VEIDEC lämnar MC-klassen i STCC på grund av SVEMO-beslut

Status
Ej öppen för fler svar.
Goodstuff skrev:
Att det ligger flera hundar begravda och att det inte enbart ar SVEMOs fel att denna spricka tillkommit borde val vara ganska tydligt.
Tyvärr så har jag fått känslan av att herr Sköld har ett helt hundspann begravt. Detta stöds också av att Kenneth Lodnert hoppade av RR-sektionen direkt efter att det blev offentligt med Veidecs avhopp.

sandstream skrev:
I dagens Expressen Sport finns en lite notis med rubriken: Roadracingförarna rasar

Vore ju kul om herr Sköld kunde få tummen ur och ge något svar någonstanns.
Älgjakten är väl slut för länge sedan?

Tycker också att det är lite intressant att de som är mest negativa till en 1000 cc klass ihop med STCC är 125- och 250-förare. Vet inte vilka ni kör era tävlingar ihop med men det verkar som att ni gärna vill ha en 1000 cc klass i samma tävling :confused:

Man läser som man vill läsa, SVEMO har väl förövrigt haft ett möte där de förklarat sig?

Nyteknik skrev:
Utveckla gärna detta; sponsorerna vill se 1000 cc. Vilka sponsorer och varför?

:confused:

ja tex, kawasaki yamaha vet inte men troräven honda,suzuki åxå, men sen bör väl aprilia, mvagusta,ducati, gilla förslaget, sen vill ju uppenbarligen veidec ha 1000cc, men sen tror jag dessutom ALLA sponsorer i serien inkluderat förarnas personliga sponsorer vill ha 1000cc, i dagsläget ser det ju ut som om klassen försvinner ifrån STCC, vilken sponsor kan gilla det :4skrika

sandstream skrev:
Tyvärr så har jag fått känslan av att herr Sköld har ett helt hundspann begravt. Detta stöds också av att Kenneth Lodnert hoppade av RR-sektionen direkt efter att det blev offentligt med Veidecs avhopp.

Din kansla och sanningen behover nodvandigtvis inte vara forenligt.
Jag tycker inte STCC AB har skott det hela sa smart heller, det kunde skotts med betydligt battre framforhallning tex. Starten pa hela den har debatten med diverse pahopp framjar ingen heller.

Min "känsla" av hela den här affären luktar "veidec vill inte vara med och sponsra, vi ställer till med en affär, där vi enkelt kan skylla ifrån oss, så slipper vi vara the bad guy".
Hade veidec velat vara med, hade man inte tillåtit förare m.fl helt öppet smutskasta ett flertal personer, utan en vidare diskussion. Ämnet 1000cc kom upp alldeles för sent, och det borde många ha insett, långt tidigare..

Freddy skrev:
ja tex, kawasaki yamaha vet inte men troräven honda,suzuki åxå, men sen bör väl aprilia, mvagusta,ducati, gilla förslaget, sen vill ju uppenbarligen veidec ha 1000cc, men sen tror jag dessutom ALLA sponsorer i serien inkluderat förarnas personliga sponsorer vill ha 1000cc, i dagsläget ser det ju ut som om klassen försvinner ifrån STCC, vilken sponsor kan gilla det :4skrika

Det har du ju jätterätt i för om vi säger att intresset blir så bra som du tror så har vi 7 st stenrika importörer som kan sponsra 4 förare var på 2 st hojar vardera + ca 100 lök i crash å reservdelskonto till varje veidecstjärna :tummenupp + alla andra nordbor med sina feta styrningar kan bli ett kul år för som i år har det sett lite tunnt ut 1 förare sponsrad av yamma 2 av kawwa 2 av honda 2 av sukka :va

oFFkeFF skrev:
Min "känsla" av hela den här affären luktar "veidec vill inte vara med och sponsra, vi ställer till med en affär, där vi enkelt kan skylla ifrån oss, så slipper vi vara the bad guy".
Hade veidec velat vara med, hade man inte tillåtit förare m.fl helt öppet smutskasta ett flertal personer, utan en vidare diskussion. Ämnet 1000cc kom upp alldeles för sent, och det borde många ha insett, långt tidigare..
Enligt min källa så visste SVEMO om att Veidec ville har en förändring från 600 till 1000 redan förra året så snacket om att Veidec skulle försöka hitta på något för att komma loss är bara BS!

Goodstuff skrev:
Din kansla och sanningen behover nodvandigtvis inte vara forenligt. Jag tycker inte STCC AB har skott det hela sa smart heller, det kunde skotts med betydligt battre framforhallning tex. Starten pa hela den har debatten med diverse pahopp framjar ingen heller.
Jag kan hålla med om att de hela borde ha varit klart redan innan den här säsongen var slut men då Veidec verkar ha fått jobb i Skölds motvind är det nog inte så konstigt att det dragit ut på tiden. Inte konstigt att Cralle mfl ledsnat på Sköld...

sandstream skrev:

ÄR detta verkligen sant att KL har avgått så är det väldigt tragiskt
då han verkligen försökte kämpa för roadracingen framtid i sverige
detta är en stor förlust för roadracing sverige :gråta

nr12 skrev:
ÄR detta verkligen sant att KL har avgått så är det väldigt tragiskt då han verkligen försökte kämpa för roadracingen framtid i sverige
Ja, det ska vara sant enligt min källa.

Inte mycket att gråta över, RR i Sverige behöver ju varken intresse från allmänheten eller någon återväxt :rolleyes:

nr12 skrev:

Kenneth brukar väl varje höst säga att han inte orkar mer och att han ska sluta? Sen får han ångest att RR-Sverige inte klarar sig utan honnom och så är han tillbaks.
Fast den här gången kan han kanske ha fått nog på riktigt..

Om min magsjuka släpper tills imorgon ska jag knata upp och se vad dom har att säga. Fan måste kanske sjukskriva mig för första gången i mitt liv :brinnerup

nr12 skrev:
Om RR-Sverige tappar KL så har vi skitit i det blå skåpet, för sista gången. Sanna mina ord! Vi går mot en mörk framtid till mötes inom RR-Sverige.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti