Vem försökte ;) köra ifrån en V70 ut mot Värmdö...

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Äntligen ett bra inlägg med en bra fråga. :tummenupp

Rakt fram så körde han alla gånger i från V70 vilket är precis vad motorcykeln med en hallt förare borde göra, men i slutändan med alla möjliga olika händelser så som annan trafik, kurvor, vägförhållande & inbromsningar mm så gjorde han INTE det utan "gav upp". :tummenupp

Sen om det berodde på att soppan tog slut att han "gav upp", eller för att han ej gillar mörker körning som det blev i slutet eller om han rent av insåg att hans kunskaper mm inte räckte till så pass långt som han kanske hoppats vet jag inte - såg bara detta som en rolig händelse och ingenting annat. :krama

Ah, då förstår jag! :tummenupp

.
 

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 1098S special
Jag är ledsen men jag fattar inte vart du ville komma och som va så kul.:va

Det förstår jag att du inte gör kära Jompa25, men anledningen till att du inte gör det får du ta med en professionell läkare då jag gissar att det är enda utvägen. :krama

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiironiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!
 

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Äntligen ett bra inlägg med en bra fråga. :tummenupp

Rakt fram så körde han alla gånger i från V70 vilket är precis vad motorcykeln med en hallt förare borde göra, men i slutändan med alla möjliga olika händelser så som annan trafik, kurvor, vägförhållande & inbromsningar mm så gjorde han INTE det utan "gav upp". :tummenupp

Sen om det berodde på att soppan tog slut att han "gav upp", eller för att han ej gillar mörker körning som det blev i slutet eller om han rent av insåg att hans kunskaper mm inte räckte till så pass långt som han kanske hoppats vet jag inte - såg bara detta som en rolig händelse och ingenting annat. :krama

Eller så tyckte föraren att det tex. inte var värt att köra 200km/h + för att köra ifrån en V70 på 90 väg ?

Själv har jag också släppt iväg bilar vid enstaka tillfällen. Var ute och lekte lite mot en snabb golf. När vi närmade oss 220km/h i rasande acceleration på 70-väg så tyckte jag inte heller att det var värt att riskera mer än så för att köra ifrån en Golf.

Han med Hondan kanske också körde med insidan av huvudet ?
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Ingen har någonsin påstått att en bil hänger med en mc rakt fram. :arsele

Ingen har någonsin pratat om att en bil hänger på en mc vid ett "race" i från ett rödljus. :arsele

Men helt klart påstås det - i från början som EN KUL HÄNDELSE innan mc folket här började att grina floder - att det krävs mer än en vass 1000cc mc för att köra i från en halvvass bil när det kommer till svängar, bromsningar mm hur mycket ni än inte vill tro det. :såjaponken

nu orkar jag inte gå tillbaka till första sidan men jag har för mig att ni låg på motorvägen och "rejsade", och annan trafik är INTE till bilistens fördel hur gärna du än vill..:rolleyes:

Det här var ju jävligt givande..
 

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 1098S special
Eller så tyckte föraren att det tex. inte var värt att köra 200km/h + för att köra ifrån en V70 på 90 väg ?

Själv har jag också släppt iväg bilar vid enstaka tillfällen. Var ute och lekte lite mot en snabb golf. När vi närmade oss 220km/h i rasande acceleration på 70-väg så tyckte jag inte heller att det var värt att riskera mer än så för att köra ifrån en Golf.

Han med Hondan kanske också körde med insidan av huvudet ?

Det gjorde nog båda förarna vilket inte kan sägas detsamma om en del som skrivit i denna tråd. :D

:krama
 

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
nu orkar jag inte gå tillbaka till första sidan men jag har för mig att ni låg på motorvägen och "rejsade", och annan trafik är INTE till bilistens fördel hur gärna du än vill..:rolleyes:

Är man bilnörd så är allt möjligt, hur overkligt det än verkar.
 

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 1098S special
nu orkar jag inte gå tillbaka till första sidan men jag har för mig att ni låg på motorvägen och "rejsade", och annan trafik är INTE till bilistens fördel hur gärna du än vill..:rolleyes:

Det här var ju jävligt givande..

Men backa bandet ett par steg, börja använda hjärnan så kan även du förstå följande att alla trafiksituationer gagnar mc och bilar olika med fördel för bilen ibland och mc andra gånger - allting är inte bara svart eller vitt även om just du verkar tro detta. :D

Är man bilnörd så är allt möjligt, hur overkligt det än verkar.

Men kära SPORT-R1 så är ingen, och då menar jag ingen av oss här sk bilnörd utan rena mc nördar om det är uttrycket som gäller då vi alla har ett flertal mc tillsammans men även vi har kul på 4 hjul ibland och har insett, till skillnad mot många av er här att en bil har sina fördelar och motorcyklar sina - dags att vakna upp kanske. :D
 
Last edited:

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen
Jag undrar Vart började ni er lilla tävling?
och vart va målet?
Va båda överens tävlade ni om reg papper eller om en påse godis?

Förresten va jag med om en rolig sak i dag när jag skulle handla cigg.
Blev ett rejs med en gravid kvinna till kassan. Jag vann:banana
Tror inte hon visste att hon va med i tävlingen för hon stanna till vid godis hyllorna.:glömdet
 

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 1098S special
Jag undrar Vart började ni er lilla tävling?
och vart va målet?
Va båda överens tävlade ni om reg papper eller om en påse godis?

Förresten va jag med om en rolig sak i dag när jag skulle handla cigg.
Blev ett rejs med en gravid kvinna till kassan. Jag vann:banana
Tror inte hon visste att hon va med i tävlingen för hon stanna till vid godis hyllorna.:glömdet

Äntligen har du funnit IRONIN i dina inlägg - nu saknas bara ett meningsfullt innehåll. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
 

funny

FUNNY
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Hällevadsholm
Hoj
CBR900RR Turbo, XJ650 Turbo
Att trimma en Volvo är väl lite som att gå på gymmet med en gris, eller hur?:) Visst finns det pigga gatkörda V70or men lägg av, inte bjuder dom upp en literhoj till dans på vägar med en del rakor - ALDRIG!
En 350 hästars chippad V70 är och förblir en pigg familjbil och att tro att denna spöar en tusing är som att tro på tomten, men om det var så att han skrämde hojkillen genom att vara låtsaspolis var det ju lite roligt.

Dock:
Kommer i håg en gammal jobbarkompis från Norge som åkte lite roadracing berättade om att han en gång försökt hänga på en Renault 5 (det där lilla mittmotorsdjuret ni kanske minns?) på en kniksig väg med sin R-hoj.
Det tog inga 15 sekunder innan dom inte sågs längre, inte. Killen med Renaulten drack sitt kaffe på Tyrigrava Kro innan kompisen fick av sig hjälmen på parkeringen brevid den lilla fransyskan med rykande bromsskivor.
Kom dock i håg att denna lilla franska raket var en ren kompromisslös homologeringsbil för en rallysatsning och ingen familjbil
En V70 förare skulle dock inte hunnit dit innan dom stängde för kvällen.:banana
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
grafne - sitter du hemma på din kammare och klappar dig själv på huvet för att du är minsann den enda hojåkaren i det här landet som vet vad humor och hojåka minsann verkligen är för något? Alla andra verkar ju helt insnöade i bollen enligt dig.

I din värld har du såklart helt rätt. I ALLA andras världar, har du såklart tvärfel. Märkligt va?
 

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 1098S special
grafne - sitter du hemma på din kammare och klappar dig själv på huvet för att du är minsann den enda hojåkaren i det här landet som vet vad humor och hojåka minsann verkligen är för något? Alla andra verkar ju helt insnöade i bollen enligt dig.

I din värld har du såklart helt rätt. I ALLA andras världar, har du såklart tvärfel. Märkligt va?

Helt fel - om dom som skriver sina tankar om det hela ser till vad som hänt så är det helt ok, men när man börjar med egna fantasier mm så tycker åtminstonde jag om att driva med dem, vässa inläggen till bristningsgränsen och då egentligen utan någon som hellst allvar bakom det som skrivs förutom att killen ej kom ifrån en V70 under denna sträcka. :krama
 

ShyGuy

To bad for heaven, to good for hell.
Gick med
11 Mar 2004
Ort
60 mil söder om Östersund (stockholm)
Hoj
Kawasaki Versys -07, kawasaki zzr600 -92 *såld*, Audi A4 1,8Ts -99, Arctic Cat zr600 -99 *såld*
Killen på hojen: Fan va skönt att åka hem, äntligen. Ska bli gott med en kall en. "Jag drar nu grabbar!".

Killen på hojen: Svänger ut på vägen från jobbet.

Killen på hojen: ninanananinananananinanananaaaaaa

V70: Shit, kolla! Hojjäveln kör som fan. Han ska fan inte köra ifrån mig!

Killen på hojen: ninanananinananananinanananaaaaaa

V70: HAHAHAHA... Han klarar inte av att köra ifrån. SOPAAA!!!!!!!

Killen på hojen: ninanananinananananinanananaaaaaa

V70: MUAHAHAHAHAHahahahahahah, FAN VA STOR K*K JAG HAR!!!!!

Killen på hojen: ninanananinanana!! Oops, här ska jag av.

V70: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHEHEHEHEHEHEHEHEHE.... I'M THE KING OF THE ROAD!!!!

Killen på hojen: "Hej gumman, ledsen att det tog tid att komma hem, tror jag hade en civilsnut efter, så jag tog det lugnt"

V70: Skriver på zatzy: "V70 RULES, Sporthojar suger!

V70 kompis: Skriver på sporthoj.com: "Vem försökte ;) köra ifrån en V70 ut mot Vämdö..."

Jag: :fyllisar: medans jag läser
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top