Vem är vi UMCC:are?

macgyver

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Ersboda, Umeå
Hoj
Skyteam Gorilla 110cc
Tjena alla glada, är väl dags att skriva nu när man blivit medlem.

Jag heter Marcus Nygren, född april 1980. Bor på teg sen sep -01 men har bott i Nyland (liten by 2,5 mil utanför Umeå) tidigare.

Tog mckort och köpte en ny Honda Hornet 900 förra sommaren och är hur nöjd som helst.

Civilstånd: singel
Dricker: Öl och sprit
Lyssnar på: Allt möjligt, gärna hårt och melodiskt
Körstil: inte över min förmåga
Intressen: Mc, musik, film och data
 

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
Ja nu när jag lyckats bli medlem kan ju jag också skriva här!

Tomas Holmqvist heter jag är född 1980 och har istort sett bott hela mitt liv på Ersboda, hade ett kort tag en lgh. på västerslätt men det sket sig så nu är jag tillbaks till rötterna. Tog MC kort hösten -02 och köpte min första hoj i vintras, en TL1000 S -97 som änsålänge är i det närmaste orginal förutom spunna bromsslangar fram. Jobbar gör jag åt Vattenfall service nord och är stationerad på Stornorrfors kraftstation utanför Umeå där också huvuddelen av arbetsuppgifterna finns i form av drift och underhåll av anläggningen men vi har numera också andra externa uppdrag som t.ex. underhåll och beredskap på telias liksströmssystem. Kommer dock from. i höst att jobba med att utveckla vår mekavdelning.

Civilstånd: Fett singel
Dricker: Mjölk på varddagarna och Öl då det är fest, kan också slinka ner nån god whiskey
Bakisstatus: Allt eller inget!
Lyssnar på: Allt som är bra =)
körstil: Gasar gärna men vill ändå gärna ha hyfsade marginaler, kör väldigt mycket bil och vet alldeles för väl hur mycket faror det finns efter vägarna. Dock vill framhjulet på Tl:en upp i luften ganska ofta, det är ju så fränt :rodnar
Mekstatus: Skruvar väl det som går själv, kan faktiskt vara ganska trevligt att veta hur grejorna fungerar. Känns dessutom skönt att veta att allting sitter ihop som det ska!
Intressen: Förutom motorcyklar: Alla roliga tekniska prylar. Musik har jag pysslat en del med, har både fuskat som gitarrist och ljudtekniker. Fiske, helst då med flugspö. Sen är det ju alltid kul att parta lite :tummenupp

Oj det vart långt, men det vill ju gärna bli så ibland!
 

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Ort
Umeå
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
jahapp!

Tror jag blivit medlem nu då min sambo vann ett medlemskap på cykelkracet :)
Heter iaf Marcus Norén. jag har en Kawa ZX6R.
Håller på rätt mycket med bilar eftersom jag sitter med i styrelsen i TNT.
Kör än så länge ganska så lugnt med bågen men det torde väl bli mer och mer då man får in vanan lite bättre.. :)
intressen mer än bågen: Fiske, bilar, flickvännen, fotografera, musik, festa mm listan kan göras lång.. :)
 
Last edited:

Buddha

Chefs ämne
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Solkusten
Hoj
Pojken har en ski doo men jag är utan än
Hejsan jag heter Patrik Jonsson men alla kallar mig buddha.
Sävar pojok men agresiv endå
körstil....utan körkrtr men aggresivt tycker jag
civilstånd..... Sambo med Katarina
Musik smak....Hårt hårdare hårdast
jobbar på volvo
annars en trevli prick som dricker sprit och öl som vatten på helgen
 

Sheriffen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ingen för tillfället
Ännu en medlem!!

Jag heter Fredrik Andersson och är född i umeå år 1979. Bodde i Storuman till 1989 och sedan dess i Umeå igen
Kör just nu: Yamaha Yzf 750 R -95, har kört en Honda Vfr 750F -86 & en Suzuki DR 600-87 sedan jag tog tungt kort 2001

Musiksmak: Det mesta går ner. :rock
Dryckesvanor: Cola i massor. :öl
Körstil: Nån så har jag inte...... :confused:
Mekstatus: Skruvar det jag kan för det blir billigare så!!.
Civilstånd: Sambo med Frida

Blev medlem i UMCC våren 2002 å det var ett mycket bra val!
:bow
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Daniel här, ej medlem än, men varit på klubben och druckit sprit iaf.

Årsmodell -78 Född och uppvuxen i stockholm men bott i lilla nordmaling sen -89

Haft tungt kort sen -97
Första hojen en R1 som jag flitigt åkte runt på bakhjulet med i umeåområdet (Helst efter vännäsvägen hehe), bytte sedan till Motard en -01 wr426.. var sedan hojlös en halv sommar men det löste sig när jag började jobba som mc-bud i s-holm. Flyttade i början av året upp till N-ling igen och skaffade mig en KTM660.

Gillar: Höga långa wheelisar
ogillar: hal å våt asfallt.

Ps. peppa mig att bli medlem.. jag e lat.
 

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Som nybliven Umeåbo och medlem i klubben ska jag passa på att presentera mig!
Jag heter Jens och kommer fån S-vall och har flyttat upp hit för att plugga lite...
Några av er har jag redan träffat. Bland annat på Midlanda på Umcc´s bandag och några på klubben!
Jag är 25 år och jag har haft MC kortet sedan 2000.

Jag är inne på min andra hoj. Började karriären på en FZR 600 men bytte upp mig till en TL1000S efter den första säsongen! I våras körde jag på bana för första gången och sedan dess blir det så ofta som jag kan. Hann totalt med 4 bandagar i år och till sommaren blir det förhoppningsvis fler!

Civiltillstånd: Anna är min flickvän
Körstil: Bättre och bättre!
Dryckesvanor: Öl av alla sorter (nästan) och att sitta och smyga med en Whisky är inte fel!

Ser fram emot våren redan!!!
 

wavesurfer77

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Ort
Umeå
Hoj
utan just nu... =(
Nybliven UMCC medlem.
Namn: Håkan Dahl, Årsmodell: -77
Tog mc kort 96 och är inne på min fjärde Mc.
första hoj XR600 -86, den var väl ok lite sönder skrúvad, fick dela växellådan på den. Honda CRE 250 -93, bytte till CBR900 -96 och slutligen nu en XR650-00, som nyligen fått byta hjul från motard till crossdäck =)
Civilstånd: still looking...
Musiksmak: Depeche Mode, eek a mouse, bob hund...
Körstil: tar i för allt vad tyget håller
Morgontrötthet: inte så farligt
Bakisstatus: har just jobbat på Scharinska kårhuset.
Mekstatus: kan, men det är jobbigt så här låångt hemifrån med bra garage
Övriga intressen: SKIDÅKNING, VINDSURFING, SEGLING (tävlar i Hobie cat16) Klättring, skateborad...
 

Blindhenke

BRAAP!!!!
Gick med
14 May 2003
Ort
Västerbotten
Hoj
naken
Ny UMCC medlem
Jag heter Henrik Jonsson och kommer från Vännäs men bor på umedalen sen några år tillbaka. Lär säkert flytta tillbax till Vännäs oxå!
Min första hoj var en TL1000S som jag hade bara en sommar. Köpte en XR650 så man kom tillbaka till moppeåldern (Köra i geggan å titta bak å se de spruta!). Men förra sommaren blev det så att jag motardkittade den å lekte lite runt om på vägarna istället! DE va kul men kände att man saknade de här med att köra lite längre + att kunna åka två. Så i höstas köpte jag en Cbr900 -00 som jag har grejat med i vinter, bytt styre, bort med kåpor och annan onödig vikt. http://www.umedalen.ac/ba2002-4/
Mitt levebröd är att köra traktor.
Sambo: Ja en student..
Alkohol: JA allt går ner.. :fyllisar
Musik: Allt med bra tempo

/Blindhenke :3freak
 

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Sheriffen skrev:
Jag heter Fredrik Andersson och är född i umeå år 1979. Bodde i Storuman till 1989 och sedan dess i Umeå igen
Kör just nu: Yamaha Yzf 750 R -95, har kört en Honda Vfr 750F -86 & en Suzuki DR 600-87 sedan jag tog tungt kort 2001

Musiksmak: Det mesta går ner. :rock
Dryckesvanor: Cola i massor. :öl
Körstil: Nån så har jag inte...... :confused:
Mekstatus: Skruvar det jag kan för det blir billigare så!!.
Civilstånd: Sambo med Frida

Blev medlem i UMCC våren 2002 å det var ett mycket bra val!
:bow
Hm...
Har själv bott och gått skola i Storuman (bodde innan i Slussfors)
Kanske har setts? :va
 

HOJBOY

Team Knubbsäl
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSXR 1000 -04
Jaha,nu när man ä tebax i stan kanske man ska bli UMCC-are igen.Vet int hur mång av dom gamla rävarna som är kvar,men ja kände igen några på turen te laxhoppet iaf,å här såg ja oxå nån bekant.Ska lägga ner lite energi i frågan om å bli med i gänget,så kanske ni får lit info om mej oxå.Trevligt med era presentationer iaf,kul å veta lit om er.Synes på vägarna.
 

-Freddy-

Guest
Tänkte fylla på med en till ny medlem här!
Freddy Paulsson heter jag, 22år gammal. Är uppvuxen i Umeå och försörjer mig på diverse lågavlönade jobb, kanske borde utbilda sig så man har råd med sin nyblivna hobby i framtiden också, för den lär ju inte bli billigare.
Har just fått igång min trasiga hoj och kommer köra så mycket jag kan, körsugen? jag är alltid med!

Nuvarande hoj: Bandit N 600
Civilstånd: Singel
Musiksmak: Rap
Körstil: Snickrar på en
Morgontrötthet: Jodå
Bakisstatus: Nästan aldrig
Mekstatus: Försöker
Drömhoj: :va VFR, YZF eller RF blir nog nästa ialf :squid
 

GTS

Spänna kedja vad e de ????
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Umeå
Hoj
Yamaha FJR 1300
Ny UMCC medlem.

Heter Ronny Öhman och är född på 60 talet,sambo med Susann och vi kommer från Gällivare.
Hamnade -99 i Umeå då Susann skulle plugga i 5 år,själv jobbat som Ambulanssjukvårdare i 14 år med 5st uppehåll 6-7 månaders för gjord FN tjänst.Nu Volvoanställd sen 99.

Tog hojkort -79 och köpte senare en Suzuki GS 450 som man körde skiten ur inte för att det var så mycket att köra med?men man han lägga den 2 gånger när man"slanga" då var inte 12:eek:r så modernt.

Har oxå averkat en Yamaha xj 750,2 st Yamaha xj 900,1 Honda Vf 1000 f och 1 Yamaha GTS 1000 äger just nu en blå metallic Yamaha fjr 1300.

Tidigare varit medlem i MMCK alltså Malmfältens MC klubb satt där som kassör i ett par år,kan rekomendera Midnattssolsträffen 1 a helgen i Juli för den som pallar 100 mil under en helg och någon bira till Midnattsol och mygg :fyllisar

Hoppas alla hojåkare får en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR så ses vi under säsongen -06. :tomten
 

boostaddicted

Fullt ladd
Gick med
11 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
Kawazaki Gpz 750 turbo -84
halvny medlem ;)

Anton Hermansson 79:a bor på Ersboda
har varit lite frånvarande pga lite motor haveri men nu är hojjen återigen körbar så i sommar blir de förhoppningsvis många sköna mil

De började ju såklart med moppe! En gammal Puch Dakota som målades signalgul, bytte senare upp mig till 125:a tog kortet och köpte en Suzuki TsR 125 offroad.
Tog mellan kortet och inhandlade en sliten Suzuki Dr350s som lansvägs reggades, blev sugen på en riktig landsvägare och började leta efter Suzuki Gsx750R men man e ju lite turbofrälst från mitt andra intresse Bilar.
Så de slutade med att man införskaffade en Kawasaki Gpz 750 turbo som var maklund trimmad nån gång på 90:talet körde en sommar och knäckte agregatet, sedan blev de totalras 2004 förra sommaren plockades hojjen ihop han inte köra så mycket, men nu är de dags!

Jag ska viga denna sommar åt Hojj åkandet :squid
 

XL1000V

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
XL1000V + GSX750F
Ny medlem, javisst blev jag det efter en toppen helg med massor av trevliga knuttor och knuttar.

Vi hade ju som HOORC:are årsmöte i tallbacken i fredags och fest tillsammans med UMCC i lördags.

Okul vá dé inte, däremot skitroligt.

Vem är jag då?
Jo en överårig tonåring från fjollträsk och fortfarande resident i nämnda stad.

Kör: ja har det två hjul så körs, trampas eller sparkas det......

sedan 2000 står det en Varadero stadigt i garaget, sedan fluktureras den av diverse sällskapande tvåhjulingar både med och utan motor.

I övrigt är jag en studerande två barnsfar med starka kopplingar till västerbotten och frekvent besökare av Vännäs med omnejd.

Och håller alla UMCC:are samma standard som de jag träffat så vill jag träffa resten av Er också.
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top