Veidec produkter?

Åter kärt ämne

Kommer eventuellt kanske att få tillgång till lite Veidec produkter :)
Kan även kolla upp pris o mängd.

Dock har jag noll koll på vilka av deras produkter heter som är användbara och lämpliga för hojputsning,tvätt,smörjning och lagning av diverse plast osv

Kasta gärna in tips,namn på produkterna här så kan vi se vad det blir av det hela,så har jag iallafall lite att gå efter...kansek nån som sitter och ruvar på vilka av deras produkter som är bra o namnet på dem.

Last edited:
R1 racer skrev:
Kasta gärna in tips,namn på produkterna här så kan vi se vad det blir av det hela,så har jag iallafall lite att gå efter...kansek nån som sitter och ruvar på vilka av deras produkter som är bra o namnet på dem.
Själv har jag erfarenhet av dessa 2 smörjor på sprayburk:

PowerClean och FlowTec (lite osäker på stavning på den sista).
Den första är vad den heter; alltså putsmedel, mycket bra! Och den andra en smörjning till allt möjligt, funkar även för kedja. Mycket bra den också!

Blir det aktuellt och möjligt att köpa så är jag på :banana

Lite info

Fått lite info på några produkter som lämpar sig till tvätt/rengöring.
Även andra produkter går att få tag i.

Lite prelimenära ca priser

Super foam ,bla bra till o lösa upp insekter: 69 kr.

Soft clean bla bra mot tjära/gummirester: 89 kr.

Torkrengöringsdukar , burk:229 kr.

Spraypolish , 109 kr.

R1 racer skrev:
Fått lite info på några produkter som lämpar sig till tvätt/rengöring.
Även andra produkter går att få tag i.

Lite prelimenära ca priser

Super foam ,bla bra till o lösa upp insekter: 69 kr.

Soft clean bla bra mot tjära/gummirester: 89 kr.

Torkrengöringsdukar , burk:229 kr.

Spraypolish , 109 kr.

alla de prudukterna är :tummenupp super...

Vems är produkterna i botten?
För dom står väl knappast och kokar skiten i Veberöd. :va

Eller är svenska Veidec bara en filial?

*

majtii skrev:
Vems är produkterna i botten?
För dom står väl knappast och kokar skiten i Veberöd. :va

Eller är svenska Veidec bara en filial?

Har för mej att det är nåt Amerikanskt smörj,vet dock inte till fullo.

Nä kokar soppan i Veberöd gör dom då nog inte,säkert nånstans ute i Europa
det tillverkas.

AleX skrev:
Jag kan vara intresserad av den smörjan som gjorde att man fick grepp på skruven..
Diamant!!! -pasta, är en höjdare på sönderdragna skruvar eller dom som sitter så hårt att man riskerar att dra sönder dom. Dom flesta verktygs månglare har någon variant. Rekomenderas i verktygslådan :tummenupp

Rogerr skrev:
Diamant!!! -pasta, är en höjdare på sönderdragna skruvar eller dom som sitter så hårt att man riskerar att dra sönder dom. Dom flesta verktygs månglare har någon variant. Rekomenderas i verktygslådan :tummenupp
Carberundum eller Valve grinding compound (ventil-slip-pasta) - det går faen att lossa runda bultar med en räkmacka - kostar noll :Bugar

Robz skrev:
Carberundum eller Valve grinding compound (ventil-slip-pasta) - det går faen att lossa runda bultar med en räkmacka - kostar noll :Bugar
Samma grej annan förpackning o pris :tummenupp
Men jag tycker det låter lite sexigare med diamantpasta :D

Robz skrev:
Hur ser en fyrkantig bult ut? :va

:hihi

Skämt åt sido, väldigt många av servicekillarna på firman använder Veidec´s produkter och ger dom toppenbetyg. Finns visst nån rengöringsspray som verkligen renar på djupet. Vissa har polerat/tvättat sina vita servicebussar med denna och dom är mycket imponerade av resultatet. Ingen mekanisk bearbetning, bara att spraya på, låta verka en stund och sen torka av.

Skulle man behöva till hojen ibland.

Last edited:
*

Maverick_ou812 skrev:
Hur ser en fyrkantig bult ut? :va

:hihi

Skämt åt sido, väldigt många av servicekillarna på firman använder Veidec´s produkter och ger dom toppenbetyg. Finns visst nån rengöringsspray som verkligen renar på djupet. Vissa har polerat/tvättat sina vita servicebussar med denna och dom är mycket imponerade av resultatet. Ingen mekanisk bearbetning, bara att spraya på, låta verka en stund och sen torka av.

Skulle man behöva till hojen ibland.

Gentle gel och soft clean kanske :va

majtii skrev:
Trodde inte du var en Bling-Bling rider.
Det är rätt, det ska börjas i verktygslådan.
Han är en smyg blingare. Tvättar hojjen ofta och sätter på eloxerade detaljer på bilen.

Back