Vem blir Mona Sahlins efterträdare?

Mona såklart! :tummenupp

Jag tror partiet väljer om henne..

Tror nu ännu mer på Mona som efterträdare av Mona.

Hon har ju alltid kört offertaktiken och igenom sina utspel på sistone om att ALLA ska avgå så tror jag hon kommer bli återvald med 100% stöd, we shall overcome! :yoparty

Messing vore ett fint val för (S)-eliten: Hoppat av, skaffat stor förmögenhet och nekar allt intresse för partiledarposten. Precis som Person, Rosengren, han som blev bankdirektör och många fler gjort fast i lite annan ordning.

Fullt förståeligt att Wallström och Jan Eliasson vägrat beblanda sig med det rövargänget, båda verkar vara anständiga människor.

Instämmer i att Mona spelar högt för återval och att partiet dör om hon lyckas.

Last edited:
Mycket synd, nu finns ju risken att de lyckas leta upp någon ny ledare som ter sig vettig i medelklassens ögon. Med Mona kvar hade blå valseger 2014 varit given.

Hon kan göra comeback till valspurten ;)

Det kan ju ta ett tag att få tag i nån vettig person för den platsen, då Göran P gjorde ett förbannat bra jobb i utrensningen av alla som tänkte själv och inte följde hans taktpinne.

Men som Fylking hade sagt...

Last edited:
Messing vore ett fint val för (S)-eliten: Hoppat av, skaffat stor förmögenhet och nekar allt intresse för partiledarposten.

Messing ja. Ännu ett praktexempel på hur det går för politiker som ska ge sig på verkligheten. (Driva företag) :tummenupp

Mycket synd, nu finns ju risken att de lyckas leta upp någon ny ledare som ter sig vettig i medelklassens ögon. Med Mona kvar hade blå valseger 2014 varit given.

Jag blir faktiskt lite oroad över att hon lägger ner. Hon har varit de Reinfeldts bäste bundsförvant.

Last edited:
Jag blir faktiskt lite oroad över att hon lägger ner. Hon har varit de Reinfeldts bäste bundsförvant.

Förvisso. Samtidigt är det helt klart värt att riskera en valförlust 2014 bara för att slippa lyssna på hennes dravvel i ytterligare 4 år, eller paralyseras av hennes sotsvarta kladd-klump-mascaraögon.

Alltså, någon jävla pr-konsult borde väl vid något tillfälle talat om för henne att det inte är ok att se ut som "the bad guy" i en Bat man-rulle. :huvet

Jag är faan rädd för kärringen. :gnissla

Det kan ju ta ett tag att få tag i nån vettig person för den platsen, då Göran P gjorde ett förbannat bra jobb i utrensningen av alla som tänkte själv och inte följde hans taktpinne.

Men som Fylking hade sagt...

I tillägg så knivmördades ju tyvärr en annan av sossarnas mer lovande kandidater. Tror att det hade sett annorlunda ut på partitronen om hon hade fått klara sig.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla