vem försöker han lura

agneman skrev:
Jag kan "hålla med dig", men icke att förglömma så kom den ganska mycket tidigare än exempelvis NSR och TZR, och den var säkert snygg då . Inte sant ? .

Men kolla här, du har en -91a, min första TZR var en -87a, och den var långt mycket snyggare än en 4 år nyare hoj.

När kom RG? -86 eller?

Solid snake skrev:
Men kolla här, du har en -91a, min första TZR var en -87a, och den var långt mycket snyggare än en 4 år nyare hoj.

När kom RG? -86 eller?

Kom TZR redan 87 ? . Det visste jag inte . Får ursäkta mig då . Ja den kom väl 85 . Vet inte om 2 år i den branschen är mkt eller lite ...

agneman skrev:
Kom TZR redan 87 ? . Det visste jag inte . Får ursäkta mig då . Ja den kom väl 85 . Vet inte om 2 år i den branschen är mkt eller lite ...

Nope, TZR kom ännu tidigare, har hört om modeller från 83 eller nått. :va :)

agneman skrev:
85?. :skrämd Trodde det var 86.. :3freak .. Men aja..

Anton_Ljunghusen skrev:
doubt it.. Ring lillemans imorgon och fråga :)

Ring du, det e ju du som säger emot! :mad:

Det _KAN_ vara felaktig info som jag hittade på nätet, en väldans liten hemsida tror jag det var. :va

Varför ligger denna inte i 125 delen längre? :va

Edit, såg fel... :huvet

Last edited:
philsson skrev:
NS400 kom 85 också.. men inte kom NS fören 86 för det.. :fakta

Och? Honda e ju som dom är! :rolleyes:

Jag har för mig att RG kom -85.

Honda o sukka e två olika märken, fast det kanske du redan visste. :rolleyes:

Solid snake skrev:
BAH! Nej, jag har sett nånstans att den kom tidigare!!! :mad: :finger

Du kanske såg fel :rolleyes:

Om jag inte har fel har RGOlssons en RG som är rätt snygg, snyggare än många TZR:er.

Solid snake skrev:
BAH! Nej, jag har sett nånstans att den kom tidigare!!! :mad: :finger
"saxat"
Before 1982 the 125cc capacity class of motorcycle was not particularly popular in the UK, since the machines were too slow to attract in large numbers the younger riders locking for performance, and yet were too large to be attractive to the commuter or non-enthusiast rider. This situation alters radically in 1982 when legislation dictated that all learner motorcyclists purchasing new motorcycles were to be restricted to 9 kW (12.2 bhp). Almost immediately the main four Japanese manufacturers responded with a selection of new models to comply with this new legislation. Yamaha offers the RD125LC and DT125LC models. Both models used single cylinder, water cooled two-stroke engines and were equipped with Yamaha’s Monocross rear suspension. They proved to be very successful and stayed in production until early 1987 and 1988 when they were superseded by the TZR125 and DT125 R models. The DT125 R has been completely redesigned. The main design change to the TZR model was the use of a "deltabox" type frame, constructed in thinwall steel. To complete the sports styling a full fairing is available from Yamaha as an optional extra.
Both the TZR125 and DT125 R employ a specially restricted version of the power valve (YPVS) engine sold in other markets. The power valve is fitted to the engine but is pegged in one position to comply with UK legislation.

Biifer = diva, jag läste på nån skitsida, OK JAG HADE FEL!!!! FÖRSTA GÅNGEN!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...