vem gör kåpglas

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
Finns det nån som känner till någon som kan göra kåpglas efter mitt gamla spräckta som mall. Jag har en kåpa av okänt fabrikat, ej någon originalkåpa, med ett kraftigt välvt plexiglas.

bippen skrev:
Finns det nån som känner till någon som kan göra kåpglas efter mitt gamla spräckta som mall. Jag har en kåpa av okänt fabrikat, ej någon originalkåpa, med ett kraftigt välvt plexiglas.
Är det ingen som har nåt tips?

Lägg ut en bild får vi se...

Re: Re: Re: vem gör kåpglas

Tack för tipsen, kom på det med glasmästare själv också i går kväll. Råka ta några bilder idag, lägger ut en om det kan va till hjälp.

Bifogat

• pict0020.jpg
    pict0020.jpg
    126.6 KB · Visningar: 434
Akriform. Ligger i Sollentuna om jag inte minns fel. De kan blåsa akryl (typ plexiglas), men frågan är ju om det är ett bra material, tycker att polycarbonat skulle vara mkt bättre. Fråga om de inte kan göra ett glas i det materialet i stället. Kolla nätet el gula sidorna. kan stavas annorlunda (Acriform).

Törs inte tänka på vad det kan kosta:-)

Förresten, är inte den där kåpan en gammal Masseck?? Kolla med Lelles i Uppsala.

Nu vet jag svaret på min fråga.
ingvarlarsson@spray.se
Maila honom, han har tillverkat ett glas till mig. Bra passform rimligt pris, snabb leverans.
Han renoverar även kåpglas till bråkdelen av vad ett nytt orginalglas kostar.

Nu vill inte jag förstöra tråden, men hur fan ser kåpan ut? Säkert jättebra vindavvisning, men den är ju stor som ett hyreshus!

//jaG

Kåpans utseende är en sak, att han kan göra glas enl önskemål en annan.
Det har naturligtvis hänt lite på 20 år.
För övrigt köpte jag hojen med kåpa av en smålänsk bonde. den kanske var billig.

bippen skrev:
Nu vet jag svaret på min fråga.
ingvarlarsson@spray.se
Maila honom, han har tillverkat ett glas till mig. Bra passform rimligt pris, snabb leverans.
Han renoverar även kåpglas till bråkdelen av vad ett nytt orginalglas kostar.
Tror du han kan bocka till en ny ruta till min 90:a, jag hittar bara rökfärgade och jag vill kunna få en perfekt bild genom rutan när jag tankfilmar.

Har inte kgk det åt dej?

Angående kåpan, är det inte snyggare att bara ta av skrället?

//jaG

GSXR1100R skrev:
Tror du han kan bocka till en ny ruta till min 90:a, jag hittar bara rökfärgade och jag vill kunna få en perfekt bild genom rutan när jag tankfilmar.

Zeb_Macahan skrev:
Har inte kgk det åt dej?

Angående kåpan, är det inte snyggare att bara ta av skrället?

//jaG
KGK du menar en orginal, är inte dom jättedyra, kåpa e gött på långfärd vår & höst.

GSXR1100R skrev:

Kör med rökfärgat. Per har ju det på sin när vi filmar och det blir riktigt bra bild. Blir nästan bättre med det t.o.m.

Kåpglas

bippen skrev:
Hej
Vi gör kåpglaset som du letar efter du kan få tag på det på våran web sida www.bikescreen.com.
Leif

Last edited:
Jag gör en ordentligt bump på den här tråden då jag behöver ett nytt kåpglas till min GPZ 750 från 83. Har googlat som en tok men jag lyckas fan inte hitta något, förmodligen är jag usel på att söka.
Någon som har några tips? Tyckte jag såg ett för 699 spänn men jag hittar inte den sidan nu. Begagnat är också välkommet och gärna billigt. Jag vill helst inte betala 700 pix för lite genomskinlig plast.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg