Vem byter skärm på Xperia z3 compact?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Visst hade vi en snubbe här på forumet förut som hade en firma som lagade displayer på mobiler? Eller blandar jag ihop det med något annat forum kanske:va

Nåväl, jag skulle hur som helst behöva en ny skärm på min Z3 compact som jag tappade i golvet i lördags. Jag ägnade halva dagen åt att försöka hitta en butik som hade z3 compact på hyllan men tydligen så kommer det en ny modell när som helst så denna verkar inte gå att få tag på lika lätt längre. Dessutom så känns det dumt att köpa en ny för 4-5000:- när skärmen byts under 2000:- vad det verkar...
En firma på köpcentrumet ville ha 2500:- för det och då köper jag hellre ny mobil även om den bara är några månader gammal.
Nu fick jag köpa en Samsung tillsvidare och det är omöjligt för mig att ha något annat än Sony har jag insett efter två dagar med denna skittelefon :(

Så har ni några bra tips på vem man ska lämna den till för att få det bra? Tydligen så är det inte säkert att den är vattentät längre efter displaybyte men det känns som att det kvittar.

Finns ingen mini vad jag vet så det är nog rätt. Dock vill jag gärna inte beställa något och göra det själv, dels för att jag vill ha originalprylar och inga kino-kopior och dels för att jag med största sannolikhet kommer sabotera något om jag skulle försöka byta det själv :näsblod

Ok Klockis, jag hittade dem på blocket och de verkar ju faktiskt vettiga. Ska kolla vad de har för leveranstid på det imorgon.

Finns ingen mini vad jag vet så det är nog rätt. Dock vill jag gärna inte beställa något och göra det själv, dels för att jag vill ha originalprylar och inga kino-kopior och dels för att jag med största sannolikhet kommer sabotera något om jag skulle försöka byta det själv :näsblod

Ok Klockis, jag hittade dem på blocket och de verkar ju faktiskt vettiga. Ska kolla vad de har för leveranstid på det imorgon.

Efter att ha mosat 2 st Lumia 930 på en månad ska jag försöka mig på det själv för första ggn :) 600kr ink frakt styck så har jag råd med några försök mot verkstans 1900kr st

Jag fixar mobiler å sånt, ett stenkast från Q-telecom. Inte lika söta flickor i min kassa men jag har gott kaffe att bjuda på :-)

Och så kör jag inte med "vi har bara en månads garanti" stuket, vilket givetvis bara är trams då konsumentköplagen i praktiken alltid ger kunden rätt de första sex månaderna av reklamationsrätten...

dels för att jag vill ha originalprylar och inga kino-kopior

Vill du ha ett mer ärligt besked om vad som är kina-kopior respektive inte kina-kopior så dra ett PM till mig också. Hint: "allt" är kina-kopior, med få undantag :-)

Har du kollat på sony my support? http://repair.sonymobile.com/se/#/

Skickade in tjejens z2 där för att få skärmen bytt, kostade 1500kr och då får man garanti samt att de garanterar att den är vattentät igen.

Samt att du ser vad det kostar att byta skärmen direkt på den sidan.

Jag fixar mobiler å sånt, ett stenkast från Q-telecom. Inte lika söta flickor i min kassa men jag har gott kaffe att bjuda på :-)

Och så kör jag inte med "vi har bara en månads garanti" stuket, vilket givetvis bara är trams då konsumentköplagen i praktiken alltid ger kunden rätt de första sex månaderna av reklamationsrätten...

Du en inte bra på att få in kunder i butiken:hihi , om du säger att konkurrenten har en drös med kalaspinglor i disken kommer ju inte en enda kotte komma till dig oavsett hur gott kaffe du har.

Vad väljer man , en snubbe med skäggstubb o gott kaffe eller vilda collegebrudar med boobs o pepsodentgaddar:rofl

Du en inte bra på att få in kunder i butiken:hihi , om du säger att konkurrenten har en drös med kalaspinglor i disken kommer ju inte en enda kotte komma till dig oavsett hur gott kaffe du har.

Vad väljer man , en snubbe med skäggstubb o gott kaffe eller vilda collegebrudar med boobs o pepsodentgaddar:rofl

Märkligt att Wheeler Dealer har kunder överhuvudtaget... :tungan

Det fick bli mobilverkstaden i Örebro, de enda som hade prylarna på hyllan och kunde fixa inom en timme.
2700:- för att byta fram- och baksida och så satte han dit skyddsglas på båda sidorna och då fick jag per automatik 1 års fritt glasbyte om det går sönder igen.
Sjukt bra service måste jag säga, jag hann knappt ut ur stan för att fixa mina ärenden innan han hörde av sig och sa att den var klar.

Nästa telefon så ska han få sätta dit ett sånt glas direkt så jag slipper detta igen :D

Men, nu till det tråkiga. Senare på kvällen så åkte mobilen i backen när jag hoppade ur bilen och givetvis blev det en spricka i glaset men längst ut och ner så man störs inte av det och den funkar.
Jag ska nog ha en CAT-telefon tror jag :gnissla

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...