Velodrom glasögon, erfarenheter?

melander

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen, men det kommer en dag...
Testar att ställa frågan här och hoppas på att jag lägger den i rätt forum nu=)

Ja som rubriken lyder: velodrom glasögon har ni några erfarenheter av dessa? Funderar på att köpa sådanna imorgon men vill ju gärna höra lite om erfvarenheter av dem, priset är ju i vilket fall som helst helrätt ;)

// Kim
 

NordhNet

05´s första fortkörare? Japp
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Landskrona
Hoj
CBR900RR Eldblad -95
melander skrev:
Testar att ställa frågan här och hoppas på att jag lägger den i rätt forum nu=)

Ja som rubriken lyder: velodrom glasögon har ni några erfarenheter av dessa? Funderar på att köpa sådanna imorgon men vill ju gärna höra lite om erfvarenheter av dem, priset är ju i vilket fall som helst helrätt ;)

// Kim

Har bara testat ett par...

De är väldigt flexibla och krossäkra.

Kollade dock på ett par andra av ett annat märke, modell dyrare med samma flexibla bågar. De satt bättre faktiskt.
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Helt ok, jag har 2 olika modeller... fast plasten i dem vid lederna är inte den bästa, men med lite knåp får man ihop dem igen :D

Har dock inte använt dem på ett bra tag nu...
 

melander

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen, men det kommer en dag...
Okej, det verkar ju vara helt okej glasögon för dem pengarna. Jag ska ju tyvärr bara använda dem som vanliga solglasögon eftersom att jag inte har någon MC=(...

Modellerna jag kollat på (bara sett på bild) är Phoenix och Tornado, sitter och funderar på vilka glas man ska välja gula eller mörka...

Jaja här är hemsidan i alla fal så ni kan kolla. www.velodrom.se

// Kim
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
melander skrev:
Okej, det verkar ju vara helt okej glasögon för dem pengarna. Jag ska ju tyvärr bara använda dem som vanliga solglasögon eftersom att jag inte har någon MC=(...

Om du bara ska ha dem till solglasögon när du är ute, och inte för att åka hoj... så finns det brillor som är betydligt bättre och snyggare, för så snygga är inte velodromglasögonen :fakta
 

melander

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen, men det kommer en dag...
Mattiaz skrev:
Om du bara ska ha dem till solglasögon när du är ute, och inte för att åka hoj... så finns det brillor som är betydligt bättre och snyggare, för så snygga är inte velodromglasögonen :fakta

Nähäpp okej, får kolla på dem på riktigt och känna på dem innan jag bestämmer mig men men den som lever får se=)

// Kim
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Har ett par tornado med det mörka glaset. Använde dom förra året då jag bara hade klart visirglas och de funkade utmärkt. Provade även phoenix-modellen när jag skulle köpa, men de passade inte mig, ögonfransarna nuddade glaset på dom och det är inte bekvämt, och det skitar ner glasen med i längden...

men prova du, dom är ju inte dyra direkt :cool:
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Gummivingarna mot näsan lossnar och försvinner.

Limmar man fast dom så går dom istället sönder.

När de är ihopfällda så är dom så stora så man knappt kan ha dom i någon ficka alls på skinnstället. (så man får helt enkelt ha dom på tills man är framme)

Glasen har lätt för att spricka.

Bortsett från ovan så är jag helt nöjda med mina Velodrom brillor.
 

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås, Nitta
Hoj
ingen just nu
Har använt velodrom i 12 år nu och alldrig haft en enda problem med dom, gummivingarna har alltid suttit kvar t.ex. Men jag brukar ändå köpa nya varannat år eftersom jag brukar slarva bort dom....
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top