vem frågar du om hjälp ? (poll)

Vem frågar du om hjälp ?

• Antal röstningar
    0

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Om du behöver hjälp, råd & tekniskt kunnande, vem frågar du först ? vem litar du på mest ?

sporthoj forumet eller din lokala handlare

jag tycker iaf att det finns gott om kunnigt folk här, samt att det oftast går snabbt att få hjälp

Jag frågar så klart först på sh.com:tummenupp , sen kanske jag ringer ett samtal till någon mc verkstad.

frågar alltid far min först. Sen är det fråga på sh eller ninjaclubsweden som gäller. Lokala handlarn ringer jag bara när jag redan plockat fram partsnr och beställer prylar...gillar dem inte så speciellt mycket :kocko

SH e best, iallafall om man får många svar. Man vet ju aldrig vilken mekaniker man pratar med hos handlaren, kan ju va allt från :kocko till mkt skicklig.

Lokala handlaren drar bara på med trash talk för att få sälja

Senast jag frågade "en av Sveriges bästa mc-mekar" så hade han knappt aldrig mekat med en wire-koppling :)

Inte för att vara kinkig, men det känns som det saknas ett val här, :va
Ring en vän... :) Det är alternativet jag använder mig av oftast. Att det å andra sidan finns mycket kunnande på SH, det är en annan biff.
Handlaren händer någon gång ibland, inte så ofta dock.

// Wip

Wip skrev:
Inte för att vara kinkig, men det känns som det saknas ett val här, :va
Ring en vän... :) Det är alternativet jag använder mig av oftast. Att det å andra sidan finns mycket kunnande på SH, det är en annan biff.
Handlaren händer någon gång ibland, inte så ofta dock.

// Wip

Håller med!
Det är det första jag gör!

Frågar alltid här först... får man 14 svar och alla tycker olika tar jag problemet till handlarn... :huvet

Frågar först farsan, sen en vän efter det sh.com och slutligen handlaren...

Cervantes skrev:
Frågar alltid här först... får man 14 svar och alla tycker olika tar jag problemet till handlarn... :huvet
Samma här, plus att det är väldigt stor risk att en :felämne diskution kör igång

Självklart vänder jag mig till SH i första hand.
Jag, som den ”nybörjare” jag är, har fått mycket hjälp och många GODA råd, som jag nu vill tacka för.
Det tråkiga med forumet är att man kan få alla typer av svar.
Allt från rena, mycket kunniga svar till rena påhoppen som att bli kallad ”idiotjävel”. Det senare bortförklarades med att det var ironi men dock, tråden stängdes. Tyvärr innan jag fått ett svar.....
Jag kan bara beklaga att det finns sådana personer med en humor som slår högt över mitt förstånd.
:)

Frågar oftast hos handlare!
Det finns väldigt många duktiga personer här på SH men det finns också en hel del som tror att dom kan men igentligen inte kan alls! Hur ska jag veta vilka som är vilka??

Jag frågar Victor och när han har babblat klart har jag inte längre något intresse av att försöka åtgärda något eventuellt fel.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN