Vem Fick sin Ninja stulen i Eksjö???

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Satt på jobbet i Tisdags tror jag de va. Hörde då sirener ifrån polisbilar köra utanför. Hmm konstigt tänkte jag och kollade.

Ut på baksidan av kontoret (gräsplan) där ser jag en kille komma på en ZX7R i full fart med 3st snut bilar efter sig. Killen har bara jeans och tröja samt hjälm.

Efter en stund kör killen i och får typ 3st förnbannade snutar över sig. En stund senare kommer något fucko i en bärningsbil och slänger upp hojen på sidag på flket. Hojen som såg fräch ut och vurpades på gräs.

Tänkte bara se vem som blev drabbad av först en blåst tjuv (hojen va stulen) stod det i tidningen. Sen av en till mupp som typ drar upp hojen med vajer på flaket.

///Micke

"Sen av en till mupp som typ drar upp hojen med vajer på flaket."

vilken känsla för prylarna, försäkringen betalar...

"Sen av en till mupp som typ drar upp hojen med vajer på flaket."

vilken känsla för prylarna, försäkringen betalar...

Har dom tagit muppen så borde väl han få betala:va (eh, muppen som körde, inte muppen som fellastade)

Fast man vet aldrig, när polisen arresterade två sextonåriga "stjärnor" på bar gärning i min bil som dom höll på att försöka tjuvkoppla så ringde åklagaren(sic!) upp mig och tyckte att jag hade för stora skadeståndsanspråk på dom (ruta, tändningslås) och borde ta det via försäkringen istället, något jag självfallet vägrade då det inte var försäkringsbolaget som slagit sönder min bil och jag såg ingen anledning till att "stjärnorna" inte skulle betala för vad dom åstadkommit.

Har dom tagit muppen så borde väl han få betala:va (eh, muppen som körde, inte muppen som fellastade)

Fast man vet aldrig, när polisen arresterade två sextonåriga "stjärnor" på bar gärning i min bil som dom höll på att försöka tjuvkoppla så ringde åklagaren(sic!) upp mig och tyckte att jag hade för stora skadeståndsanspråk på dom (ruta, tändningslås) och borde ta det via försäkringen istället, något jag självfallet vägrade då det inte var försäkringsbolaget som slagit sönder min bil och jag såg ingen anledning till att "stjärnorna" inte skulle betala för vad dom åstadkommit.

:tummenupp

Fy fan vad sjukt med åklagaren. Fick du ersättning iaf? Jag hade inbrott i miin förra bil för några år sedan, en kille bröt upp låset och snodde bilstereo, cd-skivor mm i bilen, men han hade lyckats skada sig, så ena dörren var nerkletad med blod. Åkte till polisstationen och de plockade fram bomullspinnar och grejer, värsta CSI :D Hur som helst, så småningom ringde polisen och sa att de hade tagit killen och frågade om mina skadeståndskrav. Jag sa att jag bara ville ha självrisken. Det tar några månader, så får jag ett brev av åklagaren där det står att eftersom den åtalade dömts för andra brott som var grövre så struntade dom i mitt åtal, så jag fick aldrig tillbaks självrisken (endast 1500). Fick sen veta att denne grabb (var runt 18) dömts för 99 (!) andra brott. Jävla knarkarunge var det också.

Fy fan vad sjukt med åklagaren. Fick du ersättning iaf?

Jadå. Dom är solidariskt ansvariga för skadeståndet och då den ena var enligt polisrapport känd sedan tidigare och med "stökig uppväxt" eller hur dom nu hade formulerat det så jag valde att stämma den andra och låta dom göra upp det hela bäst dom ville. Fick pengarna ganska så snabbt, kanske var det killens familj som ville få saken ur världen, vad vet jag.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard