Vem drog farbror blå i ...

Var och när var det? Tid och del av Linköping då alltså...

"Varför mannen inte ville stanna i poliskontrollen är oklart, uppger vakthavande befäl, Ronnie Dahlqvist."

- undra varför ... hmn :va

repan skrev:
2450640 "Varför mannen inte ville stanna i poliskontrollen är oklart, uppger vakthavande befäl, Ronnie Dahlqvist."

- undra varför ... hmn :va

Han kanske hade glömt körkortet i den andra jackan? :rolleyes:

Dan_ne skrev:
2450779 Vad va de för hoj??

Lite osäker...

Nu kommer jag att få sk-t för detta men men..
det var en blåvit (nyttig info...:rolleyes: ) av "lite äldre årsmodell"
en kvalificerad gissning är en suzuki 1000 typ GSX-modellen
eller en yamaha 1000 typ fzr-modelen

I fredags kväll mötte vi en blå/vit hoj med dubbellyse. Kan varit en gsx sen80 tidig90...
Detta va mellan Degerfors och Karlskoga, efter hojen kom en farbror blå med släpkärra efter bilen så man kan ju gissa att han inte fick tag på hojen:rolleyes:

Fet albatross skrev:
2450858
Hade jag haft en polisscanner och vetat om detta så hade jag prejat ned idioten.
Har ingen medkänsla för dårar som förstör ryktet för oss som kör hoj på ett någolunda vettigt vis.
Ja, att preja ned motorcyklisten, vilket med stor risk hade äventyrat förarens liv är helt rätt sätt att gå tillväga för att få stopp på trafikförbrytare. :tummenupp

Fet albatross skrev:
2450858 Hamnade även jag mitt i jakten. Blev omkörd av smitaren ute mellan Berga och Tannefors. personen tittade sig konstant om över axeln och vinglade ordentligt var gång. Var en blå/vit cykel, hann inte heller se modell, men den var av lite äldre snitt. skulle gissa på sen 80 tidig 90 senast 93-94 års modell.

Hade jag haft en polisscanner och vetat om detta så hade jag prejat ned idioten.
Har ingen medkänsla för dårar som förstör ryktet för oss som kör hoj på ett någolunda vettigt vis.

Jag ska göra likadant när jag ser dig också... :tummenupp

Ja...vad ska man säga. Det kan ha varit en stulen hoj, men det kan lika gärna vara någon som inte ville få böter för en felaktigt placerad eller saknad nummerskylt. Jag har själv låtit bli att stanna ett fåtal gånger då jag med säkerhet vetat att jag skulle fått böter.

Vad som är viktigt är att man har nerver som pallar att polisbilen är bakom, att man inte blir nervös och gör dumma manövrar.

Det behövs ju faktiskt inte högre tempo än vad många av oss normalt håller för att bli av med dem.

Fet albatross skrev:
2450907 Ja för all del. Om jag är så korkad att jag någon dag kör hoj så pass fort och dumt att jag blir jagad av farbror blå så förtjänar jag det

du menar runt 10km/h över rådande hastighetsgräns??

tuffing!!!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back