Vem är.....

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
..mongoliden som kör runt i linnéområdet på en svart motard/cross utan regplåtar? :va

Liten blond kille utan hjälm, men med jättetuffa svarta solglasögon..

Körde runt som en idiot bl.a. på cykel/gångbanor igår kväll så fotgängare fick kasta sig undan.. :mad:
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Förekommer även på Näset / Tynnered. 1 eller 2 personer med eller utan moppehjälm som åker på en svartmålad cross av okänt märke.
 

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
Kunnde känt mig träffad :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Om det inte var för att jag inte är blond + det viktigaste av allt.
Nått jävla :machinegu PUCKO som har snott min hoj.

Blir så trött på allt detta, skall det behöva vara så här att äga hoj.
 
Last edited:

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
Såg honom också igår, kände för att hooka ner honom från hojen i farten men "Budda" här på forumet avrådde mig snällt ;)
Polisen har kontaktats 3-4 gånger men de gör inget..... nähäpp
 

Vael

Pimpstarlife.com
Gick med
16 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Letar
Kolla garaget på Nordenskiöldsgatan som ligger mellan café Tintin och restaurang Bellini. Där är idiotens hoj parkerad.

Hoppas för övrigt att du inte känner dig träffad för att du kör utan hjälm och på gångbanor i Linné??? Då skall du inte ha hoj..

För mig är det väl mest att han instinktivt får mig att tänka "hojtjuv" och jag tål dem inte.... Vill inte se dem, vill inte veta av dem och tenderar att bli mörk i sinnet vid tanken på dem. Att fanskapet då kör fram som en galning utan skydd, utan hjälm och helt jävla vårdslöst gör mig inte gladare...
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Vad tror du?
Läs hela tråden så kanske myntet faller ned

Om du svarar på frågan istället för att fördumma den framstår du kanske som en sympatisk individ istället för arrogant och otrevlig.

Om du läser hela tråden själv så ser du att TS svarat på frågan redan...
 
Last edited:

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Jag ringde polisen upprepade gånger om hojen igår.
Först när han brände runt i linnéstaden.
Sedan senare på kvällen, när han raceade på linnégatan.
Efter det var det dags vid 2-tiden på natten igen. Vegagatan upp och ner, in emellan husen på linnégatan. Sedan vid fyra-tiden igen.
Polisen var vid första tillfället lyhörd och lyssnade intresserat.
Andra tillfället fullständigt ointresserad.
Tredje tillfället fick jag lite napp kände jag, när han sa att han hade en bil på järntorget han kanske kunde skicka upp. Men ingen kom, såklart, eftersom jag såg och hörde honom vid fyra igen.
Jag förklarade, vid varje tillfälle, för polisen, att han kör endast iförd vit tröja, utan lampor på hojen, även när det är mörkt, och utan sadel, på fel sida vägen, inne på gårdar och så vidare, så även om vi inte kan bevisa att hojen är stulen så finns ju rätt mycket redan där. Mitt mått rågades när han missade en liten 2-3årig unge med en hårsmån igår.
Han utsätter andra för fara, och jag antar fördomsfullt att hojen är stulen, eftersom jag har svårt att se hur man skulle behandla en hoj man köpt på det viset.
Både körsättet samt det skick hojen är i tyder på det.
Att stjäla en hoj är en sak. Att riskera andras hälsa är en annan.
Båda sakerna är i mitt tycke allvarligt.
Polisen har visat mig, tydligt, att de inte gör något.
Ringer jag dem igen låser de väl in mig istället.
Jag vill inte heller få någon efter mig, men som sagt, när man riskerar småbarns hälsa/liv för att det är roligt att busköra, då är det för mycket.
Det mest tragiska är väl att han kan köra omkring, utan att bry sig, för han vet mycket väl att inget händer... :mad:
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Skaffa en polisradio, är mycket undethållande. Ni kommer bli förvånade,

"samtal om pågående misshandel där och där, ni kan väl åka förbi sen efter fikat och visa upp bilen"

detdär "visa upp bilen" verkar vara standardgrej, e väl för att folk inte ska bli för förbannade då de skiter i allt....
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Skaffa en polisradio, är mycket undethållande. Ni kommer bli förvånade,

"samtal om pågående misshandel där och där, ni kan väl åka förbi sen efter fikat och visa upp bilen"

detdär "visa upp bilen" verkar vara standardgrej, e väl för att folk inte ska bli för förbannade då de skiter i allt....

Min radio är tyst, så jag antog att de hade gått över till nya systemet? :va
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Min radio är tyst, så jag antog att de hade gått över till nya systemet? :va

Dunno, va ett bra tag sen jag lyssna, har ingen egen men suttit hos en polare ett par gånger då vi haft radion igång :), måste vara jävla hungriga snutarna för de snackar ju jämt om QP
 

mackan89

Pimpstar nörd
Gick med
10 Jun 2007
Ort
Partille
Hoj
Crf 50
Jag ringde polisen upprepade gånger om hojen igår.
Först när han brände runt i linnéstaden.
Sedan senare på kvällen, när han raceade på linnégatan.
Efter det var det dags vid 2-tiden på natten igen. Vegagatan upp och ner, in emellan husen på linnégatan. Sedan vid fyra-tiden igen.
Polisen var vid första tillfället lyhörd och lyssnade intresserat.
Andra tillfället fullständigt ointresserad.
Tredje tillfället fick jag lite napp kände jag, när han sa att han hade en bil på järntorget han kanske kunde skicka upp. Men ingen kom, såklart, eftersom jag såg och hörde honom vid fyra igen.
Jag förklarade, vid varje tillfälle, för polisen, att han kör endast iförd vit tröja, utan lampor på hojen, även när det är mörkt, och utan sadel, på fel sida vägen, inne på gårdar och så vidare, så även om vi inte kan bevisa att hojen är stulen så finns ju rätt mycket redan där. Mitt mått rågades när han missade en liten 2-3årig unge med en hårsmån igår.
Han utsätter andra för fara, och jag antar fördomsfullt att hojen är stulen, eftersom jag har svårt att se hur man skulle behandla en hoj man köpt på det viset.
Både körsättet samt det skick hojen är i tyder på det.
Att stjäla en hoj är en sak. Att riskera andras hälsa är en annan.
Båda sakerna är i mitt tycke allvarligt.
Polisen har visat mig, tydligt, att de inte gör något.
Ringer jag dem igen låser de väl in mig istället.
Jag vill inte heller få någon efter mig, men som sagt, när man riskerar småbarns hälsa/liv för att det är roligt att busköra, då är det för mycket.
Det mest tragiska är väl att han kan köra omkring, utan att bry sig, för han vet mycket väl att inget händer... :mad:


ta ett gäng å kör efter han å kolla upp han :yoparty


polisradio funkar än... :)
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Det jävliga är väl mest att det inte händer nått trots att folk ringer in till polisen osv. Man ser ju i stan titt som tätt att miffon kör runt, i "stöldkläder", utan plåtar osv och de har nerver att åka runt på samma ställen upprepat plus att de är i deras egna kvarter. Då är man ganska säker på att polisen bara tittar på utan att agera.. och skulle polisen mot all förmodan plocka dem så är det värsta som händer typ böter för att köra utan hjälm.. Och det medan dem riskerar livet på såväl barn som övriga människor. Det är fan för jävligt, myndigheter tittar på medan stan sjunker in i nån jävla laglöshet. Snart är det dags att inse att det är dags att skriva om lagar så det faktiskt är möjligt att göra nått åt situationen..
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Köra utan sadel :hihi

Låter som samma lirare jag sett i slottskogen skjutsandes 14is-flickor mellan barnfamiljerna som strosar runt.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top