vem bygger om WP-fjädring i Stockholm?

schang

Enduro, motard, grus!
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
KTM 400 EXC -07, 525 EXC -06
Ringde Springzz i veckan för att bygga om fjädringen på min 525 EXC till motard. Men de har flyttat till västkusten... :va

Vilka andra företag finns det som kan bygga om fjädring i Stockholmsområdet?

Snacka med Carla Pro Shop i Sollentuna. En av killarna från Springzz jobbar genom dom så han kan styra upp din fjädring!

http://carlaproshop.jetshop.se/

Om du menar Hulken (Henry) så stämmer inte det längre.
Han har flyttat till västkusten, och därmed oxå Springzz.

Jag vet ungefär hur det ska bli nu, i vakuumet efter Henry, men då jag inte har alla fakta så får det vänta med att komma ut tills det blir helt officiellt.

Springzz verkar ju göra vartannat bra o vartannat skit jobb. Jag har åkt med Springzzfjädring och det va bara skit (orginal crossfjädring hade varit bättre), men han verkar ju gjort en del bra jobb för en del.

http://www.eklof-suspension.com/ använder flertalet av som åker med WP och han verkar ha bra koll på grejerna. Berna är ett annat bra tips.

Tack för alla svar! :tummenupp

Det är en fördel om företaget ligger i närheten av Stockholm, men det är kanske inte så dyrt att skicka grejerna heller?

Tack för alla svar! :tummenupp

Det är en fördel om företaget ligger i närheten av Stockholm, men det är kanske inte så dyrt att skicka grejerna heller?

Berna håller ju till i Strängnäs. Men jag har skickat en del med posten och det är inte alltid så dyrt som man kan tro. Det svåra ligger väl lite i att packa grejerna bra bara, jag skulle inte lita på att paketen hanteras varsamt även om man märker dom för det.

Lite OT men i somras beställde jag ett innerben till min gixxer från Springzz, dom skulle ha det hemma inom två veckor. Efter 3v ringde jag å undrade vars det hade tagit vägen. Då skulle dom ta tag i det å beställa :va å så skulle dom höra av sig till mig. Sen dess har det varit knäpptyst. Jag har jagat dom lite i veckan, men då kan man räkna med att det aldrig lär dyka upp nå grejer från dom iaf :mad: Ingen vidare kundservice där inte :huvet

Last edited:
Vad du än gör, så skicka inte fjädringen till klåparna Springzz!! Har gjort det själv, blev knappt bättre och ca 1.5mån leveranstid på fjädringen. Farsan beställde en bakfjäder för 1år sedan. fick fel fjäder och den nya har fortfarande inte kommit.
Så jag rekomenderar Berna Racing (www.bernaracing.com), duktig, bra pris och hyffsat snabb.

Om du menar Hulken (Henry) så stämmer inte det längre.
Han har flyttat till västkusten, och därmed oxå Springzz.

Jag vet ungefär hur det ska bli nu, i vakuumet efter Henry, men då jag inte har alla fakta så får det vänta med att komma ut tills det blir helt officiellt.

Hmm njaa jag tror inte att det var han. Nu minns jag inte helt 100 vad killen på Carla sa när jag ringde i tisdags, men han sa att det bara var att komma in med mina gafflar då att en av killarna som tidigare jobbat på Springzz jobbade genom dom nu.

Hmm njaa jag tror inte att det var han. Nu minns jag inte helt 100 vad killen på Carla sa när jag ringde i tisdags, men han sa att det bara var att komma in med mina gafflar då att en av killarna som tidigare jobbat på Springzz jobbade genom dom nu.

Aha - ok! Då är det Henrys hjälpreda/sidekick då, som jag tyvärr inte minns vad han heter.
Så bra, då har de ju en som "kan ta hand omét" iaf.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park