mer. Det känns dock som det kvittar för min del.

korvgubbe skrev:
Något säger mig att just den typen av firmor har en del att göra till jul... ..och jag har svårt att tänka mig att de skulle vara så "dumma" att de tackade nej till jobb innan jul även om de riskerar att leverera sent..

Jo, så är säkert fallet men fortfarande så är det inte rätt att inte låta kunderna veta något. Inte ett knyst på sajten om förseningar, inga svar i telefon...

Konsumentvägledare?
ARN?
Konsumentverket?
Makedonska killar i brunspräckliga skinnjacker med knäppgrej på axeln?

Markus skrev:
Konsumentvägledare?
ARN?
Konsumentverket?
Makedonska killar i brunspräckliga skinnjacker med knäppgrej på axeln?

Men ingen av dom nämderna hjälper väl till i enstaka fall? lr cyklar jag nu? Makedonierna tar rätt hyfsat betalt tror jag :argpådato

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg