Velocity stacks och smog block off plates

Waynegronight

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2011
Hoj
Yamaha YZF-R1 2006
Tänker köpa Roth Industries prylar - verkar fina.
Någon som har satt dit smog block off plates. Var det klurigt? Finns någon installationsfilm eller dylikt?
Velocity stacks likaså. Är det värt eller är det bara skräp?

Bara -20, snart kommer sommaren

smog block off plates har jag ingen erfarenhet av.

Velocity stacks finns ju flera trådar om här på forumet. Tråden:
"Modest förädling av R1" bör du läsa dig igenom. Steffo K om jag inte minns fel.

Om vad just din R1a har original orkar jag inte leta upp men många ggr kan man ju ändra utformningen på dem för lite olika register. Kanske du kör mest bana och vill ha ännu bättre toppregister och bryr dig inte om botten tex.

Om du länkar till exakt de du funderar på så kanske man kan läsa sig till vad just dem skall ge för skillnad i registret. Eller om de bara hävdar att dem är bättre formade än original... Om inte annat brukar ju eftermarknads vart fall SE bättre ut ;)

Att lägga pengar på velocity stacks är meningslöst om det inte ingår som en ingrediens i ett komplett paket. Annars är det ingen vinst utan enbart det du förlorar på ett ställe vinner du på ett annat. Originaltrattarna är bra även om de inte är ett dugg blingiga.

SMOG block off är för att täcka över sekundärluftsystemet när man plockar bort det. Skit i märket och köp billigaste kinaprylen om du tvunget skall plocka bort det öht.

Jag monterade ju mina trattar samtidigt som luftfilter, Powercommander och mappning. Akra-dämparna hade jag innan.
Största skillnaden är i mellanregistret (7-9k rmp). Toppeffekten gör det inte så märkbar skillnad på och möjligen dyker effektkurvan aningen snabbare vid toppvarv. Men hojen är mycket mer lättkörd med ett bra mellanregister, så jag rekommenderar att byta om man vill få ut max av sin körning.

Men utan mappning så tror jag inte det är värt att byta.

Jag monterade ju mina trattar samtidigt som luftfilter, Powercommander och mappning. Akra-dämparna hade jag innan.
Största skillnaden är i mellanregistret (7-9k rmp). Toppeffekten gör det inte så märkbar skillnad på och möjligen dyker effektkurvan aningen snabbare vid toppvarv. Men hojen är mycket mer lättkörd med ett bra mellanregister, så jag rekommenderar att byta om man vill få ut max av sin körning.

Men utan mappning så tror jag inte det är värt att byta.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back