Vem är detta?

Enligt google-bildsök är det förmodligen hon...:rofl
3.jpg

Foto: Miljöpartiet de Gröna

Roligt problem det här

Vet inte vem det är, men han har Serafimerorden överst. den mittersta medaljen vet jag inte vad det är för orden.
Den nedersta är nog Riddarorden (malteserkors)
Han är troligtvis inte kung, i alla fall inte på bilden,då dom brukade ha blå band och inte gula. Han kanske är en hög militär.
Fast han behöver inte vara svensk heller.

Var tog du bilden? kanske kan ge en ledtråd.

Last edited:
Roligt problem det här

Vet inte vem det är, men han har Serafimerorden överst. den mittersta medaljen vet jag inte vad det är för orden.
Den nedersta är nog Riddarorden (malteserkors)
Han är troligtvis inte kung, i alla fall inte på bilden,då dom brukade ha blå band och inte gula. Han kanske är en hög militär.
Fast han behöver inte vara svensk heller.

Var tog du bilden? kanske kan ge en ledtråd.

Den är tagen på ett random uteställe här i Växjö och ingen i personalen vet vem det är.
Har gjort det till mitt syfte i livet att ta reda vem denna ståtliga karl kan tänkas vara :)

Det är en mycket ung Sigvard Marjasin. Utanför bild ses hans exceptionellt långa fingrar i färd med att iordningställa kvitton, reverser och allehanda ekonomiska dokument för flygning under den så kallade radarn med hjälp av kontorsmaterial såsom saxar, hålslag, häftapparater och den kemiska substans som rönte så stora framgångar - tipp-ex.

Se och lär, ungdomar. Se och lär...

Den är tagen på ett random uteställe här i Växjö och ingen i personalen vet vem det är.
Har gjort det till mitt syfte i livet att ta reda vem denna ståtliga karl kan tänkas vara :)

Problemet med sånt här är ju i viken period i personens liv den är målad. Kan tex vara en prins, som senare blev kung.

Hittade några bilder på Oscar I och Karl XV, och dom hade samma sorts medaljer.

Mitt tips är att du bollar frågan vidare till riddarhuset i Stockholm, dom borde kunna hjälpa dej.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...