Vem har bromsbänk och kan med Tuneboy?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Har en tuneboy och söker nu en firma som kan hjälpa mig att justera min insprutning i bromsbänk.

Den ska gå att koppla samman med dynojetlink och justera den vägen men har inte hittat något som vill hålla på med annat än dom alltid gjort.

Förutom Kamikaze kid med det är långt (uppsala)

Tips mottages med glädje:tummenupp

Iofs. lika långt med Effektbolaget i Tullinge är ett bra tips!

Får väll hoppas att någon känner till ett ställe närmare karlstad då.

Passerar ofta norrköping, kanske finns någon där?

Last edited:
[Flux] på www.triumph675.net körde med Dynolink på det viset, men fick jobba en del för att få det att lira bra. Han skrev någon rejäl post om hur det funkade (det är ju lite kortfattat beskrivet i dokumentationen), jag kan försöka leta fram den om det är till någon nytta?

Edit - Denna tråd från en jänkare som misslyckades med uppkopplingen, post nr 3 länkar till Flux erfarenheter - EndOfEdit

Jag har en känsla av att det kan gå lika snabbt och elegant att köra loggning av bredbandslambdan manuellt, sortera in A/F i en matris och justera själv i Tuneboy-mappen...

Lycka till i alla fall:tummenupp

Last edited:
För en som inte fattar, va fan är tuneboy!?

En sak som är mycket smidigare än PCIII förutom att ingen kan med den.

Den blir ingen extra grej (ingen enhet) som ligger och stör mellan givare och ECU som PCIII utan den kopplar sig direkt in i original ECU. Alltså köper man en serialkey och en sladd där ena änden passar i motorcykeln och andra änden i din bärbara dator. Sen kan man ändra tändning, mapp, bränsletillförsel, varvstopp m.m. Programvara med sladd är det helt enkelt.

På deras hemsida står det ju att Tuneboy snart skall stödja Suzuki ECU... Är det någon som vet när? Vad jag förstår har det stått så länge nu, mailade dem för någon vecka sedan men ännu inget svar. :va

/R

På deras hemsida står det ju att Tuneboy snart skall stödja Suzuki ECU... Är det någon som vet när? Vad jag förstår har det stått så länge nu, mailade dem för någon vecka sedan men ännu inget svar. :va

/R

Dom är HELT hopplösa att få tag på, minst sagt. Prova maila till emmamac@optusnet.com.au Hon jobbar Iofs med Sales & Marketing men svarar iaf på mail :tummenupp

Jag har precis fått hem mitt kit, 27'e ska det justeras :yoparty

En sak som är mycket smidigare än PCIII förutom att ingen kan med den.

Den blir ingen extra grej (ingen enhet) som ligger och stör mellan givare och ECU som PCIII utan den kopplar sig direkt in i original ECU. Alltså köper man en serialkey och en sladd där ena änden passar i motorcykeln och andra änden i din bärbara dator. Sen kan man ändra tändning, mapp, bränsletillförsel, varvstopp m.m. Programvara med sladd är det helt enkelt.

Låter som en smidig lösning när ingen kan med den, före sin egen tid kanske:D
När ska du med och visa vad aprilian går för då? Eller kör du enbart bana nuförtiden?

Låter som en smidig lösning när ingen kan med den, före sin egen tid kanske:D
När ska du med och visa vad aprilian går för då? Eller kör du enbart bana nuförtiden?

Bara bana. Har köpt en husqvarna ifrån -51 att åka landsväg med:tummenupp

Du får följa med och visa vad din går för istället, häng med till gocartbanan i kristinehamn.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...