Vem gick åt i dag ?

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
saxat från HD online

En 22-årig motorcykelförare från Östra Ljungby omkom då han körde in i mitträcket på E4 i utkanten av Helsingborg på lördagseftermiddagen.
Mannen hade tillfälligt bytt motorcykel med en kamrat och körde före honom i riktning in mot Helsingborg. Enligt vittnen drog han upp farten så att fordonet stegrade på bakhjulet. Men när han skulle sätta ned framhjulet igen började motorcykeln att wobbla och föraren förlorade herraväldet över ekipaget.
Tjugotvååringen avled omedelbart. Dödskraschen inträffade strax efter klockan 14.
TT

Någon vi känner?..

Vem det är är. RIP min vänn.

/Kungen

V I F. Jag börjar bli väldigt trött på att folk klotar och dör till höger och vänster...Måste finnas nån lösning på eller åtminstonde förbättra oddsen...SMC?

thundrace skrev:
V I F. Jag börjar bli väldigt trött på att folk klotar och dör till höger och vänster...Måste finnas nån lösning på eller åtminstonde förbättra oddsen...SMC?

Tror inte det är lösningen. Bättre att folk slutar stunta när de knappt kan köra cykeln rakt fram:mattias

Hans syrra går i samma klass som min flickväns..

Ingen kille som har varit med & kört med oss ngngång..

Tråkigt :(

v.i.f

Jag vet lösningen.

Marals76 skrev:
Tror inte det är lösningen. Bättre att folk slutar stunta när de knappt kan köra cykeln rakt fram:mattias

efter suttit i timmar och dagar för att diskutera just dessa grejerna med Stockholm. SMC Riks. Riksdagen och massa andra interesenter.

Slutsumman av de dagarna är att vi måste ändra på folks Attityd.

Svaret är hur enkelt som helst.

Ändra folks Attityd. sedan har vi löst hela problemet.

När jag sedan pratar med beteende vetare, pedagogik personal, Psykiatriker. m.m och frågar de hur man skall göra för att aändra på folks attityd (Jag har ju lösningen eller hur??)

Då säger de bara. hmm.... det kan man inte göra då det är inlärd sedan lång tid tillbaka och kommer från barndomen och en massa blajblaj. slutsumman av det är att man KAN inte ändra folks attityd. utan det enda vi kan göra är att påvärka den. då kommer nästa fråga. hur gör man det..

Och det är precis där vi är i dag med våra sporthojs kurser. kan vi få det som ett krav att skall du köpa en sporthoj så måste du gå en utbildning där vi har möjlighet att påvärka ditt bettende. annars har vi itne en fair changs.

Nästa bekymmer är att vi kommer inte åt killen på strandvägen som kör en sporthoj. han står där och är hur cool som helst i sin dainese jacka med jeans. och sedan när man skall ut o köra o man kör på svengelisväng vägar ja då har killen mage o säga.. "fy fan detta var ju inte kul o köra på vägar som svänger ju, mycket roligare o köra i stan och på motorvägen.

hur skall vi komma åt den killen
(PS detta är ord från en kille jag kört 1 gång med)

Som alltid från Kungen. Ord och inga visor.

Kungen skrev:
"fy fan detta var ju inte kul o köra på vägar som svänger ju, mycket roligare o köra i stan och på motorvägen."

:brinnerup

Tyvärr har darwin lösningen för den killen!

Körde nyss förbi platsen gått omljus mitt ute på motorvägen, känndes inte som en bra plats o stanna på men tyst minut :(
Vila i frid

Kungen skrev:
efter suttit i timmar och dagar för att diskutera just dessa grejerna med Stockholm. SMC Riks. Riksdagen och massa andra interesenter.

Slutsumman av de dagarna är att vi måste ändra på folks Attityd.

Svaret är hur enkelt som helst.

Ändra folks Attityd. sedan har vi löst hela problemet.

När jag sedan pratar med beteende vetare, pedagogik personal, Psykiatriker. m.m och frågar de hur man skall göra för att aändra på folks attityd (Jag har ju lösningen eller hur??)

Då säger de bara. hmm.... det kan man inte göra då det är inlärd sedan lång tid tillbaka och kommer från barndomen och en massa blajblaj. slutsumman av det är att man KAN inte ändra folks attityd. utan det enda vi kan göra är att påvärka den. då kommer nästa fråga. hur gör man det..

Och det är precis där vi är i dag med våra sporthojs kurser. kan vi få det som ett krav att skall du köpa en sporthoj så måste du gå en utbildning där vi har möjlighet att påvärka ditt bettende. annars har vi itne en fair changs.

Nästa bekymmer är att vi kommer inte åt killen på strandvägen som kör en sporthoj. han står där och är hur cool som helst i sin dainese jacka med jeans. och sedan när man skall ut o köra o man kör på svengelisväng vägar ja då har killen mage o säga.. "fy fan detta var ju inte kul o köra på vägar som svänger ju, mycket roligare o köra i stan och på motorvägen.

Hörru knugen polarn...inte för att vara sån,men det finns ju andra utbildningar också...

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025