Vem är vållande? Parkeringsolycka...

Har testat det där,jag var den från höger,högerregeln gäller!

Motparten försökte få det till delat men inget att hämta där....

Henrik

För att förtydliga:

Med korsning menar jag den delen man kör på när man tex. letar parkering.
Mitt mellan fyra parkeringrutor. Dvs inte riktig väg.
Bifogar ritning.

Var som jag misstänkte. Utan att ha varit där och sett det hela så kommer du åka dit på det, även om det är så att du nästan var på väg över.
Högerregel är det som gäller och givetvis ska man inte hålla så hög hastighet så att man inte kan stanna vid ett hinder men vart går gränsen? Krypköra i 1km/h på 90-väg också då en älg kan ramma bilen? Detsamma gäller ju dig, varför stannade du inte i tid och släppte förbi han som hade förkörsrätt :gnissla

Hade någon kört ut framför mig så hade jag varit sur och krävt att du skulle betala ALLT även om jag inte hann bromsa i tid.

Många skumma situationer som kan uppstå på parkeringar. Tjejen backade ut från en ficka (medans hon såklart tittade bakåt), sen vände hon blicken framåt för att vrida på ratten och lägga i ettan för att köra framåt, DÅ blir hon påkörd bakifrån. Förs.bolaget sa att det var hennes fel då hon backade ut..

Behöver man lite ny plåt på sin egen bil är det bara att leta upp lämpligt objekt att köra på alltså. Bra, då vet man.

Det är väll bara pröjsa och lära sig av sin olycka? Skit händer. Tur nog var det inga personskador inblandade. Eller?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN