vektoriserad bild

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Hur får man enklast en vektoriserad bild utav en "vanlig" bild? Måste man rita om den från början eller går det att överföra på något sätt?

repan skrev:
Hur får man enklast en vektoriserad bild utav en "vanlig" bild? Måste man rita om den från början eller går det att överföra på något sätt?

Hmm, dettar beror helt på hur ditt utgångsmaterial ser ut, dvs, bilden. Själv föredrar jag att rita om dom för då blir det bäst. Det finns program o genvägar, men ibland tycker jag att det tar mer tid i slutändan.

Kolla annars upp streamline, gammalmodigt program som gör bmp till vektorer.

Ska du göra dekaler? Jag gör dekaler inklusive vektorisering. Jag rijerar.

Går att göra i PS också.

Om du bara skall vektorisera en text så är det riktigt lätt att göra. Markera bara det som du vill vektorisera med "Magic Wand", sedan väljer du "Skapa bana efter markering" (finns som flik vid lager verktyget). Efter det går du bara in i "File" menyn och väljer "Export" och sedan "Bana till Illustrator". Spara sedan bara bilden och öppna i Illustator för att modifiera.

Skall du vektorisera en hel bild finns det massor med turorials på nätet. Här har du en iaf: http://www.greycobra.com/tutorial/Vectorize_Images/

Obs. Jag använder själv engelsk version av PS så jag är inte säker på att min översättning överensstämmer med den svenska.

Lycka till!
/J

tacksam för alla svar :Bugar

Nu skall jag prova de olika program ni rekommenderat :va men det skall säkert gå bra :argpådato

Back