Vem är Liemannen?????

Om man inte kan läsa det där utan att tänka till så har man ju redan valt. Tycker som Mattias, aggresivt var det inte men otrevligt med den signaturen.

_Kan_ det vara så att Liemannen faktiskt har lite rätt? Inte ett påhopp på någon av er eller Samuel, men att säga att ni alla aldrig har gjort något dumt eller stuntat på fel ställe är med stor sannolikhet är en lögn. Tyvärr. Och folk retar sig på det.

Dessutom.....hur många av er som gnäller på att folk borde dö och att dom ska skjutas för att dom har en åsikt i ett ämne men är anonyma, hur många av er gömmer er inte bakom en signatur här på forumet?

För en gångs skull gör jag det inte.
/christer back

Tycker hela lappen e jävligt onödig.. De finns ingen här inne som inte vet vilka risker de finns me att åka hoj!
De behövs inte nån gubb/kärringjävel (som inte fått nått på länge) som förklarar de för oss..

Personen kunde la kommit fram till er när ni e där om han/hon har nått o säga!

MVH
En som e irriterad på folk som lägger sej i sånt som de inte har me o göra

Vänta här nu, jag tror att många TÄNKER när dom läser det hela. Ingen som direkt klagat på innehållet, i alla fall inte jag.

Dock är det helt fel att skicka ut något man inte som person kan stå för under sitt egna namn. Det är i alla fall det jag reagerar på här. Sen att innehållet har ord som tål att tänkas på är en annan sak av kakan.

Jag är väl medveten om vilka risker jag tar och vad jag utsätter mig för när jag kör hoj, bil eller går hem en mörk natt från tåget genom ödsliga områden. Men valet är mitt och jag har tagit valet att tex köra hoj.
Folk får gärna påpeka det för mig med men då stå för det under riktigt namn. Annars känns det som "Like I care" = NOT

Jag tror inte de som kör som idioter tar till sig av sånt här.

Vi är olika vi sporthojsåkare med, det är inte bara en massa av tokåkare som alltid kör som svin.

Personen har väl en poäng, felet är väl att han pekar på en viss förolyckad person, annars är väl det han skriver egentligen sant.

Last edited:
Liwa1 skrev:
Personen som skrivit det är inte värd ett ruttet lingon.

Kan man inte stå för sin åsikt så finns inte åsikten heller.

Det är som huvklädda demostranter. Kan dom inte och vågar inte stå för sin sak så finns det ingen sanning i det hela heller utan är bara skitprat.

Tråkigt att du fått det där Ravis, det bör ingen behöva få.

Får du reda på vem det är så häng ut personen offentligt, han/hon ska stå för sitt ord.
[/

Bra skrivet kompis:)

Direkt osmakligt! Skulle väldigt gärna vilja veta vad det är för en feg, respektös människa som skrivit det.

Mattias skrev:
Det är möjligt att det är osmakligt men det är ju definitivt inte fel, det som står där. Jag tolkar det mest som att någon (liemannen kanske inte var så fint) är rädd om er och vill få er att tänka till. Jag tycker att det är ett rätt så välformulerat brev, faktiskt. Dra in taggarna och läs det som om det var från er mamma/pappa/flickvän/whatever så ska ni se att det inte alls är så aggressivt som ni verkar tycka.
det handlar inte om innehållet, det handlar om nån med en åsikt men som inte kan träda fram med sitt namn, utan gömmer sig bakom nåt så smaklöst som liemannen.

Last edited:
Risken är ju stor att det är nån väldigt lessen syster , mor , far eller annan släkting eller nära bekant till Samuel som inte sett tjusningen i att köra hoj, och som nu försöker få sin värld att funka efter förlusten , och kanske då gör på detta vis.

Döm inte för hårt , även om underskriften kanske inte var vidare genomtänkt.

Han skulle inte behövt skriva sitt namn utan det skulle ju ha räckt om han skrev under med tillexempel...

Sign

En som bryr sig

Det skulle varit betydligt trevligare

jo, men ni är kanske på fel spår, se inläggen från "guldpilen" här på forumet, det är en icke släkting men från orten som bedriver viss kampanj mot sporthojar, jag skulle tro att det inträffade gav rejält med vatten på kvarnen.

Vill bara säga ett par meningar.

Visst sjutton finns det en mening och eftertanke med det här sk ”brevet”
(Som jag fattade satt som ett plakat ute vid Sam´s olycksplats)
Och visst skall man tänka till lite både av olyckan och av budskapet på plakatet.
Det tycker jag man är skyldig både sig själv och Samuel.

Däremot är det vissa saker jag vill tycka till om…..
Hur smaklöst är det inte om det nu är som det är att detta var ett plakat uppsatt på olycksplatsen.

När Göran Kropp dödsstörtade från ett berg så tyckte folk synd om honom och kallade det tragiskt. Hans död är väl minst lika onödig som Samuels…..
Vad jag menar med det är att folk har faktiskt rätt att göra vad dom själva vill med sitt liv..

Och avslutningsvis, Liemannen har väl vad jag fattat inget intressen av att tala folk till rätta, hans enda uppgift är väl att samla in folk som dött…….. Alltså raka motsatsen

Vart fanns denna lapp att beskåda? Inte på olycksplatsen hoppas jag.

Visst, det ligger någon slags poäng med det personen ifråga skriver,Men!!
1,Kör personen själv hoj?
2,Kände personen Sam?
3,Har personen varit på "Arken" någon gång?
4,Hur i helvete kan man underteckna Liemannen,fy fan vad smaklöst!!!

Trist utan Sam till våren...

Skylten fanns på olycksplatsen tills jag åkte dit o tog bort skiten därifrån.......

b-man : :tummenupp

Tänkvärt, helt klart.

Men signaturen kunde väl ha valts med bättre omsorg.

Väldigt beskäftigt "plakat", det där. Har man inte fattat allt att man kan bli dödad i trafiken utan anslaget så fattar man det knappast efter att ha läst anslaget heller. En del människor är verkligen underliga.

satan vilken idiot som inte ens vågar stå för sin åsikt.!

liemannen töntigt som fan ju :finger
ni verkar inte va så poppis där nere eller?
samma sak med apan som pangar mot er :finger
eller han e inte värd att kallas apa ens :fakta

träd fram "liemannen" så alla här får ta ett ordentligt snack med dig :zpy

Vad ska han "stå för"? Att han är omtänksam? Bättre vore väl att vi som kör mc står för det vi gör och inte skyller allt på andra.

Hedrar de döda gör man bäst i stillhet och inte genom att försöka hitta syndabockar och låta drevet gå i en tråd som denna...

Back